1 909 lukukertaa ·
9 vastausta
2k lukukertaa
9 vastausta
Onko tämä valmis maalattavaksi?
Hei,
Meille on vaihdettu lasitiilit oikeisiin ikkunoihin, mikä tarkoitti, että käsityöläisen piti sahata pois ja muuratakin vähän. Tämä tapahtui 2 viikkoa sitten ja nyt sen pitäisi olla valmis maalattavaksi (Silikonimaali), mutta tunnen itseni epävarmaksi, koska pinta on melko karkea. Eikö sitä pitäisi harjata/pestä ensin jotenkin?
Tältä se näyttää:
Lisää kuvia ja suurempi resoluutio täällä: http://imgur.com/a/B6FcR

Kuinka käsitellä nämä kolot? Onko kyseessä tavallinen karkea tasoite?

Lisää koloja, mutta tässä itse ikkunakehystä kohti.

Meille on vaihdettu lasitiilit oikeisiin ikkunoihin, mikä tarkoitti, että käsityöläisen piti sahata pois ja muuratakin vähän. Tämä tapahtui 2 viikkoa sitten ja nyt sen pitäisi olla valmis maalattavaksi (Silikonimaali), mutta tunnen itseni epävarmaksi, koska pinta on melko karkea. Eikö sitä pitäisi harjata/pestä ensin jotenkin?
Tältä se näyttää:
Lisää kuvia ja suurempi resoluutio täällä: http://imgur.com/a/B6FcR

Kuinka käsitellä nämä kolot? Onko kyseessä tavallinen karkea tasoite?

Lisää koloja, mutta tässä itse ikkunakehystä kohti.

