M
Marcussjogren: [citat] Ja minä mielestäni se tuntuu silti järkevältä - jos bruket lakkaa palaamasta hetkeksi ja lepää kun on alle 5 astetta niin eihän se oikeastaan haittaa niin kauan kuin se on tehty ennen kuin lämpötila on jatkuvasti alle 5 astetta.
2 vastausta · 5,7k lukukertaa
L
Lewdis: [citat] Kiitos kommenteistasi. En ole aivan varma, millaiseksi laajennus tulee, mutta yksi ajatus on rakentaa viistokatto alas nykyisestä talosta. Sitten se menee alas autotallin vanhojen putkien kohdalle. Täytyy ehkä vaihtaa nämäkin. Talo ja autotalli eivät ole yhdistettyinä sellaisilla putkilla, koska kaikki on kulkenut etupuolella.
3 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
Jotsat: [citat] Ehdottomasti! Voin antaa vinkkejä heti * Kaiva syvemmälle kuin luulet. Minulla oli tilaa vain 5 cm soralle toisella puolella, mikä tekee tasapainottamisesta vaikeaa ja voi johtaa painumiseen pakkasen jälkeen * Kaiva leveämmälle kuin luulet. Kaivoin noin 30 cm leveäksi, mikä rankaisee nyt, kun yritän siivota, koska joissakin kohdissa on liian tiiviisti. Tarvitsee hieman asentaa ja
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
J
justusandersson: Seinän perustukset täytyy vahvistaa. Lantalan lattia ei auta siihen, ellei se ulotu muurin alle.
15 vastausta · 11,6k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Katso vähän tässä ketjussa. https://www.byggahus.se/forum/byggmaterial-byggteknik/192087-sma-betongpelare-balustrar.html
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
O
OMLAJA: Käsisaha? Viimeksi kun tein sen, käytin pöytäsahaa. Mutta sen jälkeen piti imuroida paljon 'pieniä partikkeleja'...
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
Z
ZipLock: Gipshissin vuokraaminen oli parhaiten käytetyt kruunut rakennusprojektissani.
7 vastausta · 9,9k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: [citat] 1. Ensimmäiseksi on tietenkin salaojitettava, jotta ei ole riskiä seisoville vesille. Vesihöyryä maasta ja ympäröivästä ilmasta ei voida estää salaojituksella, mutta hoidamme sen muulla tavoin. 2. Nouseva maankosteus (höyryvaiheessa) on hyvä pysäyttää, joten laita diffuusiotiivis muovi maahan ryömintätilassa. Kaikki orgaaninen materiaali on myös huolellisesti poistettava
19 vastausta · 8,6k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: Kittiä vain.
32 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
Jonatan79
32 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: Tyylikkäintä olisi mielestäni laittaa reunakivi asfalttia vasten. Se riippuu tietysti vähän siitä, miltä muualla sorakentän ympärillä näyttää. Voisitko ehkä ladata kuvan?
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
F
Forllin: Seinä, jossa ääni kaikuu ontosti, on sama seinä, johon on asennettu paneeli ulkopuolelle! Mikään seinistä ei ole maan kanssa kosketuksissa, ja kuten mainitsette, ontot kohdat pitäisi loogisesti olla seinän alaosassa, mutta ei tässä :) tässä ontous alkaa noin 140 cm korkeudelta ja on laikukkaita. Hienoa, olin oikeilla jäljillä lattian reiän suhteen! Kiitos, toivottavasti tämän
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
nino
nino: Lähetän pm sinulle
79 vastausta · 26,8k lukukertaa
·
nino
79 vastausta · 26,8k lukukertaa
·
M
micke_o.: Se mitä näet on smyglisten. Kipsilevy loppuu siihen, missä tehdään ikkunan ympärille drevausta. Minulla on myös renoveringsgips, uskon sen olevan 6 mm paksu? Lista on 8 mm. Mahdollinen pieni rako maalataan piiloon niin se muuttuu näkymättömäksi.
11 vastausta · 26,3k lukukertaa
·
T
tommysalom: Se kuulostaa hyvältä idealta, voisitko ehkä laittaa kuvan niin että näkee miltä se näyttää?
11 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Siihen voi olla useita syitä, miksi se näyttää siltä kuin näyttää: 1. Kattoristikon runko on poistettu/virheellisesti tehty - talo seisoo kuitenkin, joten kysymys kuuluu, vaikuttaako se pieni tuki, jonka matalansivuseinä antoi, asiaan? 2. Matalansivuseinä oli tukeva, kiinnitys ei ole kriittinen, koska kuormat, jotka täytyy kantaa, menevät enimmäkseen alaspäin (kuitenkin
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
G
Gavel: Pieni talonkorjaus ja metalliputki kuulostavat järkeviltä "fuskreparationille". Olisin luultavasti tehnyt niin.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
K
Kallebo: Olen seurannut tätä keskustelua, koska haluaisin myös ostaa samanlaisia listoita. En ole koskaan nähnyt niitä missään kaupassa, mutta ajattelen, että niiden ostaminen puusepältä ei pitäisi olla järjettömän kallista. Toisaalta voi, kuten sanottu, itse jyrsiä ne yhdestä puupalasta.
