Olen remontoinut keittiötä ja valitettavasti vesiputket ovat nyt valuttaneet vettä alapohjaan (minun vikani ). Talo on vuodelta 1965. Alapohjassa on sahanpurua. Kysymys kuuluu, miten saisin tämän parhaiten kuntoon?
Pohja on melko märkä, mutta koska siellä ei ole muovia, sen pitäisi pystyä kuivumaan?
Pitäisikö minun purkaa koko katon alla olevan huoneen katto? Pitäisikö minun imuroida kaikki puru? Vinkkejä ja ajatuksia?
avaa ja poista kaikki puru ja anna kuivua. mieluiten kosteudenpoistaja
Pitäisikö minun avata lattiapalkit ylhäältä vai alhaalta?
Miten teen siististi katon kanssa alhaalla, täytyykö minun purkaa se vai riittääkö, että maalaan sen kun se on kuivunut?
anna sen kuivua, sinun ei tarvitse tehdä muuta kuin odottaa................Jos haluat sen näkymättömäksi myöhemmin, voit tietenkin maalata uudelleen ja mahdollisesti vaihtaa alakattoa, jos se on masonit ja pullistaa ja vääntyy.
Vaikka tuo näyttääkin erittäin märältä... avaisin siitä, missä se on helpointa (luultavasti katosta, jotta voit edelleen kävellä yläpuolella olevalla lattialla.
Niin kauan kuin vuoto on korjattu ja kyse on ainoastaan puusta, ei tarvitse avata enempää kuin on tarpeen. Se kuivuu, vaikka rakennat sen uudelleen sisään. Olisi ollut valtava ero, jos siellä olisi ollut mineraalivillaa tai jos se olisi kipsattu tai niin. Silloin pitäisi varmasti repiä kaikki auki.
Mukava kuulla, että se kuivuu! Mutta uteliaisuuttani; eikö mineraalivilla ja kipsi kuivu?
Vuoto on korjattu. Se olin minä, joka olin varomaton ja jätin putket auki, toivoen että tuloveden venttiili piti tiiviisti. Tiesin, että minun olisi pitänyt tukkia, mutta otin riskin, koska minulla ei ollut liittimiä Ø16mm kupariin silloin
avaamme kaiken ja poistamme kaiken, mikä on kosteaa.
osittain lastulevy ja materiaalit vahingoittuvat, ja sitten on olemassa homeen riski.
eikä ole meidän, vaan kosteusteknikon, joka sanoo/tarjoaa laajuuden.
Mukava kuulla, että se kuivuu! Mutta uteliaisuudesta; eikö kivivilla ja kipsi kuivu?
Vuoto on korjattu. Olin hölmö ja jätin auki olevat putket, ja toivoin, että tulevan veden venttiili piti tiiviinä. Tiesin, että minun olisi pitänyt tukkia, mutta otin riskin, koska minulla ei ollut Ø16mm kupariyhteitä silloin
me avaamme kaiken ja revimme pois kaiken, mikä on kosteaa.
hiukkaslevy ja materiaalit tuhoutuvat osittain ja sitten on homeen riski.
ja me emme ole rakennusyritys, joka päättää, vaan kosteusteknikko sanoo/tilaa laajuuden
Ok, joten et siis tiedä, teet vain kuten kosteusteknikkosi sanoo ... se luo varmasti paljon töitä joka tapauksessa.
Ok så då vet du alltså inte, du bara gör som din fukttekniker säger ... det skapar säkert mycket jobb iaf.
kyllä, tiedämme, että kaikki kostea on poistettava.
pahinta meille on, että meidän on tehtävä se halvalla, koska meillä on vakuutusyhtiöitä, jotka eivät halua maksaa enempää kuin heidän tarvitsee. joten se on todellinen tasapainoilua.
Näyttää melko märältä ja haluaisin vaihtaa mahdollisimman paljon sahanpurua sekä myös katon pintakerroksen alapuolelta. Se kyllä kuivuu ajan myötä, eikä siitä todennäköisesti tule suurempaa vaaraa, mutta koska katto täytyy nyt kuitenkin uusia, voi yhtä hyvin pelata varman päälle.
miksi pitäisi vaihtaa puru, joka on kastunut kerran? ja home? miksi se homehtuisi? Se on vain modernit rakenteet, jotka homehtuvat ja todennäköisesti se kosteusteknikko, joka mainitaan, ei tiedä enempää kuin modernit kipsilevyasentajatkaan...
On eroa, jos vuoto jatkuu hyvin pitkään jatkuvalla kosteusalttiudella. Silloin voi olettaa, että alkaa tapahtua asioita. Mutta puu, joka kastuu kerran vuodon vuoksi, kuivuu eikä sen jälkeen vaikuta enää.
mutta jos vakuutusyhtiöt ovat osallisina, niin sen on mentävä nopeasti, ei saa tulla mitään reklamaatioita ja mitään, niin sitten se menee miten menee.
miksi pitäisi vaihtaa puru, joka on kerran kastunut? ja home? miksi se homehtuisi? Vain modernit rakenteet homehtuvat, ja todennäköisesti mainittu kosteusteknikko ei tiedä enempää kuin moderni kipsipuuseppäkään.......
Eri asia on, jos vuoto jatkuu hyvin pitkään jatkuvasti kostuttaen. Silloin voi olettaa, että alkaa tapahtua jotain. Mutta puu, joka kastuu kerran vuodosta, kuivuu eikä vaikuta sen enempää sen jälkeen.
Kun luen ensimmäisen kappaleen, olen todella epävarma, oletko ironinen vai et. Tietenkin myös ei-modernit rakenteet voivat homehtua. Mikä tekee rakenteesta modernin tai ei? Homeen kasvuun tarvitaan 4 asiaa:
1. Korkea RH (yli 75 % useimmille materiaaleille) - Check!
2. Sopiva lämpötila (20*C on täydellinen) - Check!
3. Ravinteita orgaanisesta materiaalista (vanha puru voi myös sisältää muuta likaa) - Check!
4. Aika - Epävarmaa
Kaikki homeen kasvun edellytykset ovat siis olemassa, lukuun ottamatta aikaa. Tämä riippuu suurelta osin siitä, miten annetaan kuivua. Jos kaiken jättää suljetuksi, homeen kasvu on taattu. Et näe sitä, et ehkä tunne hajua, mutta se tulee olemaan siellä. Jos avaat ja laitat tuulettimet sisään, poistat ajan tekijän. Jos poistat vanhan purun, olet käytännössä poistanut kaikki tekijät.
Ja kyllä, tiedän enemmän aiheesta kuin keskiverto kipsipuuseppä. Voin taata sen.
tuota homman kanssa voi kyllä keskustella ikuisuuksiin..............jotkut ovat rabita ja jotkut ovat järkeviä ja meillä kaikilla on erilaisia ajatuksia. Homemyrkkyä voi löytää melkein mistä tahansa, jos etsii tarpeeksi kauan.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.