Suunnitteilla on purkaa vanha autotallimme ja laajentaa taloa autotallin päälle. Kysymys kuuluu, voisinko helposti korvata vanhan perustuksen uudella sen päälle.
Olen yrittänyt havainnollistaa kaiken alla. Punainen laatta on vanha autotallilevymme. Ajattelin laajentaa sitä osittain täysin talon suuntaan mutta myös taaksepäin. Kun arvioin, minulla on noin 30 cm rakennettavaa nykyisen autotallilevyn ylle talon korkeuden saavuttamiseksi. Olisiko hintaviisaasti järkevää rakentaa korkeammilla reunaelementeillä siellä, missä niitä ei tällä hetkellä ole, ja sitten vähentää autotallin yläpuolella.
Toinen kysymys on viemäröinnin vetämisestä. Olen merkinnyt oranssilla, mistä viemäri nykyään lähtee talosta. Olen myös merkinnyt vihreällä, mihin ajattelin laittaa uuden wc:n.
Olisin halunnut vetää sen näin vinoon, jotta välttäisimme koko autotallilevyn piikkaamisen. Onko tämä okei ratkaisu vai tuleeko liian monta mutkaa??
Viemärı̈ ei ole ongelma, kunta saattaa haluta tietää, että olet laajentanut viemärı̈ä (mikäli se on kunnallinen)
Kahden laatan asettaminen päällekkäin voi olla ongelma, jos ei ole tamppautunut huolellisesti.
Miten hoidat katon sadevesien hallinnan.
Minulla on yhdessä paikassa kaksi päällekkäistä laattaa, mutta välissä on paljon soraa enkä ole havainnut ongelmaa.
Viemäristä ei ole ongelmaa, kunta saattaa haluta tietää, että olet laajentanut viemäriä (jos se on kunnallinen)
Kahden laatan päällekkäisyys voi olla ongelma, jos ei ole tampannut tarkasti.
Miten teet vesikourujen kanssa?
Minulla on yhdessä kohdassa kaksi laattaa päällekkäin, mutta niiden välissä on paljon soraa ja en ole havainnut mitään ongelmaa.
Protte
Kiitos kommenteistasi. En ole aivan varma, millaiseksi laajennus tulee, mutta yksi ajatus on rakentaa viistokatto alas nykyisestä talosta. Sitten se menee alas autotallin vanhojen putkien kohdalle. Täytyy ehkä vaihtaa nämäkin. Talo ja autotalli eivät ole yhdistettyinä sellaisilla putkilla, koska kaikki on kulkenut etupuolella.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.