4 902 lukukertaa ·
7 vastausta
5k lukukertaa
7 vastausta
Tukittu ovi - miten eristää?
Hei, minulla on etuovi muuten eristetylle kuistille, jonka aion sulkea. Ajattelin sulkea sen z-paneelilla ulkopuolelta ja työstää sisäänpäin. Mitä laitan paneelin sisäpuolelle? Pitäisikö olla höyrysulku ja jos kyllä, mihin se tulisi? Aion eristää uuden seinän osan (siihen, missä ovi oli). Sisäseinään tulee maalattu puupaneeli. Buggaren
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kysymykseen vastaamiseksi täytyy tietää enemmän viereisistä seinistä, mitoista ja yksityiskohtaisesta toteutuksesta.
Ajattelin yksinkertaistaa ja pitää ovenkarmia. Osittain siksi, että sisäpuolella tulee rumaa, jos sen repii pois. Nostetaan ovi pois ja tukitaan "ovireikä", asennetaan paneeli ulkoapäin, ja siitä tulee sama paneeli kuin muussa talossa. Mutta haluan eristää tämän uuden seinän osan ja kysymys on, pitäisikö jotain asentaa ulkopaneelin ja eristyksen väliin? Entä eristyksen ja sisäseinän väliin? Sen täytyyhän hengittää. Toisella puolella ovea on ikkuna ja toisella puolella "tavallinen" ulkoseinä.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Koska ovenaukko muodostaa niin pienen osan koko seinästä, ei ole niin väliä miten sen tekee. Ei tarvitse miettiä ilmarakoja tai höyrysulkuja. Asenna jonkinlainen tuulensuoja efterpanelen sisäpuolelle. Se voi olla asfalttipaperi tyyppiä AC 350. Lopeta samalla materiaalilla eristeen sisäpuolella ennen kuin kiinnität sisäpaneelin.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Kuten kirjoitin, sitä voi jättää huomiotta. Jotta tietäisit onko höyrysulku sopiva tai sopimaton, sinun on kerrottava miten vierekkäiset seinät on tehty. Eli kuinka paksu eristys ja minkä tyyppinen se on siellä? Onko ympäröivissä seinissä höyrysulku? Tämä on kuitenkin ylimääräistä tietoa. Asfaltpahvi tyyppiä AC 350 on höyrytiivis ja sitä voi aina käyttää.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 292 viestiä
Katso ja tee samalla tavalla kuin muu seinä on rakennettu.
Klikkaa tästä vastataksesi
