Olen saanut inspiraation toisesta ketjusta täällä foorumilla rakentaa itse siirrettävä leuanvetoteline ja dip-teline. Ajatuksena on, että sen pitäisi voida seistä sekä ulkona että sisällä. Olen liittänyt tekemäni piirustuksen, mutta haluaisin mielelläni apua rakenteen arvioinnissa ja oikeiden mittojen saamisessa.
Ajattelin käyttää enimmäkseen 45 x 120 mm lankkuja.
Esimerkkejä pohdinnoista:
Onko tämä rakenne vakaa?
Ehdotuksia, jotka tekevät siitä paremman?
Ovatko mitat kohtuullisia, jotta treeni olisi miellyttävä?
Uskon, että vuodelta 1950 olevat korkeat säännöt voivat murtua, kun teet leukoja niillä, koska ne pitäisi kiertää 90 astetta. Silloin ne murtuvat jäykässä suunnassa ja kestävät enemmän. En myöskään luottaisi tankoihin, jos nekin aiotaan valmistaa puusta. Siinä tulisi käyttää pyöreitä teräsprofiileja. Itse olisin todennäköisesti mieluummin valmistanut sen kokonaan teräksestä, mutta jos hieman laskee, niin kyllä se on mahdollista saada kasaan myös puusta.
Ehdotetuilla mitoilla, 45x120, ei ole riskiä, että tukipilarit murtuisivat. Kuten olet piirtänyt, ne kestävät yli 350 kg:n painon, kuten IngAndy ehdottaa, noin tonnin verran.
Pyöreät tangot tekisin 45 mm pyöröpuusta (minulla on ylimääräisiä kaiteita jäljellä). Sen pitäisi kestää Hulkin isoveljen (< 300 kg ottelupaino). Älä tee pyöretangoista liian kapeita, siitä tulee epämukavaa ja antaa huonon otteen.