I
Tiedän, että BH:ssa on monia taitavia puuseppiä, voiko joku antaa minulle hyviä neuvoja?
Ajattelin rakentaa telineen pylväsporakoneelle. Sen täytyy olla vakaa, sillä kone painaa jonkin verran. Ajattelin laittaa sen pyörille, jotta voin siirtää sitä tarvittaessa. Miten tämä voisi onnistua puusta?
Saatavilla oleva puutavara on 70x70 + hieman muuta, mm. levy jonka voisi laittaa päälle, ajattelin sen olevan sopiva.
Olen tehnyt luonnoksen mitoilla (ilman pyöriä), kuinka teen sen? Pitääkö minun esim. laittaa sivuille levyjä, jotta se ei taittuisi? Vai onko parempi hankkia profiiliputkea ja hitsata se yhteen?
Puuinen teline peliporakoneelle, mitat 400x500x500 mm, varustettu pyörillä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
kuinka paljon se painaa? :)

Mikä pylväsporakone se on? En usko, että uskaltaisin laittaa Arbogaani E100 sellaiseen telineeseen.

Muista, että painopiste on erittäin korkealla ja kun jotain rullaa, on aina riski, että osuu johonkin pieneen lattialla ja se pysähtyy äkillisesti.

Siitä ei tule mitään vakaata.

Joitakin laudanpaloja ristikkäin jäykästi, niin sen pitäisi toimia mielestäni. Mutta kuten sanottu, se riippuu painosta ja painopisteestä.

I
Se on samanlainen kuin tämä, painaa noin 60 kg. En aio ajaa rallia sillä, vain siirrän sen tarvittaessa. Kyllä, ymmärrän myös, että voi olla vaikeaa tehdä siitä vakaa. Ehkä parempi hankkia vähän 40x40 profiilia ja hitsata yhteen, sen tunnen olevani osaava.:confused:
Pylväsporakone metallipöydällä, musta ja vihreä väri.

Ongelma on pyörät mielestäni...Haluat vakautta, kun poraat...et varmasti saa sitä niin...katso, voitko löytää pyöriä, jotka voi laskea alas sen sijaan...rungossa ei varmaan ole ongelmaa niin kuin olit sen piirtänyt...

I
No niin, se ei mennyt ollenkaan suunnitelmien mukaan, mutta mielestäni ihan ok kuitenkin. Sitä pitää käsitellä varovaisesti jos aikoo siirtää sitä, muuten uskon että tämä yksinkertainen malli tulee toimimaan.
Itsetehty siirrettävä konepöytä puusta ja metallista, jossa on pyörät alla. Näyttää tukevalta, mutta vaatii varovaisuutta siirrettäessä.

• Tykkään
corre
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.