Hei kaikki asiantuntevat jäsenet!

Olen hiljattain ostanut pienen tilan Taalainmaalta ja tarvitsen nyt apuanne tietämyksen osalta tietyillä alueilla, joissa tietoni on tällä hetkellä hyvin rajallista.

Tilan navetassa on aiemmin toiminut puusepänliike, ja nyt aion siistiä työpajaa ja palauttaa sen täysin toimivaksi puusepänverstaaksi.

Minua huolettavat kuitenkin seinät ja miten ne voisi korjata. Alla näette kuvan siitä, miltä työpaja näyttää sisäpuolelta tänä päivänä. Puutyöverstaan sisätila, jossa on vanhoja työkaluja, maalattuja seiniä ja työpöytiä; katto alhaalla, ikkunasta näkyy ulos.

Tässä on muutama kuva työpajan seinistä ulkopuolelta, yhdelle seinälle on selvästi laitettu paneelit aika huolimattomasti Puunen seinä ja ikkuna navetan sisäpuolella, jossa on punertavaa maalia. Seinää vasten nojaa polkupyörä ja puulevy. Tiiliseinä puurakenteiden tukemana, vanha rappaus osittain irronnut. Vanhan tiilirakennuksen ulkoseinä, jossa pieni ikkuna; taustalla näkyy puutalo ja vihreä piha.

Alla on hieman lähikuvia seinistä sisäpuolelta, voinko korjata tämän ja jos voin, miten. Vanha rapistunut seinä sisäpuolelta; rappaus irtoaa alaosasta, vihreää kasvustoa ja halkeamia näkyvissä. Kellastunut seinä, jossa halkeamia ja kuplia yläpinnassa, puiset hyllyt edessä.

Alla on lähikuva yhdestä ongelmasta! Joissakin kohdissa seinää se kuulostaa ontoilta, kun niitä koputtaa, jos sitten otan kuminuijan ja isken pintaan, se murenenee ja putoaa alas. Se on kuin pintakerros olisi noussut seinästä, luulisin, että tämä johtuu siitä, että siinä on käytetty "tiivistä" maalia ja kosteus on jäänyt perusseinän ja pintakerroksen väliin. Mitä mieltä olette?? Miten korjaan tämän?? Poistanko kaiken irtonaisen, puhdistan pinnan ja laitan uuden kerroksen päälle, ja maalaan silikaattimaalilla vai? Seinä, jossa halkeama ja irtoavaa maalia; rappaus pettää.

Lisäksi lattian yhdessä kulmassa on suurempi reikä, enkä oikein tiedä miten tasoitan sen, korkeusero on noin 10 cm (HUOM. kuvassa näyttää siltä, että reikään on kertynyt vettä, mutta näin ei ole) Halkaisu lattialla puusepän verstaassa näyttää suuria halkeamia ja epätasaisuuksia. Hylly ja seinä näkyvät taustalla.

Tarvitsen nyt kaikki mahdolliset vinkit ja neuvot voidakseni palauttaa tämän puusepänverstaan ansaitsemalleen tasolle! Kiitos etukäteen kaikista vinkeistä ja neuvoista, lupaan pitää teidät ajan tasalla!

//Fallberg
 
Onko joku seinä maata vasten? Kun kosteus tunkeutuu perustukseen, rappaus rapistuu ja muuttuu erittäin huokoiseksi. Arvelisin kuitenkin, että se kuulostaa ontolta kaukana alhaalla seinässä = kosteus nousee alhaalta ylös.

Lattian reikä on varmaan vain kaivettava vähän ulos, täytettävä soralla ja valettava vähän uutta :)

Uskomattoman kateellinen työpajastasi!
 
Seinä, jossa ääni kaikuu ontosti, on sama seinä, johon on asennettu paneeli ulkopuolelle! Mikään seinistä ei ole maan kanssa kosketuksissa, ja kuten mainitsette, ontot kohdat pitäisi loogisesti olla seinän alaosassa, mutta ei tässä :) tässä ontous alkaa noin 140 cm korkeudelta ja on laikukkaita.

Hienoa, olin oikeilla jäljillä lattian reiän suhteen!

Kiitos, toivottavasti tämän avulla eläkkeeni 40 vuoden päästä on turvattu :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.