C
Hei, minulla on talo vuodelta 1970. Seinä on kantava ja noin 15 cm paksu. Ensimmäiset 5 cm ovat uskomattoman huokoisia ja helppo porata. Näyttää leca-harkoilta, mutta keskellä tulee yhtäkkiä vastaan ja se ei ole raudoitustanko vaan se näyttää harmaalta kuin betoni. Onko keskellä kovaa betonia?

Älä ymmärrä väärin nyt..
Betongi on minun leipäni, mutta jätät niin paljon muuttujia, että on mahdotonta edes yrittää vastata.

Kuvat helpottavat.

Todennäköisesti betoni, joka on hyvin "procentad".
Eli sisältää melko paljon kiviä (gneissi, gråsten, graniitti, valitse itse), jotka ovat vaikeita läpäistä tavallisella porakoneella.

Ensimmäinen, huokoinen kerros on luultavasti rappaus.

• Tykkään
Chippe
  • Laddar…
C
Eteisessä seinään ja kattoon porattuja reikiä, joiden vieressä kulkee valkoisia sähkökaapeleita. Reikien yläpuolella näkyy kattolista.

Poraan korkealle seinässä koska sähkökaapeli tulee mennä kattolistaan.

Ensiksi osuin harjateräkseen, joten kulmitin poran hieman vinoon ja ajattelin ohittaa sen mutta se tuntui yhtä kovalta. Kokeilin uutta reikää ja se pysähtyi 5,5 cm jälkeen. Ensimmäisessä reiässä työskentelin pidempään ja se on itse asiassa 6 cm syvä. Harjateräkseen osuin tarkalleen 5 cm jälkeen, mikä tarkoittaisi, että se on huokoisen ja kovan betonin välissä, jos se nyt tuntuu järkevältä. Yritän ottaa kuvan reiästä.

Viimeksi muokattu:
C
On liian vaikeaa kuvata valolla reiässä, mutta tulkitsen sen niin, että kova betoni voi olla keskellä kevytbetonia.

Chippe sanoi:
On liian vaikea kuvata valo aukossa, mutta tulkitsen sen niin, että kova betoni voi olla kevyen betonin keskellä.
Mikä kone yrität porata?
Jos käytät jo oikeaa poravasaraa etkä pääse läpi, olisi jännittävää nähdä, mitä sieltä löytyy.

2 Oven aukkoa vierekkäin, eikö ylhäällä ole teräspalkkia?
Samaa mieltä, jos poraat iskuporakoneella, voi olla kovaa betonia, jos se ei jaksa.

Ota pora, taltta tai vastaava ja koputa. Voi olla palkki siellä.

C
Tavallinen porakone iskuporauksella on mitä minulla oli autotallissa.

Koska yksi reikä oli hieman syvempi, huomasin, että se oli kovaa betonia. Pääsin läpi suurella Hiltiporalla, jonka löysin autotallista. Kyllä, siellä näyttää olevan myös hieman terästä takana, mitä voi nähdä, jos katsoo vaurioitunutta betonia ylhäällä vasemmalla seinässä kuvassa.

Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.