Te olette kullanarvoisia kaikista viisasta sanoista!

Nyt olen alkanut rakentaa portaita ja tein ylimääräisen vangstycke. Olin hieman hämmentynyt mittaustapoihin ja ajatuksiin, mutta nyt siitä alkaa tulla jotain.

Olen tehnyt ensimmäisen askelmani nyt puusta, kun tein kolme ensimmäistä lecaan, jotta se olisi erityisen kosteuden kestävä ja hieman sellaista.

Voitte mielellään katsoa täällä ja katsoa, olenko ajatellut oikein. Tähän mennessä tuntuu erittäin hyvältä ja ensimmäinen askel on nyt todella vakaa kahdella kerroksella vaneria. Sitten lisään kerroksen kipsiä tulevaisuudessa, jos siitä ei tule vielä yksi kerros vaneria, josta epäilen, että viimeistä sanaa ei ole sanottu. :)

PS: Mitä käyttäisitte ruuveiksi alas vangstycket? Tällä hetkellä minulla on 42 mm trallskruv, mikä tuntuu hieman alimitoitetulta, mutta kuitenkin järkevältä. Ehkä pitäisi siirtyä isompaan kokoon. Kun katson ruuvia, se näyttää täsmälleen samalta kuin skivskruv, jota käytän OSB:lle, joten mitään merkittävää eroa en usko olevan.

https://www.facebook.com/etthundratolvan/posts/760098114129912

Miten olet kiinnittänyt vangstycken klossit itse vangstycksregeliin?

Kuvassa näyttää siltä, että olet vain ruuvannut seinään. Mutta olet kai kuitenkin liimannut myös regeliin alle? Muuten siellä voi olla jonkin verran liikettä. Minulla oli sekä liimaa että kaksi ruuvia klosseissani, mutta silloin seinää ei ollut vieressä.

Olen liimannut ne kiinni sääntöön ja ruuvannut ja liimannut seinään. En ole ruuvannut alas sääntöön, mutta aluksi ajattelin tehdä sen. Ehkä vedän sinnekin ruuvin. Se tuskin haittaa...

Mutta ymmärrän, että kysyt, koska ne, jotka näet kuvassa, ovat vain testiasennettuja ja ovat lähinnä ylhäällä testataksemme, että kaikki korkeudet täsmäävät.

Tänään tuli otettua vielä muutama askel. Portaikko tuntuu todella jäykältä. Olen hypännyt siinä, joten en ainakaan huolehdi taipumisesta. Lisäksi siihen tulee vielä toinen kerros, todennäköisesti kipsiä...

14650635_760726274067096_7175352061919362380_n.jpg.

Joku toinen kuva löytyy facebook-sivulta.

Se tuntuu odottamattoman vakaalta, mikä on erittäin vapauttavaa, koska olen ollut hieman hermostunut tämän vaiheen suhteen.

En osaa kuvitella, että se tuntuu odottamattoman vakaalta, sillä en osaa kuvitella portaita, joiden odottaisin olevan vakaampia ;)

Voit ajaa panssarivaunun ylös siitä, ilman taipumista ;)

Vankkaa työtä! :thumbup:

• Tykkään
tobbew
  • Laddar…
Katso koko kivi, niin vältät halkeilevat saumat ja sen, että jokin laatta irtoaa, ja se näyttää selvästi paremmalta myös :-)
http://www.stenbolaget.se/trappbekladnad-stockholm.html
Minulla on itse kivinen kellariraput, jossa on kokonaisia askelmia, joka on tehty joskus 50-luvulla.

Hei. Kiitos vinkistä, olen missannut sen ratkaisun. Sen sijaan en pidä sitä kauniimpana, ei ainakaan kyseisen tyyppistä kiveä. Pidän siitä klinkkerivariantista, jota olemme katsoneet. Mutta varmasti on olemassa enemmänkin kivivaihtoehtoja.

Yksi vaihtoehto voi olla käyttää klinkkereitä, joissa on terävät reunat, ja asettaa ne kiinni ilman saumaa.

Nyt portaat ovat valmiit ainakin tällä erää. Kaikki puutyöt ovat valmiina.

14702403_762494253890298_7842164088326466078_n.jpg

Lisää kuvia löytyy facebook-sivulta.

Jokainen askelma puussa saa kerroksen kipsiä, ehkä myös nousuaskelmat. Sitten ajattelimme laatottaa sekä askelmat että nousuaskelmat mustalla / antrasiitilla.

Pidän melko paljon siitä, miltä tämä näyttää, otettu satunnaisesta kuva-Googlingista
10995231_391409517704281_616385581_n.jpg

Suurin kysymys minulle on, miltä se näyttää ylhäällä etureunassa, eli kulma, johon potkaisee. Ehkä on olemassa oikein tukevia kaakelilistoja. Toivon, että on. Jotka eivät naarmuunnu ja mene rumaksi, koska ennakkoluuloni on, että kaakelilistat harvoin tehdään niin, että niillä voi kävellä.

Mutta mutta. Nyt se saa olla näin hetken, joten aion eristää sen alhaalta, mikä tarkoittaa, että laitan vähän lasivillaa jokaiseen askeleeseen ja koko vangstyckeen jälkeen. Tällä hetkellä on lämmintä alhaalla ja kylmää ylhäällä, ja jatkossa portaan alle tulee kompressori, joten eristys tuntuu tärkeältä ainakin äänen kannalta.

Kappas vaan, etulistalla ilman saumaa, juuri kuten ehdotin ;)

Sinun ei tarvitse käyttää kaakelilistaa, vaan voit valita jotain muuta sopivaa, esimerkiksi käsittelemätön litteä rauta voi toimia.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
tobbew
  • Laddar…
Onko se todella ilman saumaa? Eikö se ole vain musta sauma?

Olen melko varma siitä, että se on ilman saumaa, mutta se täytyy varmasti saumata, se on selvästi rakenteilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.