simpa81
simpa81: Meillä on Huntonit Symfoni keittiössä, kylpyhuoneessa ja yhdessä makuuhuoneessa. Mielestäni se on kaunis katto, helppo asentaa. Myös helppo pitää puhtaana, se on melko "liukas" pinta, joten se on helppo pyyhkiä (kuinka usein nyt pyyhkiikään kattoa...). Asensin omani nauloilla, jos sinulla on iso katto, suosittelen naulapistoolia. Yhdessä huoneessa ruuvasin, mutta mielestäni siitä ei
4 vastausta · 4,7k lukukertaa
undine
undine: Allright, kiitos kaikille avusta!
5 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
M
mandg: Hei! Tarvitsisin täydentää aluslattiaa tuuletustilan yläpuolella, joka on noin 800-1100 cc. Nykyiset palkit, jotka ovat vanhaa mallia ja kivikovia, on upotettu sisäseiniin (kiinnitetty kuin kallioon). Ne ovat kuitenkin hyvässä kunnossa. (200x100) Jotta välttäisin kaiken purkamista ja uuden asennuspinnan luomista, ajattelin tehdä kuvan mukaan. Missä musta on olemassa olevat palkit ja
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
C
calle336: Niin olisi pitänyt tehdä, jos ei olisi ollut niin hidas kuin minä. Olemme jo naulanneet aluslaudoituksen ja laittaneet aluskatteen. Nyt minun täytyy saada se aikaiseksi alhaalta päin. Kuinka suuri ilmavirtaus tarvitaan? Riittääkö, että poraan reiät niihin palkkeihin, jotka ovat osastojen jakajia?
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Daggen84
Daggen84: He asettivat 4 "savupiippua", yhden jokaisen kattotuoliparin väliin, jotta ilma voi tuulettua ulos... Olin itse hieman yllättynyt, kun saavuin mökille ja katolla oli paljon savupiippuja :) On varmasti paljon huomaamattomampia ratkaisuja, mutta mielestäni tämä on silti melko ok ja vähän erilainen. [bild] Terveisin Daggen
4 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
B
Bergsmongo: Häh? Tavallinen klassinen plugg (Tyyppi Fischer S-plugg) 6mm reikään kestää 100 kg kukin puuruuvin kanssa... 70 kg lastulevyruuvin kanssa. Etu kaksilla ruuveilla, joissa ruuvin pää vain ulkonee muutaman millimetrin sijaan koukku, on se, että peili sijoittuu erittäin lähelle seinää. Mitä peili painaa, 15 kg?
7 vastausta · 47,3k lukukertaa
·
Mikael_L
Mikael_L: Näin minä tein: http://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/170118-gips-1-cm-kortare.html
14 vastausta · 12,3k lukukertaa
S
sblixten: Voisit loiventaa sitä. Tai laittaa laastia/rapata.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
V
viktor123: Hei, ensimmäinen viesti foorumilla, olen etsinyt mutta en ole löytänyt vastausta kysymykseeni, joten heittäydyn ja toivon, että vastaukset täällä voivat auttaa myös muita! Olen ostanut reilumman kesämökin vuodelta 1936, jossa on parvi, ja haluan korottaa osan sisääntulokerroksen kattokorkeutta. Talo on rakennettu 1936 seisovilla lankkuseinillä. Mitat ovat noin 7x11 m, sisäkorkeus
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
N
norrbottenstorpet: MDF-paneelit eivät ehkä ole yhtä herkkiä kuin massiivinen mäntylattia, mutta ei haittaa antaa niiden saada oikea lämpötila ja kosteus.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
anders07
anders07: Ostin Sigrosta, mutta billigamarkprodukterilla on 200 ja 250 ja heillä on noutovarasto Upplands Väsbyssä. http://www.billigamarkprodukter.se/markror-vagror/168-markror-pvc-blyfri-t8-250x6000-mm.html Minulla on vähän 200 mm putkia ylimääräisenä (Ekerössä)...
2 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
M
mdab: 22 mm spontti on noin 22,5 % heikompi kuin 25 mm.
9 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
A
ancientacid: Ikkunat ja ovet verhota helposti pitkäsahatuilla raakalautoilla tai MDF:llä. Näyttää harvoin kummalliselta, kun on valmis. Yleisesti suositellaan nykyään kaksinkertaisia levyjä, ja kun OSB:n hinta on sama kuin kipsin sekä että saa juuri sen edun, että jotain voi ruuvata siihen, tuntuu valinta selvältä minun mielestäni laittaa OSB kipsin taakse. Ihannetapauksessa laittaisi oikeaa
9 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Graniittikeraamiikka. Joko porrasnenälevyillä tai erillisellä metallilistalla etureunassa. Valitse vaihtoehto, joka ei ole liian liukas.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
·
Elkludde
Elkludde: [citat] Onko nelikulmainen putki eristetty, ehkä se on hyväksytty, tarkista mitä nuohooja sanoo.