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
13th Marine
13th Marine: Sinä todella annoit minulle ajattelemisen aihetta, sain päähäni, että portit olisivat epästandardimitoilla, mutta nyt näen, että ne eivät ole vain 2500 mm, vaan on myös 2375 sekä 2400 mm (porttiavaus on 2440 mm, joten jälkimmäinen pitäisi mahtua sisään). Yksi etu siitä, ettei ole suuria portteja, on se, että voi jakaa toisen puolen ja pitää silti toisen portin auki, jos haluaa
5 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
ByggBert
ByggBert: ..ajattelin vain omasta kokemuksesta. Meidän ulkorakennuksen savupiippu on vuosien varrella vajonnut ja vetänyt mukanaan ulkoseiniä kattotuolien kautta, joten minun täytyi yksinkertaisesti piikata pois savupiippu ja suoristaa koko rakennus sekä asentaa uusi lattia, koska seiniä ei voi suoristaa "s.a.s." vaarantamatta koko taloa. Lattia täytyy sovittaa seinien mukaan. Halusin vain tehdä
4 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
FreQa
FreQa: Spårspontpanel Se on mitä voin löytää. Löytyy Xl-bygg:sta jne.
7 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
A
AlfredJ: Kiitos Sitten jatkan lisää läktibitar ja teen vain vähän ilmakanaaleja 👍
2 vastausta · 7,6k lukukertaa
·
V
verktygsgurun: Jätä mitat ja luonnos profiilista peltisepänliikkeelle. Arvioisin, että tällainen pelti maksaa noin 200:-. Tuplaa hinta, jos haluat sen ruostumattomasta teräksestä.
1 vastaus · 7,9k lukukertaa
H
hanchen: Hei, Olen remontoimassa autotallia, joka on rakennettu leca- ja kevytbetonista(?) Ruoho, maa ja tervahuopa on poistettu katon ulkopuolelta. Minulla on muutamia kysymyksiä... Täytyykö kaikki terva poistaa ennen remonttia? Jos kyllä, miten se tehdään helpoiten? Mitä laastia tulisi käyttää saumojen tiivistämiseen betonilohkojen välillä ja siellä, missä se on irronnut katon
0 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
V
vanpire: Joo, se pitää kiinnittää myös alhaalta, ajattelen. Kaksi ruuvia per vangstycke luulisin. Mitä sinulla on parketin alla? Jos se on betonia, niin muutamat hyvät tulpat riittävät.
8 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
AndersPS
AndersPS: Ne toimivat erittäin hyvin. Ne ovat kuitenkin todella raskaita, joten varaudu siihen kun nostat niitä. On myös mahdotonta ruuvata tavallisella kipsiruuvilla, ostin omat levyni Beijeristä ja heillä oli erikoisruuvi juuri näille levyille - jota he saisivat toimitukseen muutaman kuukauden päästä (kun ostin omat levyni). He suosittelivat eräänlaista kovakipsiruuvaa, joka oli täysin
4 vastausta · 4,9k lukukertaa
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Kiitos tyypit :)
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
M
Magnus Larsson: haiseeko se terva tai jotain? Jos se on todella öljyinen, voit käyttää sitä vihreää rasvanpoistoainetta, sitä joka on tarkoitettu liuottamaan asfaltin tahroja ja niin edelleen autosta. Se yleensä puree melkein kaikkeen :)
3 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
H
HIO-Gurra: Rakensin Willab Garden -taloa 25 M[SUP]2 puurunko, ei kyllästetty. Rakentaja asetti rangat 5"x 5" tervapaperin päälle betonille ja laatoitti lattian ympäriinsä. Yhden talven jälkeen näen, että tämä ei voi olla oikein, sillä kosteus hiipii rungon alaosiin ja kantavaan rakenteeseen, joka halkeilee ja maali irtoaa. [bild] [bild] Olen suihkuttanut paljaat osat kloorilla välttääkseni
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
G
Ganescha: Olen öljyämässä terassiani, ja tähän mennessä olen käyttänyt 3 purkkia Elite jalopuuöljyä. Ne maksavat melko paljon ja minulla on vielä puolet terassista öljyämättä. Yhteensä menee 6 purkkia tätä öljyä, joka maksaa noin 300:- kappaleelta. Kallista! Mutta öljy on hyvä. Ajattelin yrittää säästää muutaman satasen ja huomasin, että Byggmaxilla on pigmentoitua öljyä
0 vastausta · 3,8k lukukertaa
A
axn: Toimiiko se, jos ensin tehdään pienempi reikä ja työnnetään muovi syrjään? Sitten voi tehdä ison reiän ilman, että muovi vahingoittuu, ja saa paremman mahdollisuuden tiivistää hyvin. Terveisin, Magnus
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.