klaskarlsson
klaskarlsson: Kun on kyse säkkien lukumäärästä jne, löytyy hyvä keskustelu täältä: https://www.byggahus.se/forum/grund-markarbeten/172946-hur-manga-liter-betong-far-man-pa-25kg-sack.html Koska teet vain työtason, uskon, että 5 cm raudoitusverkolla ei pitäisi olla ongelmia lujuuden suhteen... /K
1 vastaus · 804 lukukertaa
P
Anonymiserad 134940: Kiitos jälleen, teit päivästäni (ja viikonlopustani kun aion aloittaa! :D)
6 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
leby
leby: Ok, silloin kuorma ei ole niin suuri, mutta se kantaa silti paljon. Mm. Seinän yläpuolella. Se ei välttämättä romahda ilman tukea, mutta ainakin riskeeraat halkeamia julkisivussa.
8 vastausta · 6,2k lukukertaa
·
D
Dcaprio: Hei! Aion rakentaa itselleni kaiutinkaapin kitaravahvistimeen. Aion petsata sen tummaksi ja haluaisin mielellään, ettei levyissä olisi (mahdollisimman vähän) vikoja. Onko kellään kokemuksia http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/skivmaterial/plywood/plywood-bjork-bb-och-bb-4-24-mm/p-176293-176299 Miten on niiden laatu? Tai onko teillä muita vinkkejä paikoista, joista saa hyvää
0 vastausta · 2,6k lukukertaa
V
Victor Ericsson: Olen tehnyt betonisen työtason ja tarvitse hioa sen alapuolta hieman siellä missä aion liimata tiskialtaan ja myös ulkoreunaa hieman. Mietin, mitä menetelmää minun pitäisi käyttää? Ajattelin epäkeskohiomakonetta, mutta näyttää vaikealta löytää hiekkapaperia betonille ja olen saanut neuvoja käyttämään joustohiomakonetta, mutta se vaikuttaa niin vaikealta käyttää. Mutta
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 134940: Olin epäselvä! Ajatuksena on raivata kaikki pois ja tehdä uudelleen mukaan lukien uusi falli sellaisissa tapauksissa.
5 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Se vie enemmän aikaa kuivua eikä ole aivan optimaalinen lujuuden kannalta, mutta siitä tulee lopulta hyvä.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Helvetti mikä paska juttu/käsityö tämä oli :p Tämä oli erittäin vaikeaa, voisi sanoa lievästi sanottuna. [bild]
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
leby
leby: Toimii hyvin, käytä mielellään fönsterfärg.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
I
ItWasntMe: Sven, anteeksi mutta tuo oli ehdottomasti tyhmintä mitä olen kuullut pitkään aikaan. Gips ei todellakaan ole riskirakenne, vaan täysin ammattimaisesti ja asianmukaisesti suoritettu.
62 vastausta · 41,4k lukukertaa
·
AXS
AXS: Kipsilaasti on ehdotukseni husfixin sijaan, koska sitä on helpompi työstää ja hioa. Onnea!
2 vastausta · 23,8k lukukertaa
·
T
toolman77: OSB, jonka leveys on 1198, tulee asentaa raolla, jotta se ei aiheuta halkeamia seinään vuodenaikojen kosteuden vaihteluiden vuoksi.
1 vastaus · 8,7k lukukertaa
K
Kicken: Vastaukset olivat yhtä epämääräisiä kuin kysymys :) Vaikuttaa siltä, että kovia kipsilevyjä ei käytetä niin paljon Ruotsissa?! Täällä Suomessa käytetään usein lisäkovia kipsilevyjä (ns. EK), kun halutaan kestävämpää seinää esim. autotalliin, mutta OSB-levyn käyttö kipsilevyn alla ei ole niin yleistä. Ajattelematta levyn valintoja sen enempää, olen käyttänyt kovaa
3 vastausta · 3,7k lukukertaa
shieldfire
shieldfire: Vakiomenetelmä hirsitaloissa on yleensä tilkitä hirret pellavariveellä, ehkä riippuen siitä, kuinka vanha talo on.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
D
dsub: Tee lautta ja rakenna sauna sille ja kiinnitä se uloimmaksi, silloin se on vene eikä rakennus olen tehnyt näin.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
N
Novisfixaren: Muuten kiinnitin rakennusmuovin fasadin päälle estääkseni sadeveden pääsyn eristykseen seinässä, kun katto ei ollut asennettuna. Pitäisikö minun poistaa muovi vai voinko jättää sen paikoilleen?
189 vastausta · 24,0k lukukertaa
·
P
Pumba: Eikö se olekin vain ikkunalaudan poistamista ja sitten elementin alle tukemista ja varovasti kiinnikettä, kipsiä ja kiinnikkeen takaisin asettamista? Sinullahan on kuitenkin oltava 2 osaa kipsissä.
1 vastaus · 11,9k lukukertaa
·
fremax
fremax: Perheen ja ystävien avun käyttäminen ei aina nopeuta asioita... Ystävällisin terveisin, fremax
7 vastausta · 4,8k lukukertaa
G
Ganescha: Kiinnostavaa, sitä täytyy kokeilla. Tuntuu vähän rajulta tarvita vaihtaa paneeli.
2 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
J
Jored: Tässä sinulle, @Chrissofsweden!
25 vastausta · 14,1k lukukertaa
·
J
S
smurfen72: Fasaditapit kiinnittyvät yleensä useimpiin materiaaleihin.
5 vastausta · 17,5k lukukertaa
G
Ganescha: Onko kenelläkään tietoa mistä voi löytää mustia levyjä kohtuulliseen hintaan? 7000:- sis. alv 20 neliömetriä on aika kallista!
4 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
S
sevstrom: Joo, ymmärrän, että on erittäin vaikeaa vastata tällaisiin kysymyksiin foorumilla. Kerros väriä alla, sen päällä kerros kellertävää maalia ja sitten valkoista kattomaalia sen päällä. Lähetän mukaan kuvan. Ajattelin lähettää sen analysoitavaksi, lähinnä koska olen utelias ja analyysin tekeminen ei näytä olevan edes kallista. [bild]
2 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
D
danielte: Elän sen kanssa. Kiitos inputista!
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
M
Marcussjogren: Se on lisäksi todella ruman näköistä, kun lateksisaumaa käytetään puupaneelissa, esimerkiksi talomme edellinen omistaja tykkäsi paikata foxilla, kun hän oli sahannut vinoon.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
J
JohanLun: Haluan välttää muovia ja mineraalivillaa, mutta kipsi tuntuu vaikeimmalta välttää...
3 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
Minibygge: Se on 70-luvulta ja se on rakennettu siten, että betoniset sisäseinät ovat kantavia.
13 vastausta · 11,0k lukukertaa
H
Hoffmeister: [citat] Gutt! Pitää kysyä:)
21 vastausta · 10,2k lukukertaa
·
H
21 vastausta · 10,2k lukukertaa
·
G
gasto: Varmaankin niin.. Mutta pitäisikö liimata palkit yhteen, 45x190 ja sitten joitakin poikittaisia pieniä palkkeja väliin alapuolelle. Useimmat eivät vaikuta liimaavan, ainoastaan ruuvaavat. Mutta eihän halua saumoja, joista näkee läpi.
2 vastausta · 8,9k lukukertaa
·
S
sune73: Rakenne on vakiomalli. Ei mitään ylimääräistä. tooman77: Tuleeko asennuskerros harvalaudoituksen kerrallaan?!
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.