Nyt tarvitsen hieman apua kaikilta osaavilta ihmisiltä rakennustalon foorumilla. Kuinka rakennan savupiipun viereen ilman riskiä, että paneeli syttyy palamaan? Savupiippu voi tulla melko kuumaksi ja olen epävarma kuinka lähelle voin laittaa puupaneelin ja kuten voit nähdä kuvassa 3, minulla on erittäin vaikeaa rakentaa mitään savupiipun ja seinän välille kun väliä on vain 20 cm. Tiedätkö jonkun näppärän ratkaisun tähän pieneen ongelmaan?
Kiitos vastauksista! Onkohan foorumilla joku nuohooja, joka tietää tarkemmin, kuinka tämä ratkaistaan tyylikkäästi? Mitä mieltä olette Minerit-levyn käyttämisestä paneelin ja savupiipun välissä? tai laittaa kivilevyt ympärille varmuuden vuoksi. Savupiippu on tehty vain lecablock.
Vihjeeni on vilkaista vähän lättbetongia, helppo muotoilla, ja kostea ja liimata yhteen esimerkiksi kakelfixillä, 20 cm rako ehkä joku pieni valvnich, mahdolliselle lämpökynttilälle.
Puupaneeleita saa olla, mutta ei kantavia puupalkkeja kosketuksissa savupiipun kanssa.
Jos se kuitenkin kuumenee paljon, yli 80 astetta, kannattaa ehkä välttää paneeleita puhtaan itsesuojeluvaiston vuoksi.
Jätä hieman rakoa sen sijaan, että asetat paneelin suoraan savupiippua vasten.
Kun minulla oli palotarkastus viime talvena, tarkastaja huomautti myös savupiippua vasten olevista paneeleista.
Se oli silloin eristetty terässavupiippu.
50 mm olisi pitänyt olla lattia- ja kattolautojen ja savupiipun välillä.
Joten minun piti sahata ympäriinsä.
Mitt tips är att kika lite på lättbetong, lätta att forma till, och fuktas och limmas ihop med typ kakelfix ,20 cm spalten kanske någon liten valvnich , för ev värmeljus.
Kiitos vinkistä, kerro mielellään vähän tarkemmin miten ajattelet. Vaikuttaa olevan tyylikäs ratkaisu 20 cm kapealle tilalle. ehkä laittaa levy vähän lähemmäs ja "liimata" muutamia pieniä betoni lohkoja jotka muotoilee.
Nuohouspalveluni pakotti minut sahaamaan kattotuolit (ei kantavat...) jotka olivat piippua vasten. Sen sijaan oli ihan ok, että kattopaneeli oli suoraan piippua vasten kellarissa.
Näyttää vaihtelevan nuohoojasta toiseen ja heidän mielialansa mukaan.
Ehkä tämä on jo selvää, mutta jos ei, ajattelin, että voisi laittaa 50 levyä taustaan ja 100 etupuolelle, se on helppo muotoilla, mutta vähän varovaisesti, koska vain 20 cm on käytettävissä. Etupuoli käsitellään tavalliseen tapaan kuten muuri, siisteintä mitä voi tehdä mielestäni on lisätä 10 cm koko muuriin ja poistaa rappaus mahdollisista syvennyksistä, mutta se on aivan eri operaatio. Lähetän muutaman kuvan omasta savupiipustani esimerkkinä.
Ehkä tämä on jo valmista, mutta jos ei, ajattelin laittaa 50 levyä taustaksi ja 100 etupuolelle se on helppo muotoilla, mutta vähän varoen, koska se on vain 20 cm mistä tehdä, etupuoli rapataan kuten tavallisesti kuten muuri, kaunein mitä voit tehdä mielestäni on laittaa 10 cm koko muuriin ja poistaa rappaus mahdollisissa koloissa, mutta se olisi ihan eri operaatio, lähetän vähän kuvia omasta savupiipustani esimerkkinä.
50 levyä taustaksi ja 100 etupuolelle. Siitä tulee 150 levyä. Kallista. Rankkaa yhdistää kaikki ne levyt, ajattelen. Ajattelematta käsitellä niin monta levyä, jotka ehkä painavat 15 kiloa kappale, se on yli kaksi tonnia materiaalia!
Ha ha kaikki on katsojan silmissä, mutta hahmo, joka istuu kamiinan päällä ja huolehtii siitä, etten laiskistu, on varmasti tuttu, luulen että vaimo on laittanut hänet siihen.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.