Hei
En tiedä, onko tämä oikea foorumiosa.
Minulla on portaat ja käytävä kellarin yläpuolella, joissa vesi vuotaa huoneisiin alla sekä rikkoo rappauksen seinässä. Edellinen omistaja teki tämän 10 vuotta sitten talossa, joka rakennettiin -65. Mielestäni tämä on liian lyhyt aika ja pohdin jotain muuta ratkaisua.
Voiko kaiken päällystää pellillä tai paperi/terva/kumi/muovilla ja laittaa terassilautaa päälle? Portaat ovat suurin ongelma saada kuntoon...
Onko teillä ehdotuksia?
Tänään siellä on jokin tiivistemembraani ja hienomateriaali päällä ja sitten kivilaattoja.
Ajattelin poistaa ohutbetonin ja kivet, ja laittaa pahvin, pellin ja terassin. Tänään minulla on 2 cm tilaa ovelle lattiasta, joten sen pitäisi onnistua.
Ainoa kysymys on, kuinka (pellintekijänä) saan kaiken tiiviiksi talon seinää vasten ja kuinka käsittelen pahvin ja pellin portaissa.
Ajattelin laittaa sokkelilevyn seinään alapuolelle kyllä.
Sade joka putoaa terassille menee peltiin asti ja täytyy kulkea jonnekin. Se, että se menee seinään (tyylikkäiden sokkelilevyjen taakse) ei myöskään ole hyvä.
Oletteko harkinneet pidennettyä kattoa koko ratkaisun yläpuolelle?
Ajattelin, että pelti voi mennä sokkelilevyn yli. Ei ole ihan helppoa saada sitä sopimaan kaiteen tolppien ympäri ja portaiden kohdalla en edes tiedä, voiko peltiä saada sopimaan...? Olen miettinyt kattoa ylle, mutta asumme länsirannikolla meren äärellä, joten katolle tulee olla kunnollinen uloke, jos sen on tarkoitus suojata täysin.
Jotta voisin tehdä niin paljon itse, olen täysin keskittynyt kartonkiin - peltiin - sääntöön - terassilautaan. Rakennan olemassa oleville portaille ja tasoitan sen säännöillä ja raakapontilla sekä teen uudet portaat eteenpäin kuvassa.
Ongelma on, että minulla on vain 5-6 cm korkeutta tätä varten.
Onko kukaan ruuvannut ja mahdollisesti liimannut terassilautaa alapuolelta? Kuinka matalaksi voi saada rakenteen, joka kestää ja kelluu pellin päällä. Vaihtoehtoisesti liimata terassilauta suoraan peltiin? Vai ruuvata terassilauta teräkseen neliöputkeen? Kuulostaako se idiotismin ratkaisuilta?
Se näyttää siltä, että ovi on kiven verran alempana kuin ikkunat kuvassa, onko liian suuri projekti poistaa yksi rivi, nostaa ovi ja siten voittaa muutama cm saadakseen kunnollisen kaadon?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.