Minulla on 235 cm seinä-seinä väli alhaalla kellarissamme, jossa olen järjestämässä penkkejä pesukoneelle/kuivausrummulle. Haluan rakentaa 2 kpl 40 cm korkeita, 60 cm leveitä kaappeja ja asettaa pesukoneen ja kuivausrummun näiden päälle, sitten myös 80 cm korkean ja 60 cm leveän kaapin tämän viereen.

Voiko ratkaista säännön, joka jaksaisi pitää tämän pituuden? Vai täytyykö minun olla joku tuki keskellä etureunassa, joka pitää painon? Penkin syvyys olisi noin 70 cm arvaukseni mukaan.

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Eli 3 kaappia rinnakkain, joissa 2 kaappia ovat matalia ja niiden yläpuolella on pesukone ja kuivausrumpu.

Onko olemassa jotain erityistä syytä siihen, että koko työtason täytyy olla vapaasti kannatettu? Ovatko kaapit valmiita vai aiotaanko ne rakentaa? Eivätkö kaappirungot voi kantaa kuormaa? Jos lasken oikein, sinulla pitäisi olla 3x60 = 180 cm kaapit 235 cm matkalla, eli sinulla pitäisi olla hyvin tilaa laittaa pystytuet kaappien väliin, esim. vanerilevyjä.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Aion katsoa tuota klaskarlsson.

f91jsw, haluan sen olevan irti lattiasta, koska en pidä asioissa jaloista, ainakaan siinä tilassa, jonka aion laittaa kuntoon :)

Saatan mahdollisesti laittaa myös 40/50 cm kaapin siihen tilaan, mutta en halua kuitenkaan mitään jalkoja alle, jos mahdollista. Eikä se näytä olevan ongelma :)

En ole tarttunut tähän ennen kuin nyt.
Tuli mieleen eräs asia, jos taempi runko on pultattu seinään ja sitten on runko etureunassa ja yksi keskellä. Silloin minun pitäisi pärjätä melkein 145mm rungoilla? Siellä tulee myös olemaan runko kummallakin puolella seinää.
Silloin väliä tulee olemaan noin 20cm jokaisen rungon välissä seinästä etureunaan.

Tai mitä mieltä olette?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.