Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
SBH: [citat] tai naulattu suuremmalla päällä
slacker: Istun ja pohdin alakerran/kellarin (75 % maan alla) kylpyhuoneen ongelmaa, ja kun otetaan huomioon, kuinka vinoja seinät ovat, suunnitelmani oli kehystää seinät 70-rungoilla piilottaakseni sähköt ja vesijohdot. Aina on olemassa riski seinistä tulevasta kosteudesta ja huoli siitä, että taakse saattaa tulla hometta, on tekijä. Jos kehystetään 70 mm metallirungolla cc45 suoristamaan
krillek: Tietääkseni ei ole olemassa sääntökirjaa, joka määrittäisi, mikä saa luokitella rakennusten hoitona ja joka siten saa pääsyn tähän foorumiin, ja mikä puolestaan tulisi ehdottomasti siirtää muille foorumeille, koska se ei miellytä kaikkia. Voimme tietysti olla täysin eri mieltä siitä, mitä rakennusten hoito on, mutta henkilö, joka ottaa vanhan talon, hoitaa sitä ja turvaa
fremax: http://youtu.be/16jko3vIO1Y Maksaa noin 6-9k/m2. Tarkista paikallisilta (suuremmilta) lasimestareilta. He voivat ostaa GSAB:n kautta. Ystävällisin terveisin, fremax
Peter_K: Kipsilevy ei kai voi olla mikään ongelma, jos se on toisella puolella ja TS aikoo vaihtaa sen tulevaisuudessa? Meillä on ainakin vain se osa savupiipusta, joka on takan takana, näkyvissä ja tarkastettavissa, loput on sisäänrakennettu.
Mikael_Swe: [citat] Ajattelin enemmän, jos olisi isompia toistuvia myyntejä mahdollisilta toimittajilta/valmistajilta. Se on yleistä vaatetusteollisuudessa.
snowjim: Tältä se näytti aiemmin: [bild] [bild] Jotkut niistä olivat valitettavasti melko vinoja, koska talttavasara oli liukunut melko paljon.
Stefan1972: joo, mutta nyt oli kyseessä ts:n haitta, jossa remontin aikana vuoti vähän vettä. Se on kuitenkin hieman eri asia kuin pitkäaikainen vuoto. Silloin voi homehtua ja näyttää yleisesti pahalta, ja ymmärrän sen myös. En ole koskaan väittänyt, että mitä tahansa voisi korjata vain antamalla sen kuivua.
mexitegel: Pelkäätkö, että hiekkaa pääsee putkeen, niin laita suodatinkangas sen ympärille, niin olet turvassa, helpompaa ja nopeampaa kuin betonin valaminen sen ympärille.
ensamresande: [citat] Täydellistä, juuri oikea koko siis. ;) [citat] Päinvastoin niin pitäisi ruuvi tulla esiin plugista. Ja sinun tulisi aina porata reikä, joka on syvempi kuin ruuvi/plugi.
rogero1: Hei, Asun talossa, joka on nykyään 9 vuotta vanha ja jota suurelta osin peittää kertakerrostiivistetty rapattu julkisivu. Suunnittelen tämän vaihtamista tavalliseen puuverhoukseen, jotta minun ei tarvitse huolehtia siitä tulevaisuudessa. Kysymykseni on, miten teen tämän. Talo on rinneratkaisu, jossa yläosassa on puurunko ja alaosassa on valmisbetonielementtejä. Olen liittänyt mukaan
pelrik: Joo se on makuuhuone, mutta korkein kohta on noin 140 cm kattotilassa. Olisi mukavaa nähdä kuvia, mitä tarkoitat.
Maxwells demon: Hei kaikki. Suunnittelen matkaa Eurooppaan ostamaan rakennustarvikkeita. Mm. Puolaan. Etsin erityisesti eristeitä. Kivivilla/lasivilla. Olen huomannut, että he näyttävät erittelevän eristeensä sahatun puun eikä höylätyn mukaan, kuten Ruotsissa. Eli 50 mm sen sijaan, että 45 mm, 200 mm sen sijaan, että 195 mm. Onko joku ostanut eristeitä Puolasta ja asentanut ne ruotsalaisilla
corre: Ostatessasi tuolit saat CE-merkin, rakennuspiirustukset sekä rakennuslupien laskelmat "kaupan päälle". Jos valmistat ne itse, sinun on oltava konstruktööri tai vastaava, joka todistaa sen.
