olen nyt tullut vaiheeseen, jossa yhdistän liesituulettimen poistoilmakanavaan. Minulla on kaksi vaihtoehtoa riippuen siitä, miltä itse kanava savupiipussa näyttää...

vaihtoehto 1) kytkeä liesituuletin kanavaan sellaisenaan (tehdä reikä ja tiivistää jne.)
tai
vaihtoehto 2) kytkeä liesituuletin sisäputkeen, jos olemassa oleva kanava ei ole riittävän tiivis

Miten toimin palo- ja kondenssisuojauksen kanssa?
sisäputki, minkä tyyppinen ja mistä?

Oma omakotitalo vai osakehuoneisto?

Imukanava tarvitsee paloeristystä vain siltä osin kuin se on huoneen ulkopuolella, missä se alkaa (ts. seinä-/sisäkatonläpiviennistä alkaen). Jos imukanava jakaa kanavan toisen liesituulettimen kanssa, se on paloeristettävä koko sen pituudelta lukuun ottamatta liitäntäletkua liesituulettimen/imukanavan välillä.

Olen kirjoittanut useita viestejä imukanavan palosuojauksesta, etsi foorumilta "imukanava" ja minut kirjoittajana, niin saat monia sopivia linkkejä lukemisen arvoisiin asiakirjoihin.

villa rakennettu 1943

...joten tulkitsen vastauksesi niin, että koska savupiippu itsessään on palosuojattuna eristetty, sen pitäisi olla ok?! Miten on, jos on olemassa insatsrör? Kondenssi?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.