Asun vuokratalossa ja minulla on yksi sisäseinä, jonka materiaalista en ole varma. Arvon isäntä ei tiennyt, mutta kun poraan seinään, siitä tulee ulos melko hienoa tummanharmaata jauhetta
Se on melko helppo porata ja minulla on heikko muisto, että voisin painaa läpi tällaisen kipsikoukun Seinä ei ollut ontto sisältä, joten koukku ei toiminut
Tarkoituksena on selvittää, mikä kantokyky seinällä on.
Samaa mieltä muiden kanssa - Kevytbetoni.
Kun ripustan painavia esim. keittiö kevytbetoniin, käytän Essve Nylonplugia NL 8x65 (Tumman siniharmaa plugi) 6mm karkeakierteisen puuruuvin kanssa, noin 70-80mm.
Vältän poravasaralla poraamista, koska mielestäni rei'istä tulee silloin suurempia, joten käytän akkuporakonetta ja laattaporaa, esimerkiksi näitä:
Samaa mieltä muiden kanssa - Kevytbetoni.
Kun ripustan raskasta köp. keittiö kevytbetoniin, käytän Essve Nylonplugg NL 8x65 (Tumman harmaan sininen plugg) 6mm karkeakierteisellä puuruuviilla noin 70-80mm.
Vältän porausvasaran käyttöä koska mielestäni reiät suurenevat ja käytän akkuporakonetta ja keraamisia poranteriä kuten näitä:
Puree hyvin!
Tuhannet kiitokset kaikista vastauksista, nyt tunnen oloni vähän varmemmaksi.
Minulla on valtavasti UX plugg fischeriltä, joiden uskon sopivan hyvin myös. Luin heidän pdf:stä kuormituksista. Voiko siihen luottaa vaikka seinä on luultavasti peräisin talon rakentamisen ajoilta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.