FreQa
FreQa: Kaipaan paikkaa, jossa voisin nikkaroida, sillä kaikki on hajallaan nykyään. Minulla on koneet ladossamme, jossa rakensin muutama vuosi sitten lattian yksinkertaisesti. Pohdin nyt, voisinko antaa uuden kantavan rakenteen seistä maassa, sillä uskon, että kaikki pysyy paikoillaan. Haaste on, että jos ruuvaan kaiken yhteen ja se liikkuu, on yhtä huono tilanne, sillä tolppa liikkuu enemmän
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
krillek
krillek: Poraa pieni reikä ja käytä en skruvutdragare!
10 vastausta · 24,5k lukukertaa
·
Semiproffset
Semiproffset: Ehkä voit laittaa teipin reunaan muovia siten, että sen selkämys on eristystä vasten. Liitä sitten leikattu pala muovikalvoa ja aseta toinen teipinauha sisäpuolelta. Eristyksen joustavuus antaa sinun luoda pienen raon teipin asettamista varten. Silloin pitäisi saada täysin tiivis. Toinen vaihtoehto voisi olla ruiskuttaa hieman polyuretaanivaahtoa muovireunan taakse ja antaa sen laajentua
1 vastaus · 5,5k lukukertaa
H
huggan: Miten hyvä
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
H
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
C
Carl-Jo-han: Olen ajatellut korvata kellarin lautaoven oikealla ulko-ovella. Kellarin lattia on noin 12 cm matalammalla kuin ulkopuolinen maa. Ulkopuolella on betonilaatta, jossa on viemärikaivo. Kynnys on valettu ja nousee noin 2 cm ulkopuolisen laatan yläpuolelle, mutta se ei ole yhtä leveä kuin aukko. Sen sijaan ovenkarmia (karmi ja karmi, tavallinen puupalkki) on viety koko matka kellarin lattiaan
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
S
Stefan1972: [citat] ei mutta kutterinlastu/sahanpuru kestää normaalia kosteuden siirtymistä ongelmitta, koska se kuivuu itsestään. Jos on enemmän kosteutta, joka kulkee, silloin täytyy ratkaista se ongelma ensin. Suosittelisin mieluummin jonkinlaista selluloosaeristystä purun sijaan sen tavallisen sijaan, jota mainitset, ja sitten antaa purun olla paikallaan, koska eristyksenä se toimii paremmin
8 vastausta · 18,8k lukukertaa
M
MagHam: Älä rakenna sen päälle. Eterniittilevyjen piilottaminen luo piileviä riskejä tulevaisuudelle.
16 vastausta · 13,0k lukukertaa
·
G
gafia: Mitä tarkoittaa virtausluokka? Aion ostaa iboxin sisäänrakennettuun suihkuun. Niitä on useita erilaisia, mutta tietenkään ei ole juuri sitä, mitä tarvitaan. Löydän toisen, jossa sanotaan, että se toimii virtausluokille b ja d, mutta mitä se tarkoittaa? /GAfia
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
C
Cirs: Etsin vaihtoehtoja autotallin sisäpuolen rappaukseen. Autotallissa on 250 mm syviä harkkoja, joissa on kosteuseristematto ulkopuolella maan alla. Kolme neljästä kivestä on maan alla. Päällä oleva kivi on rapattu. Seisoo eristetyn betonilaatan päällä. Olen ymmärtänyt, että ne pitäisi rapata sisäpuolelta, jotta ne voivat hengittää. Mitä vaihtoehtoja on, kun haluaisin mieluummin
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
B
Bobo Wieland: Unohda se. Aiheesta löytyi jo hyviä keskusteluketjuja. Anteeksi.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
P
pozz2: Ei yläkertaa, mutta otin mieluummin reiän vierestä pysyäkseni turvallisella puolella.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: On olemassa kirja nimeltä "så byggdes husen 1880-1980" Lainaa kirjastosta?
1 vastaus · 778 lukukertaa
G
Gambino: [citat] Tältä se näyttää minulla. Tämä on ovi vanhan ulkoseinän läpi (lisäosa) Ehkä tämä voi auttaa sinua eteenpäin... [bild] [bild]
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
pelrik
pelrik: Se on myös yksi vaihtoehto. Kunhan stabilisoidaan jotenkin, niin se onnistuu. Ja toivon ehdottomasti lisää tällaisia ratkaisuja. Tämä ketju, johon joku vinkkasi, oli erittäin hyvä ja osoittaa juuri sen, että kaikki on mahdollista: https://www.byggahus.se/forum/socialt-projekt/242018-forsta-huset-kopt-totalrenovering-3.html Olen kuitenkin alkanut miettiä avointa pohjaratkaisua uudelleen
24 vastausta · 17,3k lukukertaa
·
B
Barkis: Nyt olet ilmeisesti ratkaissut sen, mutta näyttää siltä, että seinällä on kipsi, joten miksi et vain täyttäisi reikää kipsilevyllä ja kittaisi saumaa. Jos aiot rappailla päälle, sinun täytyy käyttää kipsilaastia.
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Huddingebo
Huddingebo: Mitä voi olla lähimpänä kellarin ulkoseinää riippuu siitä, kuinka paljon kosteutta se päästää. Se riippuu maaperän olosuhteista, salaojituksesta ja onko se ulkopuolelta eristetty. Yleisesti suositellaan, ettei sisäpuolelta eristetä enemmän kuin 50 mm, mutta paneeliseinä, jossa on välissä ilmarako, ei pitäisi aiheuttaa ongelmia, jos olosuhteet ovat kunnossa.
