Olin ruuvaamassa lukuisia ruuveja koukulla betoniseinään ja ne katkesivat, katso kuva: Kaksi katkennutta metallikoukkua puupöydällä, taustalla punamusta hansikas ja muovipakkaus.

Nyt toinen osa on jäljellä seinässä (tulpassa) ja en tiedä, mitä minun pitäisi tehdä?
Miten voin helpoiten saada sen pois?

Ensimmäistä kertaa minulla on ruuvi mennyt rikki.
Käytin yksinkertaista pihtiä ja kiersin vain yksinkertaisella käsivoimalla.

Metallipora ja poraa pois.

Tai vain tasoittaa se...

• Tykkään
Lancean
  • Laddar…
Minun täytyy laittaa ruuvi juuri siihen, joten aion kokeilla metalliporalla.
Onko helppo poistaa se sellaisella?

Porata vanhaan ruuviin ei ole aina yksinkertaista.
Yksi vaihtoehto on porata pois betoni tulpan ympäriltä ja poistaa se. Sen jälkeen täytä vähän laastilla ja aloita alusta.

Tai käyttää jonkinlaista don johon se voidaan lyödä, jos olet porannut niin syvälle, että voit laittaa uuden plugg reikään...

C
Pushparaj Marius Silva sanoi:
Käytin yksinkertaista pihtejä ja väänsin vain käsivoimin.
Sama menetelmä ruuvin irrottamiseen ei ole hullumpi, jos se ei ole liian syvällä. Käytä hovtång. Sinun täytyy ehkä suurentaa reikää jonkin verran päästäksesi käsiksi.

Fel av Åke sanoi:
Toinen vaihtoehto voi olla käyttää ns. "grispick" katso liitetty linkki. [linkki] Saatavana useista rakennustavarataloista ym.
Älä tee sitä, niin heikko pitt ei kestä juuri mitään vääntömomenttia. Se katkeaa melkein varmasti ja koska se on karkaistu, sinulla on vielä pahempi ongelma käsissäsi.

Viimeksi muokattu:
Miltä reiät näyttävät?

Jos ne ovat kiinni muovitulpassa, voit kohdistaa lämmön itse tulppaan. Lämmitä kaasupolttimella tai vastaavalla, jotta se sulaa. Sitten voit vain vetää ruuvin ulos.

Poraa pieni reikä ja käytä en skruvutdragare!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.