7 275 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Mikä on kovaa betoniseinän keskellä?
Hei, minulla on talo vuodelta 1970. Seinä on kantava ja noin 15 cm paksu. Ensimmäiset 5 cm ovat uskomattoman huokoisia ja helppo porata. Näyttää leca-harkoilta, mutta keskellä tulee yhtäkkiä vastaan ja se ei ole raudoitustanko vaan se näyttää harmaalta kuin betoni. Onko keskellä kovaa betonia?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Todennäköisesti betoni, joka on hyvin "procentad".
Eli sisältää melko paljon kiviä (gneissi, gråsten, graniitti, valitse itse), jotka ovat vaikeita läpäistä tavallisella porakoneella.
Ensimmäinen, huokoinen kerros on luultavasti rappaus.
Eli sisältää melko paljon kiviä (gneissi, gråsten, graniitti, valitse itse), jotka ovat vaikeita läpäistä tavallisella porakoneella.
Ensimmäinen, huokoinen kerros on luultavasti rappaus.

Poraan korkealle seinässä koska sähkökaapeli tulee mennä kattolistaan.
Ensiksi osuin harjateräkseen, joten kulmitin poran hieman vinoon ja ajattelin ohittaa sen mutta se tuntui yhtä kovalta. Kokeilin uutta reikää ja se pysähtyi 5,5 cm jälkeen. Ensimmäisessä reiässä työskentelin pidempään ja se on itse asiassa 6 cm syvä. Harjateräkseen osuin tarkalleen 5 cm jälkeen, mikä tarkoittaisi, että se on huokoisen ja kovan betonin välissä, jos se nyt tuntuu järkevältä. Yritän ottaa kuvan reiästä.
Viimeksi muokattu:
Tavallinen porakone iskuporauksella on mitä minulla oli autotallissa.
Koska yksi reikä oli hieman syvempi, huomasin, että se oli kovaa betonia. Pääsin läpi suurella Hiltiporalla, jonka löysin autotallista. Kyllä, siellä näyttää olevan myös hieman terästä takana, mitä voi nähdä, jos katsoo vaurioitunutta betonia ylhäällä vasemmalla seinässä kuvassa.
Koska yksi reikä oli hieman syvempi, huomasin, että se oli kovaa betonia. Pääsin läpi suurella Hiltiporalla, jonka löysin autotallista. Kyllä, siellä näyttää olevan myös hieman terästä takana, mitä voi nähdä, jos katsoo vaurioitunutta betonia ylhäällä vasemmalla seinässä kuvassa.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi