Jaksossa 6 Sommar med Ernst -ohjelmassa Ernst rakentaa näkösuojan (http://www.tv4.se/sommar-med-ernst/artiklar/bygg-ernsts-fönsterluckor-57b330bdb9a9f6d5fc000709) jollain, mitä hän kutsuu "fönsterbågslister" - termi, jonka tulkitsin olevan jonkinlainen ikkunanpuitelista. En kuitenkaan löydä kyseistä tuotetta mistään, ja sana "fönsterbågslister" löytyy lähes ainoastaan TV4.se-sivustolta, kun googlaan sen (...ja nyt myös ByggaHus.se-sivustolta...). Tietääkö joku, onko tämä tuote olemassa ja mikä sen nimi on TV4:n ulkopuolella?

Viimeksi muokattu:
Rakas lapsi, jolla on monta nimeä.

Googlailin "skumlist fönster" löytyy täältä esim.

No, ei se ollut tiivistelistoja, joista Ernst rakensi ikkunanpuitteita... ;-)
Se on lähinnä se puuprofiili, josta ikkuna muodostuu, jota kyselin...

Ai jaa, :o

Silloin sinun täytyy tarkoittaa lasilistoja?
Näitä on saatavilla muovi, puu, pelti, alumiini/teräs. Ja ne verhoavat ikkunan.
Google antaa paljon vastauksia, esim. tämä.

Näitä tuotteita ei ole erityisen yleisesti saatavilla.
Useimmat ostavat uudet ikkunat.

Mja, ehkä... kun googlaan lasilista, löydän kuitenkin enimmäkseen listoja ohuemmasta puusta, joilla lasi kiinnitetään jo olemassa olevaan ikkunanpokaan - ei mitään, josta itse ikkunanpoka rakennettaisiin. Katso mielellään mukana olevassa linkissä ensimmäisessä viestissä, niin ymmärrät mitä tarkoitan. On tosin melko helppoa jyrsiä haluttu profiili itse tasohöylätystä puusta noin 30x50 mm käsijyrsimen avulla, mutta jos markkinoilla on kohtuuhintaan, onhan se kiistatta kätevämpää...

• Tykkään
snickrande_tanten
  • Laddar…
K
Olen seurannut tätä keskustelua, koska haluaisin myös ostaa samanlaisia listoita. En ole koskaan nähnyt niitä missään kaupassa, mutta ajattelen, että niiden ostaminen puusepältä ei pitäisi olla järjettömän kallista.

Toisaalta voi, kuten sanottu, itse jyrsiä ne yhdestä puupalasta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.