Luovutan. Aion rakentaa portaat kaiteen yläkertaan, mutta en löydä puutavaraa, jossa on pyöristetyt reunat ja joka toimisi kaiteen piketeinä.

Ajattelen mittoja, ehkä 30 x 45 tai 30 x 40 tai jotain vastaavaa. Se ei ole niin tarkkaa.

Tuntuu oudolta, että täytyy tilata erikseen puusepältä löytääkseen lauta pyöristetyillä kulmilla!

Ole kiltti, auta minua...

Valitettavasti etsimääsi ei ole saatavilla, joten sinun täytyy valmistaa se itse tai saada joku tekemään sen puolestasi.
Helpoin tapa olisi ostaa höylättyä puutavaraa mittojesi ja toiveidesi mukaan, hankkia käsiyläjyrsin ja radius-terä ja ryhtyä jyrsimään - Se käy itse asiassa melko nopeasti, ja hionta 120- tai 180-paperilla jälkeenpäin antaa erittäin hyvän lopputuloksen.

aika varmasti muistan nähneeni materiaalia kaiteille jossain. ehkä ei juoksumetreittäin sillä tavalla, mutta ehkä enemmän sellaisten luona, jotka myyvät kaiteita eri tyyleissä.

Stefan1972 sanoi:
mutta varmasti muistan nähneeni materiaalin kaiteille jossain. ehkä ei juoksumetri tavalla, mutta ehkä enemmän niillä, jotka myyvät kaiteita eri tyyppejä.
Totta kai on olemassa valmiita tuotteita, mutta onko olemassa sitä, mitä TS hakee, sekä onko se taloudellisesti kannattavaa, on kyseenalaista. 30x45 tai 30x40 pyöristetyillä kulmilla on jotain, mitä en ole koskaan nähnyt. Tein itse kaiteen portaille viime viikolla, löysin valmiita hintaan 795:- 2,5 m, tarvitsin 4,2 m. Ostettiin höylättyä puutavaraa (Lähes oksaton) ja muutamalla höyläyskierroksella sain tehtyä kaiteen alle 300 eurolla, joka on lisäksi ilman liitosta. Valmistin myös väliseinän samoille portaille höylätystä puusta hyvin kohtuullisin kustannuksin.

Joo, Lundbergilla on valmiita säleiköitä, mutta ne ovat joko sorvattuja tai jyrsittyjä sellaisella tavalla, että niitä ei voi katkaista ja tällä tavoin sovittaa vinokaton alle viimeinen osuus. Uskon, että teen niin, että ostan PHL:ää toivotulla mitalla ja pyöristän kulmat mini hiomakoneellani Rustasta. Ei niin ammattimaisesti, mutta mitä väliä :) Työskentelen mieluummin sillä kuin soittelen ympäriinsä kysyäkseni valmiita pyöristettyjä kulmia. Kiitos avusta!

slacker sanoi:
Totta kai on olemassa valmiita tuotteita, mutta onko sellaista kuin TS etsii ja onko se taloudellisesti kannattavaa, on kyseenalaista. 30x45 tai 30x40 pyöristetyillä kulmilla ei ole mitään, mitä olisin nähnyt ainakaan.
Tein itse käsijohteen portaisiin viime viikolla, löysin valmiita hintaan 795:- 2.5m, tarvitsin 4.2m. Ostin planhyvlat-puuta (Lähes oksaton) ja muutama kierros jyrsimellä, niin minulla oli käsijohde tehty alle 300 kr, joka on lisäksi saumaton.
Valmistin myös ritilän samoihin portaisiin planhyvlat-puusta erittäin kohtuullisin kustannuksin.
Paljonko jyrsin maksoi?

Gallahad sanoi:
Mitä jyrsinkone maksoi?
Oikeutettu kysymys - Minulla on valitettavasti jo kolme, joten tähän projektiin ei ostettu mitään ;)

fgo sanoi:
[linkki]

Voisiko tämä olla jotakin?
Joo, olen nähnyt sen myös..kiitos vinkistä mutta luulen, että se on aivan liian leveä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.