Hei,

Rakennamme taloa ja olemme lähettäneet luonnoksemme yritykselle. Olemme piirtäneet suuren keittiön/olohuoneen, jonka mitat ovat 7,5x6m (talon leveys on 6m plus ulkoseinät). Valmistaja haluaa asettaa pylvään keskelle huonetta pitämään rakenteen ylhäällä. Onko se pakollista vai voiko asian ratkaista jollakin tavalla ilman, että se maksaa useita 100' lisää? En voi vastata, minkä kokoista palkkirakennetta käytetään.

Talo on kaksikerroksinen ja keittiön yläpuolella tulee olemaan tv-huone ja kaksi makuuhuonetta.

Olen yrittänyt löytää vastausta täältä foorumilta, mutta se on enimmäkseen koskenut yksikerroksisten rakennusten rakenteita.

Ystävällisin terveisin, Johan

Voidaan ratkaista ilman ongelmia, mutta mikä se kustannus on, en voi selvittää.

6 metrin jänneväli ei kuitenkaan vaadi suuria ponnisteluja.

Ehkä kannattaisi katsoa masonite beams?

OpiMaza
Upota teräspalkki.

Hei, tein jotain samankaltaista, 8 metriä pitkän liimapuun ullakolle, joka tukee toisen kerroksen lattiaa, joka on olohuoneen katto. Kolme palkkia on kiinni liimapuun ja menee seinään, joka jakaa yläkerran keskeltä alas liimapalkkiin, joka muodostaa keskimmäisen palkin lattiaan/kattoon. En myöskään halunnut pylvästä olohuoneeseen, ja ullakolla minun ei tarvitse nähdä palkkia.

Hei,
Kiitos vastauksistanne. Vaikuttaa siltä, että mielipiteet eroavat... Keskustellaan puusepänliikkeen kanssa, yrityksen kanssa, joka rakentaa lattiapalkkejaan tehtaalla sekä yrityksen kanssa, joka valaa betonilattioita. (kaikki ovat talonrakentajia) Kaikki katsovat, että tällaisen rakenteen yhdistäminen on vaikeaa.

En kuitenkaan ole saanut lopullista vastausta puusepänliikkeestä...

Ystävällisin terveisin
Johan

Vaikea saada aikaan rakenne, joka on vapaasti kantava 6 metriä? Tuskin mitään epätavallista. Olen pyytänyt tarjouksia autotallista, jossa on yläkerta 8 metrin vapaalla kantavuudella, eikä minulla ole ongelmia löytää toimittajia, joilla on lattia-alapohjat, jotka kestävät sen.

Kaikki on mahdollista! Älä puhu snickaren kanssa! Noin 3000 kronor ja saat mustaa valkoisella, mitä sinun pitäisi käyttää. Tämä on nimittäin mahdollista laskea! Meillä oli kaksi voimakasta liimapuupalkkia 7 m varten! Eräällä tuttavalla oli teräspalkki 8 metriä varten. Pyydä vain konstruktör laskemaan se.

Laminaattipuu 115*315 täyttää vaatimuksesi. Kun kannatinpalkit ovat cc 600, ne maksavat noin 35.000:- koko rakennusprojektiisi.

Minulla on 2 palkkia, jotka ovat rinnakkain (kiinnitetty ruuveilla) 8 metriä 550x95 2 kpl. Uppsala trä laski minulle ja ostin heiltä. ei kovin kallista. noin 3000:-

Rakaisuratkaisu riippuu myös siitä, minkä paksuuden voit hyväksyä välipohjallesi.
55cm kuten yllä voi olla ehkä ei ajankohtaista?

:-) ei, sinä olet oikeassa, para välipohjassa ei ole paras ratkaisu laittaa sitä mittaa. Minä laitoin omani vintille ja annoin telineiden mennä alas 2. kerroksen läpi 1. kerroksen kattoon, kuten kirjoitin aiemmassa viestissä. Valitsin tämän ratkaisun kustannusten vähentämiseksi ja välttääkseni palkin asentamisen lattiaosiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.