Aiomme rakentaa konehalli mitoilla 12x9.6 ja tarvitsemme kattoristikoille 12 m jännevälin (27 asteen kallistus saa lumen putoamaan sivuilta, vai tarvitaanko enemmän?). Kysyn, mikä luokka säännöstelypuuta tarvitsen kaiken tukemiseen? 145x45(+45x45 vaakatasossa inv) 60cc.??

niillä mitoilla on varmasti tärkeää tehdä tarkka laskelma eikä vain arvailla.

Juuri niin, ajattelin juuri, onko jollakulla laskentaohjelmaa tai vastaavaa.

Kiitos linkistä, ollut katsomassa svensktträ-sivustoa mutta tuli vain pää pyörälle.. Hyvä lathund! Mietin, jos muotoilin kysymyksen vähän tyhmästi, ajattelin ulkoseinien koolauksia, minkä luokan niiden tulisi olla, ja paksuus?

Jaha :P

45*145 näyttää olevan Lövångersin käyttämä koko, joten se riittänee.
Riippuu hieman siitä, kuinka paljon eristystä aiot laittaa. 145 pystysuoraan +45 poikittain tai 175+45

Seinien koolingen mitat ovat lähes aina sen kokoisia, koska halutaan mahtua riittävästi eristystä. Arvelisin, että 45x95 riittää, mutta se riippuu monista asioista, kuten seinien korkeudesta ja siitä, päällystetäänkö ne levyillä tai vastaavilla!

145 + 45 ajattelin, suurin osa lämmöstä menee katon kautta olen kuullut, joten sinne kannattaa eristää hyvin :)

Olin ajatellut, että kattokorkeus olisi noin 3.8 metriä, koska tulevaisuudessa autohissi asennetaan. Näin taulukossa, että tälläisille kattotuoleille maksimi korkeus on 2.5 metriä, mitä vaaditaan korkeammille seinille?? Mitkä ovat siellä yleiset standardipituudet sangoille useimmissa kaupoissa?? Ulko- ja sisäpuoli, sekä katto, tulevat olemaan peltiä. Kuten joku viisas sanoi: eristyksen tekee kerran, lämmöstä maksaa loppuelämänsä.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
corre
  • Laddar…
Onko sinulla W-kattotuoleja vai jokin muu malli? 300mm on varmaan minimi siellä, aika mukavaa kun on kylmävarasto ylhäällä myös.

m800sweden sanoi:
145 + 45 olin ajatellut, eniten lämpöä karkaa katon kautta, olen kuullut, joten siellä pitäisi eristää hyvin :)
Se on vanha sitkeä myytti. Lämpö ei nouse, mutta lämmin ilma nousee. Niin kauan kuin se on tiivis (diffusionsplast), määrää energiaa, joka vuotaa katon läpi, tulee olemaan vain vähäpätöisesti korkeampi kuin seinien kautta (koska keskimäärin on hieman lämpimämpi lähellä kattoa kuin seinässä).

Sen sijaan on usein helpompaa eristää kattoa kuin seiniä, koska ei varasteta lattiatilaa.

corre sanoi:
Aiotko hankkia W kattoristikot vai jonkin muun mallin? 300mm on kai minimi siellä, on myös aika mukavaa olla kylmävarasto siellä ylhäällä.
W-kattoristikot tulee todennäköisesti, ehkä ostan valmiit kattoristikot.

m800sweden sanoi:
W-tuoleja tulee varmaan, ehkä ostan valmiita kattotuoleja
Valmiit kattotuolit eivät ole niin kalliita kuin voisi luulla. Isäni osti viimeksi kattotuolit, joiden jänneväli oli 15m ja muistaakseni ne maksoivat noin 2500+moms.

Edit: Talo on 50x15m.

Ostatessasi tuolit saat CE-merkin, rakennuspiirustukset sekä rakennuslupien laskelmat "kaupan päälle".

Jos valmistat ne itse, sinun on oltava konstruktööri tai vastaava, joka todistaa sen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.