Saan päätöksentekovaikeuksia

Aion ostaa uuden massiivipuinen tammityötason keittiöön, ja kysymys on, pitäisikö minun sijoittaa ylimääräistä rahaa sen leikkaamiseen vai ei.

Nykyisen työtason leikkasin itse. Uuden ja nykyisen työtason ero on vain, että uusi on hieman paksumpi. Nykyinen, jonka ostin muutama vuosi sitten, oli siis virheostos voi sanoa. Se on 2,7 cm paksu, mutta tarvitsen 3,0 cm.

Kuten sanottu, edellisen leikkasin itse, mutta olihan se melko työlästä mitata ja leikata, ja lisäksi pikku yksiöni muuttui sitten sahaksi. Se, mikä häiritsi eniten, oli kuitenkin se, että ostamani pistosaha oli luultavasti erittäin huono, leikkaukset eivät menneet suoraan. Terä oli ehkä liian heikko tai jotain?

Joka tapauksessa, tässä ovat tämän päivän vaihtoehdot:

Vaihtoehto 1: Osta työtaso 3740 kr + erikoisleikkaukset 698 kr = 4438 kr Fredellsiltä
Vaihtoehto 2: Osta työtaso 3330 kr Beijerilta ja leikkaa itse

Voidaan siis sanoa, että maksaa 1108 kr lisää, jos sen leikkaa valmiiksi.

Niillä rahoilla minulla on varaa ostaa tämä: https://www.netonnet.se/art/hemhush...ium=cpc&utm_campaign=prisjakt_prisjamforelse#

Kysymys on, onko todella merkittävä ero siihen, mitä minulla on tänään http://www.jula.se/catalog/verktyg-.../sagar/elektriska-sticksagar/sticksag-023024/.

Enkö seiso ja kiroile vielä Boschilla? Vai onko se vain pieni ero?

Vai pitäisikö minun vain ostaa erikoisleikkaukset Fredellsiltä ja saada kaikki valmiiksi asennettavaksi? Onko se yhden tuhannen kruunun arvoinen?

Voiko joku ymmärtää ongelmani? :p

• Tykkään
Blwrgrl
  • Laddar…
Ongelma vinoilla leikkauksilla johtuu ymmärtääkseni siitä, että terä ei mene tarpeeksi syvälle materiaaliin. Mutta sillä ei ole niin väliä, jos reikä on tasainen yläpuolelta. Yksi vaihtoehto on käyttää pistosahan teriä, joissa on hampaat "väärinpäin", jolloin voit sahata hienolta puolelta ilman, että tulee tikkuja.

Olisin ehdottomasti itse käyttänyt tätä mallia.

• Tykkään
RoBo
  • Laddar…
Sen täytyy vissiinkin olla suoraan alaspäin, tai se riippuu siitä, mihin suuntaan. Tarkoitan, jos se menee vinosti ulospäin, silloin alapuolen mitat ovat liian pienet.

Mistä se voi johtua, että terä ei tule materiaalin läpi? Onko terä liian lyhyt?

Voiko joku linkittää hyvään lehtiin väärinpäin olevilla hampailla? En löydä

Ei kannata sahata työtasoa pistosahalla => osta sänksåg!

• Tykkään
slacker
  • Laddar…
Miles: Minulla on upotussaha, mutta se auttaa vain lyhyillä etäisyyksillä tässä tapauksessa. On pieni sisänurkka, joka täytyy sahata pois, sekä liesitason aukko. Joten pistosaha on kuitenkin tarpeen.

Valitettavasti minun upotussaha ei myöskään ole kovin hyvä, eikä minulla ole hyvää ympäristöä sahata upotussahalla. On epävakaata, kun yritän tasapainottaa ohjainkiskoa pöydällä täällä, eikä minulla ole mitään sahattavaa alla. Sitten minun pitäisi ostaa jotain vanerimateriaalia laitettavaksi alle. Silloin olemme jo projektissa, joka alkaa olla arvokas, kun menee pelaamaan fredellsillä tuhannen kruunun edestä.

