Hei foorumi!

Olen uusi täällä ja ajattelin pyytää teiltä mielipiteitä muutamiin pohdintoihini. Asia on näin, että minä ja vaimoni aiomme yrittää remontoida portaamme, joka menee sisääntulokerroksesta kellariin. Sisääntulokerroksessa meillä on osa säleikköä, joka ulottuu lattiasta kattoon. Mietimme, voisimmeko ehkä katkaista sen ja tehdä siitä kaiteen. Ja sitten päällystää se valkoisella vaakapaneelilla ja tietenkin tehdä siihen jonkinlainen käsijohde. Olen täysin varma, että se ei ole kantava, koska kun heiluttelee hieman säleikköä, se on melko löysästi kiinni. Ainoat tikut, jotka ovat tiukasti kiinni, ovat ne, joihin portaikon käsijohdin on kiinnitetty. Tässä kohtaa ongelmani tulevatkin esiin. Koska portaikon käsijohdin tukeutuu säleikköön, on yritettävä saada aikaan vakaa rakenne, kun ne eivät enää ulotu kattoon asti. Voisiko ehkä kiinnittää joukon kulmarautoja säleikön alareunaan lattiaan, jotta se kiinnittyisi kunnolla, vai mitä arvelette? Onko teillä ehdotuksia? Yritän laittaa jonkun kuvan, jotta ymmärrätte paremmin.
/Markus
Kellariportaat, joissa puinen kaide ja kattoon asti ulottuva pystyrimoitus.

S
panosta kulmarautaan ainakin joka toisessa "lankussa".
liimaa paneeli niin siitä tulee vakaampi

Säilytä mielellään pylväs aivan reunassa lisätuen saamiseksi

Olen miettinyt sitä myös. Harmi esteettisesti, että pitää säilyttää keppi. Mutta turvallisuuden kannalta se on luultavasti aika fiksua. En tiedä voiko sitä saada täysin vakaaksi tukemalla pelkästään alhaalta. Hmm

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.