Jos se on ollut lämmössä, sen pitäisi olla palanut loppuun. Putsasin muurin kesällä ja se oli valmis maalattavaksi viikon kuluttua. Epätasaisuudet voit ehkä poistaa teräsharjalla? Minulla oli muutama pieni kohta, jotka paikkasin märkätilatasoitteella, vinkki muurilta. Jos muurattu jostain syystä edelleen vapauttaisi nestettä, maali tulee kuplimaan, mutta se palautuu.
Teräsharjan käyttö tuppaa irrottamaan sellaista, mitä ei pitäisi mielestäni. Taltan kantti käänteisesti voi toimia, jos kipsi ei ole liian kovaa.
Hieman akrylaattitiivistemassaa reunaan ja tasoitus kittillä/kiinnitysaineella vanhaa vasten ennen maalausta tekee varmasti tehtävänsä. Muuten jää näkyvä raja.
Mitä tulee kuivumisaikaan, se riittää hyvin näin pienille alueille.
Hieman akrylaattitiivistemassaa reunaan ja tasoitus kittillä/kiinnitysaineella vanhaa vasten ennen maalausta tekee varmasti tehtävänsä. Muuten jää näkyvä raja.
Mitä tulee kuivumisaikaan, se riittää hyvin näin pienille alueille.
Kokeilin vetää körnare ulkopuolella, ja siitä irtoaa aika paljon hiekkaa joissakin kohdissa, katso täältä: https://www.youtube.com/watch?v=1ccAImlpvcU&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=cL1Ap1jxz4o&feature=youtu.be
Joten teräsharjalla vetäminen ei kuulosta kovin hyvältä. Aion kokeilla lastaa, mutta tarkoitatko, että minun pitäisi vetää sitä vastakkaiseen suuntaan niin, että se enemmän "leikkaa"?
Miksi tarvitsen akryylitiivistettä reunaan?
Minulla on kotona Beckers Grov täyteainetta tuubissa ja Tec7, mutta luulen, että haluaisi, että se voi hieman hengittää, koska kyseessä on kellari. Joten Beckers Grov on se, jonka ajattelin valita, koska se luultavasti muistuttaa muuta seinää maalattuna.
https://www.youtube.com/watch?v=cL1Ap1jxz4o&feature=youtu.be
Joten teräsharjalla vetäminen ei kuulosta kovin hyvältä. Aion kokeilla lastaa, mutta tarkoitatko, että minun pitäisi vetää sitä vastakkaiseen suuntaan niin, että se enemmän "leikkaa"?
Miksi tarvitsen akryylitiivistettä reunaan?
Minulla on kotona Beckers Grov täyteainetta tuubissa ja Tec7, mutta luulen, että haluaisi, että se voi hieman hengittää, koska kyseessä on kellari. Joten Beckers Grov on se, jonka ajattelin valita, koska se luultavasti muistuttaa muuta seinää maalattuna.
Se muuttuu vain aaltoilevammaksi, jos revin kapealla työkalulla siihen suuntaan, jonka näet (sama koskee teräsharjaa).
Leikata pois pienet epätasaisuudet irtopinnoitteesta taaksepäin tasoituslastalla mielestäni toimii hyvin.
Mutta sinun tapauksessasi kannattaa melkein aloittaa tasoittamalla vähän. Jos siitä tulee liian sileä, sen voi korjata myös.
Leikata pois pienet epätasaisuudet irtopinnoitteesta taaksepäin tasoituslastalla mielestäni toimii hyvin.
Mutta sinun tapauksessasi kannattaa melkein aloittaa tasoittamalla vähän. Jos siitä tulee liian sileä, sen voi korjata myös.
Toimi erinomaisesti ajaa spackelspadella taaksepäin!, sen jälkeen hieroin pintaa kädellä ja lopuksi imuroin, mikä teki pinnasta lähes täysin puhtaan sorasta.
Olen nyt myös tasoittanut Beckers grovspackelilla, mutta näen, että seinän rakenne on selvästi karkeampi, oletan, että sen kanssa on elettävä. Jouduin myös tasoittamaan hieman, sillä muurari oli jättänyt jonkin verran liian paljon epätasaisuuksia, mutta siitä tuli ihan ok.
Tänään toivon voivani maalata sen silikaattimaalilla, ymmärtääkseni kyseessä on 2 kerrosta.
Olen nyt myös tasoittanut Beckers grovspackelilla, mutta näen, että seinän rakenne on selvästi karkeampi, oletan, että sen kanssa on elettävä. Jouduin myös tasoittamaan hieman, sillä muurari oli jättänyt jonkin verran liian paljon epätasaisuuksia, mutta siitä tuli ihan ok.
Tänään toivon voivani maalata sen silikaattimaalilla, ymmärtääkseni kyseessä on 2 kerrosta.
En usko, että silikaatti ja tasoite toimivat hyvin yhdessä, voi olla syytä tarkistaa. Jos muu on maalattu silikaatilla, ei ole järkeä aloittaa sitä nyt.snowjim sanoi:Olen nyt myös tasoittanut seinän Beckersin karkkealla tasoitteella, mutta huomaan, että seinän rakenne on selvästi karkeampi, oletan, että sen kanssa pitää elää. Jouduin myös tasoittamaan hieman, kun muurari oli jättänyt jonkin väärän kohdan, mutta siitä tuli ihan hyvä.
Tänään toivon voivani maalata sen silikaattimaalilla, mitä ymmärrän, siihen tarvitaan 2 kerrosta.
Hmm, en ajatellut sitä, mutta tässä tapauksessa on käytetty todella vähän tasoitetta. Kaikki muut seinät ovat silikaattimaalilla maalattuja, joten tuntuu oudolta maalata jollain muulla ikkunan ympäriltä.Stefan N sanoi:
Mutta totta kai, jos silikaattimaali reagoi kemiallisesti negatiivisesti tasoitteen kanssa, se ei ole hyvä juttu, en kuitenkaan löydä varmaa tietoa siitä.
Ymmärrän, että kellariseinille tulee käyttää erikoistasoitetta, mutta silloin puhutaan suurista pinnoista, tyypillisesti koko seinän tasoittamisesta. Oletan, että siinä on kyse hengittävyydestä. Tässä tapauksessa on kyse pienistä alueista ikkunoiden ympärillä, joten sen ei pitäisi vaikuttaa hengittävyyteen merkittävästi.
Klikkaa tästä vastataksesi