Hei

Olen laajentamassa vanhaa vinoa taloani. Olen pidentämässä seinää, joka on vinossa. Sen kiertymä on suuruusluokkaa noin 2 cm 5 metrillä. Minun on tarkoitus tehdä noin 5 metriä lisää ja mietin, mikä olisi yleisesti viisainta: viedä seinää takaisin niin, että siitä tulee V ja toisessa päässä on sama etäisyys vastakkaiseen seinään kuin ensimmäisessä päässä. Vai pitäisikö minun jatkaa seinän tekemistä yhtä vinoksi?

Mielestäni järkevintä olisi viedä takaisin luodakseni V-muodon. Sen haittapuolena on, että seinään tulee pieni kulma, joka saattaa näkyä (mutta tuskin?).

Olen ajatellut laatoittaa lattian, joten siitä syystä tuntuu parhaalta, ettei seinä kiertyisi vielä enemmän kuin mitä se jo tekee.

Mutta en ole koskaan kokeillut tätä aiemmin, joten kaikki ajatukset ovat tervetulleita.

Kiitos!

Tämä on vähän hankalaa. Mielestäni sinun pitäisi tehdä niin kuin itse ajattelet olevan parasta. Yritä suoristaa seinä koko seinän matkalla. 2 cm 5 metrillä on todella vähän.

Onko seinä vinossa? Vai onko seinä vain vinossa suhteessa toiseen seinään?

Jos olet epävarma lopputuloksesta klinkkerien kanssa, on viisasta olla käyttämättä liian pieniä laattoja. Paljon helpompi korjata tilanne, jos käytät esimerkiksi 15x15 cm laattoja.

Kiitos vastauksesta

Seinä on ennen kaikkea kulmassa suhteessa toiseen seinään. Pystysuoruus on "sellaisenaan", se on rajojen sisällä.

Olen nyt rakentanut seinän valmiiksi, ja se näyttää tältä:

https://www.facebook.com/etthundrat...8929135913479/542880499185009/?type=3&theater

ja siinä on joitain kohtia, joissa seinä vaihtaa yhtäkkiä kulmaa. Seinän pidennetty osa alkaa siitä, mihin vanha päättyy, ja palautuu sille ajatelluille mitoille rinnakkaisesta seinästä. Joten se on periaatteessa hieman V-muotoinen.

En usko, että se on huomattavaa. Yksi kohta poikkeaa 1 cm 1,5 metrin matkalla, mikä on näkyvissä kun tietää siitä, mutta en usko, että se tulee näkymään. Se on terassin oven kohdalla, joten se on aivan yhtä "väärin" sen sisäpuolella. Se näkyy, jos mittaa, mutta en ole koskaan nähnyt sitä paljain silmin. Ei tiedä, miksi ovi on niin paljon kulmassa, mutta kun se asennettiin aiemmin, ei ollut mitään oikeita kiintopisteitä, mitä pitäisi pitää suorana. Talo on muuttunut vähän sen jälkeen.

Lattialle tulee todennäköisesti noin 30x60 cm klinkkereitä, joten se on melko anteeksiantava :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.