Minulla on eristämätön ulkorakennus, jossa on betonilaatta. Olen myös mehiläistenhoitaja ja haluaisin rakentaa eristetyn huoneen osaan ulkorakennuksesta, jossa voin lingota hunajaa. Minulla on kuitenkin ongelmia keksiä, miten tehdä tämä luomatta kosteusongelmia, erityisesti talon betonilaatasta. Talo itsessään on arviolta 40-luvulta eikä ole kovin hyvin salaojitettu.

Luulen, että voin käyttää nykyisiä seiniä tavallisina ulkoseininä, koolata, eristää ja kiinnittää levyt seiniin. Epävarma kohta on, miten käsitellä lattia. Haluaisin laittaa lattian betonilaatan päälle, jonka eristän jollakin tavalla. Olen kuitenkin epävarma miten. Seuraavat vaihtoehdot olen nähnyt:
  • Sopivan eristeen asettaminen ja uuden laatan valaminen päälle.
  • Puulattian koolaus. Rakentaa luultavasti liikaa ja miten se toimii kosteuden kanssa?
  • Lattian piikkaaminen ja soran ja isodrän-levyjen asettaminen, ja uuden lattian valaminen samaan tasoon.

Mitä ajatuksia teillä on ehdotuksistani? Onko parempia ehdotuksia?

/Niklas

Helpoin tapa on varmaan asentaa lattian koolaukset, edellyttäen että voit hyväksyä rakennuskorkeuden.
Laita tjärpapp pinnalle, joka tulee lattiaan.
Kiinnitä listat vähän ylöspäin palkeissa (ilmarakoa varten alla) ja aseta styroksilevyt eristeeksi.

Voit asentaa kelluvan lattian solumuovin päälle. Ei siis lattialankkuja, vaan solumuovi suoraan levyn päälle ja sitten kestävä lattia sen päälle.

Miksi ei aloittaa platonmatolla, niin betongi voi "hengittää" :)
Sitten, kuten Larsa sanoo, kerros solumuovia, 30 tai 50 mm.
Ja sitten klikkolattia sen päälle. Halvin ja kestävin on laminaatti, mutta puu käy myös.

Pidän siitä hengittämisestä. Voidaanko laittaa Isodrän-levyjä tai vastaavia sen sijaan, että käytetään solumuovia, ja saada sama vaikutus kuin laittamalla Platon-matto alle? Sitten pidän siitä, että laitan klikattavan lattian päälle saadakseni siistin lattian.

Kuinka lämmintä siellä pitäisi olla? 30-50 mm eristys ei oikein riitä, jos sen pitäisi olla lämmitetty ympäri vuoden.

platonmatto-solumuovi-lastulevy-klickilattia

niin olisin tehnyt

Sinä esitit hyvän kysymyksen siitä, milloin pitäisi olla lämmin. Sitä ei pitäisi lämmittää koko vuoden ajan. Aika, jolloin haluan oikean lämpötilan, on keväästä myöhäiseen syksyyn, ja silloin ei ole niin kylmä ulkona. Pelkään aina kosteusongelmien syntymistä, enkä ole ehkä muotoillut koko ongelmaa alkuperäisessä viestissä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.