1 vastaus · 836 lukukertaa
B
Barkis: laita vatupassi ja ristimittaus, niin tiedät, onko karmin oikein asennettu. Jos karmi on oikein, pitäisi olla mahdollista säätää saranoista. Jos karmi on väärin, sinun täytyy poistaa se ja aloittaa alusta. Jos reikä on vino ja ikkunan karmi niin suuri, että sitä ei saa suoristettua, sinun täytyy hakata/hiotuttaa kivet irti niin, että saat liikkumatilaa reiän ja karmin väliin.
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
S
sepani: Hei, olemme muutama vuosi sitten remontoineet kellarin ja silloin rappasimme kaikki seinät, jotka koostuivat siporexista. Arvioni mukaan se tehtiin oppikirjan mukaan rappausverkon jne. kanssa. Melko paksu rappaus, arvioisin noin 3 cm. Nyt se alkaa halkeilla erityisesti ikkunoiden ja ovien karmeista. Ei niin, että rappaus putoaisi, vaan viivamaisen ohutta. Voiko sille tehdä jotain? Ajattelen,
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
berne88: Koko lattia pitää hioa uudelleen, Asun Skaraborgissa.
185 vastausta · 52,9k lukukertaa
·
H
HeloBE: Kiitos nopeasta vastauksesta.
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
N
Norrlandsbonde: Hei! Minulla on sisäseinä, jonka haluaisin purkaa kokonaan, tai oikeastaan kaksi ja lopulta kolme seinää, jotka on purettava. Nyt kun olen tutkinut talon piirustuksia, olen tullut siihen tulokseen, että kolme kattotuolia lepää tämän seinän päällä. Joten luultavasti minun on pidettävä joitain pystyssä olevia pilareita (mikä ei ole minun toiveeni) tai vahvistettava liimapuupalkilla
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
C
chinakal: Meillä on tukimuuri, joka on rakennettu betonitiilistä, noin 10 m pitkä, 2,5 m korkea. Se on alkamassa kallistua ja kivetyksen takana maa painuu alas. Ajatukseni on kaivaa noin 1 m syvälle 3-4 kohdasta muurin varrella ja sitten kaivaa kohti kalliota. Porata muurin läpi ja ankkuroida rautatangot kallioon. Onko kukaan kokeillut tällaista ratkaisua tai onko olemassa parempia vaihtoehtoja?
0 vastausta · 780 lukukertaa
A
AG A: Kuvien perusteella näyttää hyvältä. Rappaaminen on melko pehmeää ja sitä voi aina muotoilla talttojen/samanlaisten työkalujen avulla. Betoni/rappaaminen "palaa" kun se kovettuu. Se lämpenee ja kestää usein useita miinusasteita. Jos menee huonosti, laastiin muodostuu suuria halkeamia. Sellaista en näe ikkunoissasi.
17 vastausta · 7,3k lukukertaa
S
Stromstrom: *bump* Onko kellään neuvoja siitä, miten minun pitäisi edetä? Olen yrittänyt selvittää, millaista laastia pitäisi käyttää seinien tasoittamiseen (näyttää olevan hydraulinen kalkkilaasti). Mikä kaikista vaihtoehdoista pitäisi valita - onko K-rautassa joku järkevä vaihtoehto?
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
S
snowjim: [citat] Kyllä, ehkä voi yrittää vähän "pehmeästi" muokata sitä, mutta parasta olisi ollut tehdä se ennen kuin se kuivui.
9 vastausta · 1,9k lukukertaa
mexitegel
mexitegel: Kuvista päätellen näyttää siltä, että siellä on ilmarako, joka tuulettuu joka kolmannessa kivessä alimmassa kerroksessa kuten pitääkin. Samalla se näyttää oudolta kiven kanssa, joka on asfaboardin vieressä ensimmäisessä kuvassasi. Toivottavasti se on tehty niin, että saadaan siisti liitos ikkunoiden kohdalta. Todennäköisesti asfaboardi on kiinnitetty sälekehikkoiseen
5 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
F
falkn: Ota sinne sähkömies ensin ja anna hänen puhdistaa seinä sähköstä, jotta voit repiä vapaasti.
2 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
G
greven79: Kuten tämä =) https://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/233725-vad-ar-detta-material-hjalp-mig-faststalla.html Luulen, että sellaisia niitä löytää ja ei minun. Kysyin omakotitalon omistajien neuvonantajalta ja sain vastauksen, että "Se on rakennettu useista kerroksista muovilla kyllästettyä paperia, joissa on melamiini-pinnoitettu pintakerros (Krantz-Jensen, 1978:37). Tila
4 vastausta · 12,9k lukukertaa
·
redarn
redarn: Kepillä vasemmasta seinästä ja kolmionmuotoisella puupalalla siellä missä ne kohtaavat?
15 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
C
creepwood: [citat] Tuhannet kiitokset kaikista vastauksista, nyt tunnen oloni vähän varmemmaksi. Minulla on valtavasti UX plugg fischeriltä, joiden uskon sopivan hyvin myös. Luin heidän pdf:stä kuormituksista. Voiko siihen luottaa vaikka seinä on luultavasti peräisin talon rakentamisen ajoilta? [bild]
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.