3 602 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
osb gypsin takana 2016 ?
Hei,
olen rakentamassa taloa ja kuten aina, on ilmestynyt piilokustannuksia kaikkialla, joita yritämme pitää alhaalla (rakennetaan Tukholmassa).
Minulla on tänään tv, projektori mukaan lukien projektorin kangas, ja pohdin, kestääkö kipsilevy todella nämä painot, erityisesti kangas, joka ei ole mikään höyhenkevyt. Metallirunko ja moottori.
Kysymys on, voiko OSB-levyä asentaa vain niihin alueisiin, joiden tiedän tarvitsevan kantaa ylimääräistä painoa? Vai täytyykö laittaa koko huoneeseen, kun OSB tulee ulkonevaksi (ajattelin, että sen voisi muuten asettaa regletin väliin)?
Aion myös asentaa sisäkattokaiuttimet ja mietin, voisivatko nämä saada kipsilevyn värähtelemään rikki, jos äänenvoimakkuuden laittaa kovalle.
olen rakentamassa taloa ja kuten aina, on ilmestynyt piilokustannuksia kaikkialla, joita yritämme pitää alhaalla (rakennetaan Tukholmassa).
Minulla on tänään tv, projektori mukaan lukien projektorin kangas, ja pohdin, kestääkö kipsilevy todella nämä painot, erityisesti kangas, joka ei ole mikään höyhenkevyt. Metallirunko ja moottori.
Kysymys on, voiko OSB-levyä asentaa vain niihin alueisiin, joiden tiedän tarvitsevan kantaa ylimääräistä painoa? Vai täytyykö laittaa koko huoneeseen, kun OSB tulee ulkonevaksi (ajattelin, että sen voisi muuten asettaa regletin väliin)?
Aion myös asentaa sisäkattokaiuttimet ja mietin, voisivatko nämä saada kipsilevyn värähtelemään rikki, jos äänenvoimakkuuden laittaa kovalle.
S
SueCia
Elektroniikkahullu
· Dalarna
· 5 508 viestiä
SueCia
Elektroniikkahullu
- Dalarna
- 5 508 viestiä
On mahdollista asentaa 45x45 kiskot 11 millimetriä sisään ja sitten kiinnittää OSB kiskoihin siten, että OSB on linjassa muiden kiskojen kanssa. Edellyttäen, että tiedät jo mihin kaikki on asennettava, voit tehdä sen.etnica sanoi:Hei, rakentamassa taloa ja kuten aina on tullut esiin paljon piilokustannuksia kaikkialla, joita yritämme pitää alhaalla (rakennetaan Tukholmassa).
Minulla on tänään televisio, projektori ja projektorikangas ja pohdin, kestääkö kipsi todella näitä painoja, erityisesti kangas, joka ei ole millään tavalla kevyt metallikehikko ja moottori.
Kysymys on, voiko asettaa OSB:ta vain niille pinnoille, joiden tiedän tarvitsevan kestää enemmän painoa? Vai täytyykö asentaa koko huoneeseen, koska OSB tulee rakentumaan ulospäin (ajattelin muuten, että voisi asettaa kiskojen väliin)?
Aion myös asentaa kattokaiuttimia ja mietin, voisivatko ne saada kipsin värisemään, jos volumea lisää...
Kipsi tuskin kestää mitään.
Kattokaiuttimet tuskin saavat mitään värisemään rikki, eihän siellä ole subwoofereita, joita olet asentamassa, vai kuinka?
Itse olisin asentanut OSB:ta juuri jokaisen kipsilevyn taakse koko talossa, se on sen arvoista kuten sanottu.
Riippumatta siitä, mitä aiotaan asentaa, halutaan kuitenkin laittaa kaksinkertaiset levyt sisäseiniin äänieristyksen vuoksi. Ja jos joka tapauksessa laittaa OSB:tä kaikkiin sisäseiniin, yhtä hyvin voi tehdä niin myös ulkoseinissä. Mielestäni on tyhmää säästää eikä laittaa OSB:tä.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 047 viestiä
Kaikkialle, minne laitan kipsiä, laitan taakse jotain muuta, jotta voin kiinnittää asioita vaivatta.
