Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
avendere: Hei taas ja kiitos vastauksesta! Epäilen, että olette jonkin jäljillä! =) Tarkemmin ajatellen asian pitäisi olla juuri kuten sanotte, palkkiin kohdistuva paine on tietenkin suurin tukipisteissä. Reiän sijoittaminen sivuun ei kuitenkaan ole ongelma, päinvastoin, minulla on jopa 40-50 cm tilaa sivusuunnassa reiän tekemiseen, joten voisin tehdä reiän hieman sivuun järjestelystä. Palkki
Janus82: Olisin valinnut pöytäsahan, jos se olisi saatavilla. Vain kallistaa terää ja viedä läpi, niin se on valmista 5 sekunnissa. Jos haluaa täydellisen pinnan viimeistelyn, voi vain hioa hiekkapaperilla.
kallun: Levennä sitä. 84 cm on liian kapea. Luulen myös, että se kaatuu helposti, jos heilut kun teet chins-liikkeitä.
Per_2014: http://www.beijerbygg.se/store/privat/fästdon/skruv/spån---listskruv/listskruv-3-4x45-gulkrom-250st-900075003#.VV20jokazCR Tyyppi tämä, ostin omani byggmaxista nelikantti-bitsillä. Joten tarkista myös sieltä lattiaruuvit. Ole varovainen, kun kiinnität sen urassa niin, ettei ruuvin pää tuhoa laudan reunaa. Pidä oikea kulma, kun ruuvaat sen.
Maarcus: Hei! Olen äskettäin muuttanut vanhaan taloon. Yhdessä makuuhuoneessa on kuitenkin hieman ongelmia, koska kalkkilaasti ei pysy kunnolla ja putoaa alas. Mitä olen nähnyt, niin sisäseinät ovat savitiilistä ja laastista, ja ulkoseinät ovat tiilestä, puusta ja laastista. Ajatuksena on nyt tehdä kestävä korjaus tähän, mikä tarkoittaa, että aion asentaa uudet sisäseinät, joissa on
surf: Meillä on tänään sellaista, joka on hyvin kulunut. Haluamme nyt muurattuja ja rapattuja boxar sen sijaan. Onko ketään muuraria, joka osaa tämän?
anders07: Kokeilin lattialastulevyä irrallisilla kannattimilla ja se taipuu aika hyvin. Ajattelin silti käyttää lastulevyä, mutta asetan "kortlingar" 90x45, jotka painan eristeeseen kattotuolien väliin.
Tune: Kyllä se pitää paikkansa, että neliönmuotoiset pylväät halkeavat helpommin, ja on myös helpompaa sahata 2 kpl 90*45 kuin yksi 95*95 pylväs, jos käytetään normaalia kokoista katkaisu- ja jiirisahaa.
Gabbe1: En tiedä, olenko ihan ymmärtänyt, miten olet ajatellut leca-rakennetta. Onko leca saatavilla koossa 25x25cm? Ja miten ajattelit saada harjateräkset keskelle, poraamalla suoraan lecablokkien läpi? Uskon myös, että tiili kestää, jos käännät joka toisen kerroksen 90º. Mutta olen konetekniikan insinööri ja rakennan mieluiten kantavat osat teräksestä (jota osaan laskea), kuten sanottu.
ion: Linkki luettavaksi, http://www.alumeco.se/Files/Billeder/Alumeco_SV/diverse/Information%20om%20utomhus%20anv%C3%A4ndning%20av%20obehandlat%20aluminium.pdf Eikö olekin upea materiaali. Mutta joissakin asioissa suosin rautaa, se tarjoaa paljon enemmän mahdollisuuksia, ellei ole huippu alumiinin hitsaamisessa, silloin se menee tasoihin. (melkein).
sts: Kiitos roland53 ja BiFuel. En ole aiemmin repinyt irti sellaista mattoa, joten en tiennyt, miltä minun pitäisi odottaa sen näyttävän. Thomas_Blekinge: Pahoittelen, että häiritsin päiväsi, yritän tulla tietoisemmaksi ennen kuin mahdollisesti palaan.
Goteborg: Se näyttää siltä, että ovi on kiven verran alempana kuin ikkunat kuvassa, onko liian suuri projekti poistaa yksi rivi, nostaa ovi ja siten voittaa muutama cm saadakseen kunnollisen kaadon?
MaxPax: Paksurappaus mineraalivillan päällä on itse asiassa eräänlainen yksivaiheinen rappausjulkisivu, mutta 35 vuoden aikana ei tietääkseni ole ilmaantunut samanlaisia ongelmia kuin ohuen rappauksen kanssa EPS:llä vain 10 vuoden jälkeen, joten suhteellisesti katsoen se on koeteltu menetelmä.
calle336: Ei, arvasin kyllä sen. Sitten siitä tulee spontattua puutavaraa. Ehkä liimaan saumat ulkoliimalla Kiitos vastauksista
nilaz: Sinä esitit hyvän kysymyksen siitä, milloin pitäisi olla lämmin. Sitä ei pitäisi lämmittää koko vuoden ajan. Aika, jolloin haluan oikean lämpötilan, on keväästä myöhäiseen syksyyn, ja silloin ei ole niin kylmä ulkona. Pelkään aina kosteusongelmien syntymistä, enkä ole ehkä muotoillut koko ongelmaa alkuperäisessä viestissä.