4 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
andreascarlsson
andreascarlsson: Kiitos jälleen kaikista vastauksista! Aion porata viikonloppuna nähdäkseni mitä tapahtuu. Palaan asiaan jonkinlaisen kuvallisen todisteen kera!
13 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
C
corre: Ah, oikealla karkeudella ja ruuvin pituudella se pysyy erinomaisesti. Todennäköisemmin on suurempi riski, että ruuvi vedetään ulos kuin että se murtuu. Syy siihen, miksi kaikki reiät määrätään, on niiden kestävyyslaskelmien täyttäminen, jotka todennäköisesti perustuvat maksimikuormitukseen. Gunnebo:lla on esim. vain kaksi ruuvinreikää yhteensä ja 14 naulanreikää yhteensä.
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
A
ancientacid: [citat] Ylemmässä kuvassa näet 2 kpl koolinkeja samassa kiskossa, kiinnitin nämä ensin ja eristin ne, sitten kolmas koolinki asetettiin näitä kahta vasten, sileä sivu taaksepäin. Eristin kulman yhdistelmällä fasadboardia (20mm) ja 45mm mineraalivillaa: [bild]
6 vastausta · 13,6k lukukertaa
·
Z
zeltber: Mahdollisuus laskea sisäänkäyntitason kattoa. Mielellään 25 cm. Useimmat järjestelmät vaikuttavat olevan suunniteltu asuntoihin, joissa halutaan säilyttää mahdollisimman paljon huonekorkeutta.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
A
Alko: Ne olivat ne, joilla oli pieni pää (ruuvi pitää mennä tarkasti puusepänyksityiskohtaan konsolissa jne., en halua kitata yli). Toisen kahdesta hyllystä voin ruuvata kiinni paneelin/filmivanerin taakse olevaan koolaukseen, mutta konsolit ovat kuitenkin 21 mm, vastaavasti kuin ruuvin sileä osa, joten kyllä kierteet tulevat aina käytetyiksi. Mutta toki, filmivaneri/helmipaneeli riittää
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
D
DarrenB: Rakennan työpenkkiä/verstaspöytää autotalliin ja etsin pyöriä, jotka voi kiinnittää jalkoihin, jotta penkkiä voi nopeasti siirtää, mutta jotka voi myös taittaa sisään/ylös kun työskentelen, jotta penkki olisi vakaa. Luulen, että jarrulliset pyörät ovat liian epävakaita. Kuvat ja linkit ovat arvostettuja. Asun 5 minuutin päässä Theofilssista, joten jos niitä on siellä,
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
Z
zeltber: Kysymys oli kyllä hullu, nyt ei auta kuin pitää peukkuja, että nuohooja pitää kaikista ratkaisuista. Kiitos kaikesta palautteesta.
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
cederbusch
cederbusch: Rakennus sujui hyvin ja tuntuu siltä, että se kestää. Olen muutenkin todella tyytyväinen huoneeseen. Ei ole vielä täysin valmista ympärillä, mutta onhan ensi vuonna myös kevät. [bild] [bild]
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
S
Stina71: Kiitos vastauksesta! Tämä siis tarkoittaa, että käsityöläinen, joka vain purki tämän tarkistamatta materiaalia, on oikeastaan tehnyt kunnon mokan.
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
T
thomasx: [citat] Sama täällä. Ja niin tulee tapahtumaan, täällä, aikanaan :)
12 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
H
huggan: Toivotaan, että he tekivät sen. Ehkä, mutta mahdoton sanoa, mutta eihän sillä ole väliä, mitä heillä oli ennen. Ei aavistustakaan.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
M
Manhood: [citat] Tietysti minulla on koolaukset, mutta ensin, jossa kaide pitäisi olla, ei voi käyttää ja koolaus numero 2 tulee 75 cm kaiteen alussa, jos käytän sitä. Tuntuu siltä, että siitä tulee aivan liian paljon vipuvoimaa, jos ensimmäinen kiinnike on siellä.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
Immobil
Immobil: Kiinnitä se seiniin on ainoa oikea tapa. C/c max. 600 mm
4 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
Y
Yrrol: Okei. Ei näitä kyllä tarvitse poistaa. Sain luvan saada rahat takaisin. Ei tunnu siltä, että tämä olisi vakaa ratkaisu, ellei laita 100 naulaa jokaiseen kaistaleeseen. Varmaan nopeammin tehdä uusi katto pelkästään 22mm laudoista.
7 vastausta · 24,2k lukukertaa
·
fubar
fubar: Miten bunkkerin kanssa on käynyt? Nyt kun ebola riehuu, IS hyökkää yhdeltä suunnalta ja venäläinen toiselta, ja yhteiskunnan yleinen moraali laskee, niin...
13 vastausta · 21,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.