Rakennuslevy, vaneri, OSB, lastulevy, mitä on ollut saatavilla.
Protte
Rakennuslevy, vaneri, OSB, lastulevy, mitä on ollut saatavilla.
Protte
Kiitos, vastaus kysymykseen oli, että sen voi laittaa tietyille paikoille, joissa tietää sen olevan tarpeellista.
Laittaisin sen mielelläni kaikkialle, jos rakentajat eivät nylkisi ihmistä niin pahasti Tukholmassa.
Laittaisin sen mielelläni kaikkialle, jos rakentajat eivät nylkisi ihmistä niin pahasti Tukholmassa.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 290 viestiä
Tietääkö mitä pitäisi kiinnittää, on mahdollista vahvistaa.
1. Arvaa, että kipsi kestää (riittää normaaliin TV:n kiinnitykseen expanderilla)
2. Ruuvata kiinni kipsin takana oleviin reglereihin.
3. Kortla (puunpala reglareiden välissä tarvittaessa, yleinen keittiössä)
4. Laittaa vahva levy kipsin taakse.
1. Arvaa, että kipsi kestää (riittää normaaliin TV:n kiinnitykseen expanderilla)
2. Ruuvata kiinni kipsin takana oleviin reglereihin.
3. Kortla (puunpala reglareiden välissä tarvittaessa, yleinen keittiössä)
4. Laittaa vahva levy kipsin taakse.
Jäsen
· Stockholm
· 4 631 viestiä
Laita OSB kaikkialle, olen rakentanut 180 m² ja minulla on OSB kaikkialla.
Paras, vain paras ettei tarvitse koskaan miettiä!
Paras, vain paras ettei tarvitse koskaan miettiä!
On selvää, että OSB-levyä voi asentaa vain tietyille seinille. Se ei ole vaikeaa. Koko seinälle se on kuitenkin laitettava, ellei tee kuten SueCia kuvaili yllä, mutta se tulee taatusti paljon kalliimmaksi kuin koko seinän peittäminen lisäpuutavaran, OSB-levyjen leikkaamisen ym. vuoksi.
Sanottakoon, että olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että on hyvä olla jotain kipsilevyn takana kaikkialla.
Sanottakoon, että olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että on hyvä olla jotain kipsilevyn takana kaikkialla.
Laitoimme lastulevyä kipsilevyjen taakse kaikissa seinissä. Enimmäkseen siksi, että on kätevää olla huolehtimatta siitä, millaista ruuvia käyttää jotain kiinnittäessä.
Kipsilevy kestää yllättävän paljon enemmän kuin useimmat luulevat. Knauf ilmoittaa seuraavat arvot tavalliselle kiinnitysruuville yhdessä kipsilevykerroksessa - kohtisuoraan kipsilevyä vasten 5 kg, rinnakkain kipsilevyn kanssa 25 kg. Eli kahdella tavallisella kiinnitysruuvilla yhdessä kipsilevykerroksessa voit ripustaa 50 kg. Käyttämällä molly-ankkuria saadaan 25 kg kohtisuoraan ja 75 kg rinnakkain M5 molly-ankkurille.
Kipsilevy kestää yllättävän paljon enemmän kuin useimmat luulevat. Knauf ilmoittaa seuraavat arvot tavalliselle kiinnitysruuville yhdessä kipsilevykerroksessa - kohtisuoraan kipsilevyä vasten 5 kg, rinnakkain kipsilevyn kanssa 25 kg. Eli kahdella tavallisella kiinnitysruuvilla yhdessä kipsilevykerroksessa voit ripustaa 50 kg. Käyttämällä molly-ankkuria saadaan 25 kg kohtisuoraan ja 75 kg rinnakkain M5 molly-ankkurille.
Klikkaa tästä vastataksesi