KnockOnWood: Näin rakennetaan Floridassa. Siellä on useimmiten lämpimämpää ja kosteampaa ulkona kuin sisällä. Mutta tuulensuojaa ei yleensä tarvita sisäpuolella. Mutta tämä taisi olla Hallandissa olettaisin. PS Anteeksi lauantaipölinä :o
SnickarNikke: [citat] Kiitos Andreas! Valitettavasti en ole saanut ilmoituksia enkä ollut kirjautuneena, joten en ole nähnyt kommenttiasi ennen kuin nyt ikävä kyllä! Ostin hieman parempaa vaneria kuin aiemmin, upotin sen öljyyn ja sitten maalasin pohjamaalilla 3 kertaa - toivon, että se kestää :) Palaan päivityksen kanssa!
Daniel__s: Hei, Aion aloittaa katon ja lattialistan asentamisen, mutta minulla on kysymys ennen kuin aloitan kulmien viistämisen. Pitäisikö ENSIN varmistaa, että aloittamani lista on oikean pituinen ja sitten viistää? Kiitos
Avemo: Jokin liima saattaa toimia. Plastic padding -tyyppinen aine ei ainoastaan ruuvinreikään vaan myös kiinnittämään kiinnike seinään. Varmista, että se on kovettunut kunnolla ennen kuin asennat kaiteen kiinnikkeeseen. Ongelmana on, että tilanne saattaa pahentua, jos se ei toimisi. Olettaen, että ruuvi saadaan pois kiinnikkeestä, mielestäni Robert-san01:n ehdotus kuulostaa todella
snowjim: Nyt olen täyttänyt reiät noin 7 dl:llä joustavaa husfixiä. Koska se on reikätiiltä, voisi siinä seistä kuinka kauan tahansa ja täyttää fixiä, joten piti käyttää tuntemusta, milloin oli aika lopettaa reiän täyttäminen. Aloitin ensin pursottimella, mikä toimi melko hyvin, jotta se saatiin syvälle, mutta hetken kuluttua piti puristaa niin kovaa, että pussi heikkeni. Olin
PO_: Istuin ja etsin lisää, ja löysin tämän Fast-fasteningiltä (ja näitä voi jopa ostaa kylästä=) http://www.fast-fastening.com/fast/IboxServlet?p=IXK002&LVL2=363815
evojenza: www.ljungabronstegel.com Tässä ovat ne, jotka yleensä mainostavat blocketissa.
A-Man_08: Se voi olla, että sinulla on råspont bakomtretexen, jos poraat kevyesti, sinun pitäisi tuntea, että se uppoaa nopeasti, sitten tulee kovempaa, jos se on edelleen puuta, se on todennäköisesti regel tai råspont på reglerar. Mielestäni näkyy regel, jossa väännät sorkkaraudalla.
starmanin: [citat] Joo, olen nähnyt sen myös..kiitos vinkistä mutta luulen, että se on aivan liian leveä.
Anonymiserad 156538: Tiedätkö, että ruuvit tulevat sääntönä? Siinä tapauksessa sinun tulee käyttää puuruuvia, joka on tarpeeksi pitkä ulottuakseen osittain sisään sääntöön, koska ensimmäiset 26 mm eivät kannattele ollenkaan, sillä ne menevät vain kipsilevyn läpi. Jos et osu sääntöihin, sinun pitää ostaa mollypluggia kaksinkertaiseen kipsiin. Koska kiinnike on ulosvedettävä tyyppi eli TV
sankaboy: Mistä voi ostaa ikkunapenkin liitospinnalla Tukholmassa (mieluiten eteläpuolella)? Löydän vain clips-malleja rakennusliikkeistä kuten hornbach, bauhaus ym. Mielestäni sen täytyy olla helpompaa saada se näyttämään siistiltä liitospinnalla kuin clips-malleilla.
aleklint: Aivan, sisällä ei ole nyt lattiaa, ja ajattelin rakentaa lattian. Mutta ensin korjata perustus.. Jos aion valaa, miten etenen helpoiten silloin?
FreQa: Kaipaan paikkaa, jossa voisin nikkaroida, sillä kaikki on hajallaan nykyään. Minulla on koneet ladossamme, jossa rakensin muutama vuosi sitten lattian yksinkertaisesti. Pohdin nyt, voisinko antaa uuden kantavan rakenteen seistä maassa, sillä uskon, että kaikki pysyy paikoillaan. Haaste on, että jos ruuvaan kaiken yhteen ja se liikkuu, on yhtä huono tilanne, sillä tolppa liikkuu enemmän
krillek: Poraa pieni reikä ja käytä en skruvutdragare!
Semiproffset: Ehkä voit laittaa teipin reunaan muovia siten, että sen selkämys on eristystä vasten. Liitä sitten leikattu pala muovikalvoa ja aseta toinen teipinauha sisäpuolelta. Eristyksen joustavuus antaa sinun luoda pienen raon teipin asettamista varten. Silloin pitäisi saada täysin tiivis. Toinen vaihtoehto voisi olla ruiskuttaa hieman polyuretaanivaahtoa muovireunan taakse ja antaa sen laajentua