Hei Byggahus!

Harkitsen jossain vaiheessa vaihtavani kaksoisgaragen ovet yhdeksi suureksi oveksi. Talli on "matala kenkälaatikko" matalalla katolla ja reunuksella ympäriinsä.

Hankalaa on se, että minun on siinä tapauksessa saatava katto täysin vapaasti kantavaksi, koska se on nykyisin katkaistu keskellä teräspalkin yli, joka lepää "pylvään" päällä ovien välissä.

Ja tehdäkseen asian hankalammaksi en halua nostaa reunusta (joka on nykyisin 4 paneelilaudan korkuinen, mitä se sitten korkeudeltaan onkaan). Ja sisäkorkeus seinän vieressä on kokonaiset 210cm :|

Liitän piirustukset tallista.

• Garagen piirustus, joka näyttää pohjapiirroksen, leikkausosan ja eri suunnista katsottavia julkisivuja. Piirustus sisältää mitat ja rakenteen yksityiskohdat.
Yksi mahdollisuus on ehkä vaihdella tukea porttien välillä teräspalkin avulla. Silloin sinun täytyy valita palkki, jolla on suurempi mitta kuin siellä oleva, jotta nykyinen palkki mahtuu laippojen väliin.

Aivan aiheen vierestä, mutta miksi haluat muuttaa portteja niin?

f91jsw: Se voisi ehkä myös toimia, mietin kuitenkin kuinka suuri sen täytyy silloin olla.

KoW: Koska portit alkavat olla loppusuoralla ja ovat melko kapeita (2375mm näyttävät olevan). 5500mm portti mahtuu, jos keskiosan purkaa. Jos sinulla on hyvä argumentti sen säilyttämiselle sellaisenaan, kuuntelen mielelläni =)

Ei, eipä minulla ole mitään argumenttia :confused:

Minusta vain tuntui hieman huvittavalta vaihtaa kaksi toimivaa porttia yhteen vain siksi että...

Ja onhan selvää, että kantavassa rakenteessa vaaditaan suuria muutoksia, jos niin tehdään. Onko se sen arvoista?

Sinä todella annoit minulle ajattelemisen aihetta, sain päähäni, että portit olisivat epästandardimitoilla, mutta nyt näen, että ne eivät ole vain 2500 mm, vaan on myös 2375 sekä 2400 mm (porttiavaus on 2440 mm, joten jälkimmäinen pitäisi mahtua sisään).

Yksi etu siitä, ettei ole suuria portteja, on se, että voi jakaa toisen puolen ja pitää silti toisen portin auki, jos haluaa tehdä jotain pölyistä.

Minun on varmistettava, että pyydän tarjouksia kahdesta pienestä ja yhdestä pienestä portista.

Nyt portit ovat 45-vuotiaita yläkääntöportteja, jotka eivät enää rullaa niin kuin pitäisi, ja ne ovat erittäin tiiviitä.

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.