AndersS: Unohdin seuraavan aiemmasta viestistä. Vaikka päätyisit laittamaan uuden lattian, pidä vanha ja laita sitten uusi uiva lattia. Silloin on mahdollisuus palauttaa alkuperäinen lattia.
Quantumlight: Hei, kuten monet kysyvät, onko se svartlim. Voi uskoa, että se on sitä. Kysymys onkin, pitäisikö lähettää näyte tutkittavaksi asbestin osalta? Jos, niin minne? Onko jotain muuta, mitä minun pitäisi miettiä, paitsi että ei pitäisi hioa.... Talo on vuodelta 1968. [bild] [bild]
Dracula: Asun vanhassa asunnossa, jossa vanhat parvekkeet on purettu ja uudelleen valetut. Parvekkeeni sijaitsee kiinteistön kulmassa, joten parvekkeen levy on kiinnitetty 2,5 seinään. Jotta vesi ei valuisi alas julkisivulle, on valettu reuna/kulma ohjaamaan vettä. MUTTA, punaisella ympyröity kulma kerää vettä, siihen muodostuu pieni lammikko. Olen mitannut kaldon parvekkeen keskeltä kaiteeseen,
dymov: Hei rakkaat foorumin jäsenet, aloitamme juuri hirsitalomme kunnostuksen, ja etsin hirsiä ja muuta puutavaraa Tukholman alueelta (talo sijaitsee Tyresössä). Etsin vähän foorumilta ja vinkki, joka annettiin noin vuosikymmen sitten, oli löytää sahan lähellä kaupunkia. Tarvitsen pääasiassa hirsiä noin 13x15 noin 150 lpm, mutta myös muuta puutavaraa. Tiedättekö mitään paikkaa, joka
GoForIt: Laudo enemmän, on minun spontaani vastaukseni. On myös tärkeää, että saat vakaan alustan, kun otetaan huomioon, että siihen asennetaan kiveä.
fusion: Hieman palautetta! [bild] [bild] Kuva vanhasta liimapuupalkista, joka on myös alkanut irrota liimauksesta. Tuli aika paljon säätöä, koska 45x70 runkopuilla oli pyöristetyt kulmat. Koska minulta puuttuu tasohöylä, täytin rakenteiden väliin syntyneet raot ulkokitillä useassa erässä. Nyt jäljellä on toinen maalikerros mustalla lasuurilla tai mahdollisesti kolmas, jos valkoinen
tobbew: Kiitos vastauksesta Seinä on ennen kaikkea kulmassa suhteessa toiseen seinään. Pystysuoruus on "sellaisenaan", se on rajojen sisällä. Olen nyt rakentanut seinän valmiiksi, ja se näyttää tältä: https://www.facebook.com/etthundratolvan/photos/a.509028002570259.1073741830.508929135913479/542880499185009/?type=3&theater ja siinä on joitain kohtia, joissa seinä vaihtaa yhtäkkiä kulmaa.
Borgs: Hei, Meillä on terassi pitkin souterrängitalomme takasivua, ja terassi on rakennettu alakerran varaston (betonista) katolle. Kosteussulkuna on 4-5 mm paksu asfalttimatto. Sen päällä on tänään huono metallirunko ja painekyllästetty puu, jonka aiomme nyt poistaa ja laittaa kivilevyt sen sijaan. Mutta kysymykseni on, voiko kivet asentaa kiinnityslaastilla ja mitä kiinnityslaastia tulisi
frihopper: [citat] Kiitos! Olen asettamassa raudoitusverkkoa. Tulee aika paljon päällekkäisyyttä joissakin kohdissa. Päällekkäisyyksiä on johdonmukaisesti 2 ruutua, toisella rivillä asettaessa se on melko korkea, koska kolme raudoitusverkkoa ovat päällekkäin (aion tasoittaa noin 20 mm), eli ensimmäisen rivin toinen verkko menee ensimmäisen verkon päälle, sitten toisen rivin ensimmäinen
Isakare: Tekstiililiima, se toimii vaatteille pesukoneessa, ja pitäisi toimia sinun tapauksessasi.
Snajdaren: Hei! Olen keskustellut rakentajien kanssa levyistä ja aion yrittää saada heidät asentamaan uusia levyjä paneelin taakse, mikä tuntuu minusta myös järkevimmältä. Levyt tulisi asettaa tiiviisti paneelin takaosaan, vai mitä? Toisella puolella ilmansulkua onhan tuulensuojapaperi ja sitten eristys. Mitä tulee ruuveihin, näin, että he tasoittivat ruuvinkantoja ennen maalausta viereisessä
lennart_: [citat] Ok, hienoa, siinä oli vastaus, jota halusin, ja sinulla näyttää olevan aihe hallussa! Kiitos :)
Steinmeister: Käytin metallikulmia siellä, missä pidin riskiä iskun vaarasta suurena yläkerrassa. Nyt olen kellarissa ja siellä tasoitan rakennusmaksin paperinauhoja. Niissä on näkyvä merkintä keskellä, joten ne on helppo taittaa kiinni pieneen määrään tasoitetta ja sitten tasoittaa päälle. Jos kulma menee rikki, laitan pintalistat siihen päivänä.