Ohjainkiskon kumilistaa ei voi myöskään seurata, koska saha on joskus mennyt siihen kiinni ja sahannut muutaman millimetrin pois eri paikoista sen varrella. Joten on todella vaikeaa laskea, miten saada se suoraksi.

peterwesterlund sanoi:
Mitä huonoa siitä voisi sanoa?
Se on vihreä ja akkukäyttöinen - Ei varmasti ole hyvä konsepti 30mm tammen laatalle, se on varma...

• Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
  • Tykkään
Ulric
  • Laddar…
peterwesterlund sanoi:
Miles: Minulla onkin upotussaha, mutta niin lyhyillä etäisyyksillä se on avuksi tässä tapauksessa. Se on pieni sisänurkka, joka täytyy sahata ulos sekä leikata aukko keittotasolle. Joten pistosahaa tarvitaan kuitenkin.

Upotussahani ei valitettavasti ole kovin hyvä, eikä minulla ole kunnollista ympäristöä upotussahalla sahaamiseen. Se on epävakaata, kun yritän tasapainottaa ohjainskenaa pöydän päällä täällä, eikä minulla ole mitään, mihin sahata alapuolella. Sitten pitäisi ostaa jotain vaneria ja laittaa se alle. Silloin olemme jo projektissa, jota alkaa olla arvoinen noille 1000 kruunulle Fredellsillä.

Se ohjainskenan kumilista ei myöskään ole käyttökelpoinen, koska saha on leikannut siihen joskus ja sahannut pois jonkun millin eri kohdissa sen varrella. Joten on erittäin työlästä laskea, miten saa sen suoraksi.
Ok! Mutta sahaatkai "suorat osat" upotussahalla?

... Ostin Festool-upotussahan kiskolla + kiskokiinnikkeet (ebay.de:stä onhan siellä parempi hinta) = niin uskomattoman hyvä ja käytetään melko usein talossa, viimeksi eilen, kun säädin ovet vähän, etten halunnut raapia vastalakatut kynnykset. Kärcher-imurilla ei ollut mitään ongelmaa sahata ovia keittiössä :) Pari lankkua alla ja saha asetettuna pari milliä alapuolella olevaan levyyn ei ole minulla koskaan ollut tarvetta millekään vanerille alapuolella myöskään.

Se Meecissä on oksenteluvaroitus. :thumbdown:
Kuulostaa myös siltä, että voit lähettää sänksågen samalla kertaa.
Leikkaustyökaluissa ei pidä koskaan pihistellä koneen tai terien/laippojen suhteen.
Kun alkaa ostaa halpoja tuotteita, kalliimmat tuotteet tulevat entistä kalliimmiksi, kun lopulta ostat ne, koska olet myös maksanut siitä halvasta.

• Tykkään
johel572 ja 2 muuta
  • Laddar…
Ei hyviä työkaluja eikä hyvää paikkaa sahata = helposti rahan arvoinen, että se sahataan valmiiksi. (Ellet sitten halua tekosyytä ostaa työkaluja.)

Pistosahalla en muuten ole koskaan onnistunut saamaan erityisen hyviä leikkauksia.

• Tykkään
brumbjorn ja 1 muu
  • Laddar…
hei. vinkkejä puusepältä täällä.

Sahaa itse. ei ole niin paljon työtä, ja 30 mm paksu levy ei todellakaan ole mitään mahdotonta.
Nyt näen, että monet ehdottavat upotussahaa, joo ne ovat tosi hyviä ja aivan mahtavia. Itse käytän upotussahaa, kun sahaan aukkoja työtasoihin jne., mutta käytän yhtä usein pistosahaa. Riippuu täysin mielialasta ja siitä, kuinka paljon tilaa minulla on työskennellä, sekä kuinka hyvä valaistus minulla on. Pistosaha on nopeampi. Saat hyviä leikkauksia myös pistosahalla, jos terä on täysin uusi.

