Teen kokeilun talon korjauksen ja spritsin parissa. Sain ehdotuksen laittaa tulppa sisään ennen kuin fixi on kuivunut, jotta sekin valetaan sisään, mikä kuulostaa hyvältä idealta.

Palaan tuloksiin parin päivän päästä.

Jos kyseessä on hålsten, kokeile käyttää gipsväggar expanderplugg, joka laajenee ensimmäisen kerroksen taakse.

Thomas_Blekinge sanoi:
Jos se on hålsten, kokeile kipsiseinän expanderpluggia, joka laajenee ensimmäisen kerroksen takana.
Oli itse asiassa ensimmäinen ajatukseni, joten työnsin sellaisen sisään, mutta tosiasia on, että ei ole aavistustakaan, miten se oikeasti avautuu sisäpuolella valitettavasti.

Nyt olen täyttänyt reiät noin 7 dl:llä joustavaa husfixiä. Koska se on reikätiiltä, voisi siinä seistä kuinka kauan tahansa ja täyttää fixiä, joten piti käyttää tuntemusta, milloin oli aika lopettaa reiän täyttäminen.

Aloitin ensin pursottimella, mikä toimi melko hyvin, jotta se saatiin syvälle, mutta hetken kuluttua piti puristaa niin kovaa, että pussi heikkeni. Olin kuitenkin vaikuttunut siitä, kuinka paljon rasitusta Bilteman pursotin kesti menemättä rikki. Kun pursotin ei enää toiminut, leikkasin pussin auki ja käytin lapiota ja yhtä aiemmista tapeista massan työntämiseen, mikä toimi vähän paremmin, koska pystyin puristamaan vähän enemmän sisään.

Kuten sanottu, koska se oli reikätiiltä, tuntui siltä, ettei se koskaan loppunut, mutta kun seinään on saatu 7 dl, sen pitäisi olla riittävästi.

Valitettavasti unohdin kuitenkin tärkeän asian, en kostuttanut sitä lainkaan ja fixi näyttää kuivuvan melko nopeasti, joten riski on, että tulee paljon halkeamia nyt.

Näin se näyttää tähän asti:

u0eGhjU.jpg
gOeLUvf.jpg
RvxHbsj.jpg
Alapuolella olevat reiät, jotka ovat myös korjattuja, on kitattu tavallisella kipsillä aiemmin, ilmeisesti unohdin tasoittaa ne.
9qaQJMn.jpg

Seinälle tulevat todennäköisesti ensin 3 kannatinta, jotka pitävät hyllytason, paino voi olla jopa 20 kg, mutta sen ei pitäisi olla ongelma tällaiselle seinälle.

Päätin olla työntämättä uusia tappeja, koska se todennäköisesti olisi vaikeuttanut aivan oikeaan paikkaan saamista. Lisäksi olisi paljon vaikeampaa tasoittaa niin, että seinästä olisi tullut täysin suora.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.