Olen hiljattain ostanut pienen tilan Taalainmaalta ja tarvitsen nyt apuanne tietämyksen osalta tietyillä alueilla, joissa tietoni on tällä hetkellä hyvin rajallista.
Tilan navetassa on aiemmin toiminut puusepänliike, ja nyt aion siistiä työpajaa ja palauttaa sen täysin toimivaksi puusepänverstaaksi.
Minua huolettavat kuitenkin seinät ja miten ne voisi korjata. Alla näette kuvan siitä, miltä työpaja näyttää sisäpuolelta tänä päivänä.
Tässä on muutama kuva työpajan seinistä ulkopuolelta, yhdelle seinälle on selvästi laitettu paneelit aika huolimattomasti
Alla on hieman lähikuvia seinistä sisäpuolelta, voinko korjata tämän ja jos voin, miten.
Alla on lähikuva yhdestä ongelmasta! Joissakin kohdissa seinää se kuulostaa ontoilta, kun niitä koputtaa, jos sitten otan kuminuijan ja isken pintaan, se murenenee ja putoaa alas. Se on kuin pintakerros olisi noussut seinästä, luulisin, että tämä johtuu siitä, että siinä on käytetty "tiivistä" maalia ja kosteus on jäänyt perusseinän ja pintakerroksen väliin. Mitä mieltä olette?? Miten korjaan tämän?? Poistanko kaiken irtonaisen, puhdistan pinnan ja laitan uuden kerroksen päälle, ja maalaan silikaattimaalilla vai?
Lisäksi lattian yhdessä kulmassa on suurempi reikä, enkä oikein tiedä miten tasoitan sen, korkeusero on noin 10 cm (HUOM. kuvassa näyttää siltä, että reikään on kertynyt vettä, mutta näin ei ole)
Tarvitsen nyt kaikki mahdolliset vinkit ja neuvot voidakseni palauttaa tämän puusepänverstaan ansaitsemalleen tasolle! Kiitos etukäteen kaikista vinkeistä ja neuvoista, lupaan pitää teidät ajan tasalla!
Onko joku seinä maata vasten? Kun kosteus tunkeutuu perustukseen, rappaus rapistuu ja muuttuu erittäin huokoiseksi. Arvelisin kuitenkin, että se kuulostaa ontolta kaukana alhaalla seinässä = kosteus nousee alhaalta ylös.
Lattian reikä on varmaan vain kaivettava vähän ulos, täytettävä soralla ja valettava vähän uutta
Seinä, jossa ääni kaikuu ontosti, on sama seinä, johon on asennettu paneeli ulkopuolelle! Mikään seinistä ei ole maan kanssa kosketuksissa, ja kuten mainitsette, ontot kohdat pitäisi loogisesti olla seinän alaosassa, mutta ei tässä tässä ontous alkaa noin 140 cm korkeudelta ja on laikukkaita.