11 002 lukukertaa ·
23 vastausta
11k lukukertaa
23 vastausta
Työtaso - sahata itse vai ei?
Todennäköisesti ketjun oleellisin kysymys. Ainoa haittapuoli tällaisessa korotuksessa olisi, että jää 3 mm rako tason ja alakaappien väliin. Ei mitään, mitä vähän lateksilla tai ohuella listalla ei voisi ratkaista. Tämä tietysti edellyttäen, että nykyinen taso ei ole kulunut loppuun, tai että vinoleikkaus ei näy eikä tee eroa muuten...KnockOnWood sanoi:
Huomaan, että tämä ketju on muutaman päivän vanha, mutta kirjoitan silti.. 😊
Olen vähän yllättynyt, ettei kukaan ole maininnut käsijyrsimen erinomaisuutta tämän tyyppiseen työhön, tarvitset vain jonkinlaisen viivaimen ohjaamaan jyrsintä. Saat puhtaan ja siistin leikkauksen ja täysin suoran! Sopii myös erittäin hyvin, kun teet uria levyyn, vain pieni säde sisempänä, jonka helposti poistat pistosahalla. TS säästi noin 1000 kruunua sahaamalla itse, sillä rahalla saa kelvollisen jyrsimen.
//Niklas
Olen vähän yllättynyt, ettei kukaan ole maininnut käsijyrsimen erinomaisuutta tämän tyyppiseen työhön, tarvitset vain jonkinlaisen viivaimen ohjaamaan jyrsintä. Saat puhtaan ja siistin leikkauksen ja täysin suoran! Sopii myös erittäin hyvin, kun teet uria levyyn, vain pieni säde sisempänä, jonka helposti poistat pistosahalla. TS säästi noin 1000 kruunua sahaamalla itse, sillä rahalla saa kelvollisen jyrsimen.
//Niklas
on monia tapoja tehdä reikä työtasoon. Tietysti se onnistuu hyvin käsijyrsimelläkin. Mutta kaikkien vastatukien ja kehyksien asettamiseen menee todella kauan verrattuna muihin tapoihin. Toki se näyttää hyvältä, jos sen tekee hyvin. Mutta lopputuloksen kannalta pistosaha tai tikkaussaha on nopeampi.
Olen samaa mieltä...täytyy olla paljon muitakin edullisempia niksejä ratkaista 3 mm ongelma.. Korottaa sokkelia/listoja jne..KnockOnWood sanoi:
Onko sinulla TS kuva nykyisestä penkistä ja siitä, mikä "ärsyttää"? 😯
Sahaa itse, osta hyvä mattoveitsi ja viillä ennen sahausta, niin vältyt tikuilta.
Käytä kuviosahaa! Yläjyrsin ja upotussaha vievät puoli ikuisuutta pystyttää pienen asian vuoksi, ja ne pölyttävät koko asunnon.
Klikkaa tästä vastataksesi