Ehdotan kuitenkin pistosahaa tässä tapauksessa.
Kun leikkaus alkaa mennä vinoon, se johtuu vain siitä että terä on tylsä ​​ja olet painanut liian kovaa. Tylsä terä tuottaa enemmän lämpöä, mikä saa terän taipumaan. Väärinpäin olevat hampaat eivät ole mitään mistä sinun pitäisi huolehtia tässä tapauksessa. Kyllä leikkauksesta tulee siistimpi, mutta saha hyppii huomattavasti enemmän kokemattomilla henkilöillä, jotka eivät ole käyttäneet niitä aiemmin.

1 - Uusi, pidempi terämalli puulle, noin 70-90mm pitkä. Saatavana 5 pakettina.
2 - Teippaa 50 mm keltaisella/oranssilla rakennusteipillä (heikko liima ei jätä jäämiä, helppo poistaa) levylle, jossa aiot sahata. Piirrä TEIPIN PÄÄLLE/ ylle, mihin aiot sahata. Eli arvioi silmämääräisesti, mihin luulet sahauslinjan tulevan, ja sitten teippaa sen keskelle. Helpoin tapa tehdä tämä on kyykistyä ja katsoa, missä kaapin rungon sisäosa on. Näin näet helposti, mihin teippi tulisi asettaa. Kun teippi on asetettu, piirrä ääriviiva, mihin aiot sahata teipille. Näin vältät rosoista reunaa ja puun lohkeamia.
3 - Poraa 10 mm poralla jokaisessa kulmassa ajatellussa aukossa. (muista pitää poran keskipiste 5 mm kulmaviivan sisäpuolella, jotta reikä ei mene sahalinjan ulkopuolelle)
4 - Aloita laittamalla sahanterä yhteen 10 mm reikään ja sahaamalla molemmat lyhyet sivut.
5 - Kiinnitä laudanpala (siihen osaan, jonka aiot sahata/nostaa pois ), joka kulkee lyhyen sivun reunasta toiseen. Näin pala ei putoa kaappiin pamauksella, kun olet sahannut, ja voit pitää molemmat kädet sahalla rauhallisesti.
6 - Sahaa pitkät sivut varovasti. Aloita kauimmasta päästä, johon on vaikein päästä. Päätä aloitusleikkauksesta lähimpänä sinua.
7 - Nosta paksu pala, jonka sahasit irti, käyttämällä laudanpäätä, joka pitää sen paikallaan.
8 - Poista teippi.
9 - VALMIS. Aika oluelle. =)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Stimac ja 12 muuta
  • Laddar…
peterwesterlund sanoi:
Tuo kumilista ohjauskiskossa ei myöskään toimi, koska saha on joskus leikannut siihen ja poistanut muutaman millimetrin eri kohdista sen varrella. Joten on todella hankalaa laskea, miten sen saa suoraksi.
osta uusi kumilista. Niitä on saatavana varaosina. Niitä pitää vaihtaa silloin tällöin, kun ne irtoavat tai kun on sahattu niin paljon, että ne ovat kuluneet eivätkä ole enää linjassa terän kanssa. Kun olet liimannut uuden ja sahannut ensimmäisen kerran sen läpi, se on taas kunnossa. =)

peterwesterlund sanoi:
Saan päätöksenteon tuskaa
...Se, mikä minulla on nykyään, jonka ostin muutama vuosi sitten, oli siis väärä ostos, voi sanoa. Se on 2,7 cm paksu, mutta tarvitsen 3,0 cm...
En ymmärrä!

Miksi maksaa monta tuhatta euroa 3 mm paksummasta työtasosta, kun nykyinen, mikä tiedämme, toimii hyvin.
Miksi et laittaisi muutamaa 3,2 mm masoniittinauhaa nykyisen levyn alle, niin olet perillä?

• Tykkään
brumbjorn ja 5 muuta
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.