Hei!

Valitettavasti minulla oli ongelmia edellisen koirankopin kanssa, kun vaneri alkoi homehtua kaikkialta.
Tavallinen, maalaamaton vaneri se oli, mutta olin laittanut siihen öljyä, joka olisi pitänyt suojata.

Nyt piirrän uutta koirankoppia.
Rungon rakennetaan 45*70 painekyllästetystä puusta ja eristeenä on 70mm solumuovia. Ei mitään monimutkaista!
Pohja kuitenkin huolestuttaa minua.

Monet näyttävät käyttävän juuri vaneria, mutta viimeisimmän homeongelman vuoksi olen hieman huolissani siitä.
Koirankoppi tulee seisomaan terassilattialla, ja sitten parilla 'jalalla' painekyllästetystä puusta.
Joten vanerilla ei ole suoraa kosketusta maahan ollenkaan.

Tarvitseeko minun vain maalata se?
Tarvitsenko toisen materiaalin?

Kuva miten ajattelin
Piirroskuva koiran kopin rakenteesta; mukana 45x70mm painekyllästettyä puuta, vaneri ja OSB-levy.

Muotovanaeria olemme käyttäneet leikkimökissä, ja se on kestänyt hyvin. Se oli kuitenkin hieman ylempänä maasta. Muussa tapauksessa voisit ehkä laittaa sinne Jackon- tai LUX-levyn, joka on tarkoitettu kylpyhuoneeseen, tyyliin rappauslaasti + styroksi + rappauslaasti. Silloin siitä tulee myös hieman eristetty. :-) Olen tehnyt niin pienessä siilitalossa, mutta vain siksi, että minulla sattui olemaan ylijäämäpaloja. Se on kestänyt ainakin.

Andreas Lundgren sanoi:
Formvaneriä olemme käyttäneet leikkimökissä ja se on kestänyt hyvin. Se oli kuitenkin hieman korkeammalla maasta. Muutoin voit ehkä laittaa sinne Jackon- tai LUX-levyn, joka on tarkoitettu kylpyhuoneessa käytettäväksi, tyyliin rappaus + styroksi + rappaus. Näin siitä tulee myös hieman eristetty. :-) Olen tehnyt niin pienessä siilitalossa, mutta se oli vain siksi, että minulla sattui olemaan ylijäämäpaloja. Ainakin se on kestänyt.
Kiitos Andreas!

Valitettavasti en ole saanut ilmoituksia enkä ollut kirjautuneena, joten en ole nähnyt kommenttiasi ennen kuin nyt ikävä kyllä!

Ostin hieman parempaa vaneria kuin aiemmin, upotin sen öljyyn ja sitten maalasin pohjamaalilla 3 kertaa - toivon, että se kestää :)

Palaan päivityksen kanssa!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.