52 854 lukukertaa ·
185 vastausta
53k lukukertaa
185 vastausta
ristimitta huone...ei vielä täsmää?
en ymmärrä
olen laittanut ruuvin jokaiseen kulmaan niin kauas sisään kuin voin, sitten otin muurausnaru, kiristin niin että sain ristin, sitten nopeasti vedin narun kaiken ympäri, jotta saisin sen suoraksi seinien mukaan.
sitten mittasin 280mm narusta pitkin seiniä, laitoin ruuvin ja sitten otin ohuen narun, näin tein linjat, mutta kun minun piti tarkistaa mitta ristin keskeltä narujen 280mm merkkiin, se ei täsmää... miten se ei voi täsmätä?
kaikki vinkit otetaan vastaan
olen laittanut ruuvin jokaiseen kulmaan niin kauas sisään kuin voin, sitten otin muurausnaru, kiristin niin että sain ristin, sitten nopeasti vedin narun kaiken ympäri, jotta saisin sen suoraksi seinien mukaan.
sitten mittasin 280mm narusta pitkin seiniä, laitoin ruuvin ja sitten otin ohuen narun, näin tein linjat, mutta kun minun piti tarkistaa mitta ristin keskeltä narujen 280mm merkkiin, se ei täsmää... miten se ei voi täsmätä?
kaikki vinkit otetaan vastaan
Kuten sanottu, on diagonaalimittauksien oltava yhtä suuria mitattaessa, joten jos mittaat 280 mitasta kulmassa 280 mittaan huoneen toiselle puolelle, tarkista sitten toinen diagonaali. Jos se ei täsmää, sinun on säädettävä 280 merkintöjä niin paljon kuin on tarpeen mittausten täsmäämiseksi. Esimerkiksi, jos ristiin mittaukset eroavat 50 mm, siirrät 280 merkintää 12,5 mm jokaiseen päähän lyhyellä mitalla ja 12,5 mm sisäänpäin pitkällä mitalla.
HaHa jos huone on suorakulmainen, et voi koskaan saada mittaustapaasi täsmäämään.
Mutta jos otat mittanauhan ja mittaat sinisestä rististä vastakkaiseen kulmaan huoneen poikki, sitten
mittaat toisen lävistäjän, niin se on oikein.
Mutta jos otat mittanauhan ja mittaat sinisestä rististä vastakkaiseen kulmaan huoneen poikki, sitten
mittaat toisen lävistäjän, niin se on oikein.
Runkorakentaja
· Gävleborgs
· 2 434 viestiä
Voitko aloittaa kulmasta, kääntyä 90 astetta ja esim. käyttää laseria tai laskea? Jos käytät kaikkia neljää kulmaa, luulen että on vaikea mitata suoraa kulmista suorakulmiota.
Jos haluat sijoittaa sen mahdollisimman neutraalisti huoneeseen, tee kuten kirjoitin.
Jos haluat vain seurata seinää, aloita siitä ja laske seuraavalla tavalla.
Oletetaan, että huoneen mitat ovat P3MxL2m
pituus X 2 (3x2=6) + leveys X2 (2x2=4) =10 sitten otat juuren 10, mikä on noin 3.17m
Diagonaalin pitäisi olla 3.17m, jotta kulma on 90 astetta.
Jos haluat vain seurata seinää, aloita siitä ja laske seuraavalla tavalla.
Oletetaan, että huoneen mitat ovat P3MxL2m
pituus X 2 (3x2=6) + leveys X2 (2x2=4) =10 sitten otat juuren 10, mikä on noin 3.17m
Diagonaalin pitäisi olla 3.17m, jotta kulma on 90 astetta.
Voin sanoa näin, matematiikka ei todellakaan ole minua varten... Se mitä kirjoitat on minulle täyttä hepreaa...Traume sanoi:Jos haluat sijoittaa sen mahdollisimman neutraalisti huoneeseen, tee kuten kirjoitin. jos haluat vain seurata seinää, niin lähde siitä ja laske seuraavalla tavalla. Oletetaan, että huone on P3MxL2m pituus X 2 (3x2=6) + Leveys X2 (2x2=4) =10 sitten otetaan 10 neliöjuuri, mikä on noin 3,17m Diagonaalin pitäisi olla 3,17m, jotta kulma olisi 90 astetta
Sinun ei tarvitse olla 90 asteen kulmia kalanruotokuvion asettamiseen. Mittaa kehä- ja listabandi seinästä, muista jättää noin 6 mm liikkumavara. Piirrä tämä aluslattiaan ja vedä sitten keskiviiva huoneeseen, jota pitkin asennat. Kokeile ensin asetella linjasi mukaan, jotta et saa liian pieniä paloja listabandin alussa.
Se mitä Traume yritti selittää on Pythagoraan lause, eli miten lasketaan suorakulmaisen kolmion hypotenuusan pituus, jos tiedetään miten pitkät muut kaksi sivua ovat (tapauksessasi huoneen sivujen pituudet). Valitettavasti selitys oli hieman harhaanjohtava, koska on kyseessä neliöiden summasta eikä "kertaa kaksi".berne88 sanoi:
Joten jos huoneen yksi sivu on 3 metriä ja toinen on 2 metriä, niin huoneen lävistäjä on seuraava:
3*3+2*2= 13 -> lävistäjä on "juuri 13", mikä on noin 3,605, eli 3 metriä ja 60,5 cm.