B
Boan: Aha. Mutta jos se on auki, asenna kunnollinen sääntö ja vahvista se. Jos haluat suuremman alueen, ota makuuasento ja sitten pystysuorassa, mitä korkeampi, sitä parempi. Mittaa paikka, sitten on vain esiporattava ja ruuvattava.
19 vastausta · 8,0k lukukertaa
J
Jörgen Ö: Ardex ei ole niin vaikea saada käsiin, sitten on tietenkin muita hyviä lev myös. Mutta Ardex osaa asiansa. Vaikea sanoa, selviätkö siitä, se voi olla vähän hankalaa, mutta on melkein etu, että aiot tasoitella hieman paksummin, vähän anteeksiantavampaa työskennellä tasoitteen kanssa. Tärkeintä on, että koko ajan tulee valmiiksi sekoitettua tasoitetta, jotta ei tule taukoja. Kun
4 vastausta · 3,1k lukukertaa
I
Indee: Kiitos vinkistä. Tein jotain vastaavaa.
13 vastausta · 33,1k lukukertaa
·
T
Trunk: Kiitos vastauksista, haittapuoli harvoin vierailluilla foorumeilla kirjoittamisessa on, että joskus unohtaa vastata. Luulen, että olen kysynyt ainakin viidessä eri liikkeessä ja katsonut vähän verkosta ilman, että löysin yli 57 mm pitkiä ruuveja. Mutta mutta, ensi kerralla menen Beijer... Tein niin, että laitoin tavallisia kipsilevyruuveja sinne minne ne saivat pysymään ja sitten otin
3 vastausta · 6,0k lukukertaa
A
Ali74: Hei! Olen ostanut autotallin oven ulkomailta ja haluan jonkun asentamaan sen minulle Ale kunnassa. Kiitos
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
MackanM: Hei Katso tiedostoa.
7 vastausta · 4,8k lukukertaa
bortek
bortek: Kiitos kaikille. Vastauksista. Otan yhteyttä Nimaan.
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
BirgitS
BirgitS: Käsittääkseni rakennuslupaa vaaditaan riippumatta siitä, mihin muuri on tarkoitus sijoittaa. Mutta ehkä ymmärsin lauseesi väärin.
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
K
kizzy: [citat] Pintakerros ei ole vielä päätetty. Mutta se maalataan myöhemmin.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
pacman42
pacman42: Tuhohyönteiset liikkuvat ympäri vuoden, riippuen siitä, mitä tuhohyönteisiä odotetaan. Kovakuoriaisten ja toukkien aiheuttama puujauho vaatii yleensä, että puuaines on kosteaa. Jos se on kuivaa, sinun ei pitäisi kokea tuholaisongelmia. Kuitenkin on tuholaisia, jotka yrittävät aktiivisesti pitää puuainetta kosteana johtamalla siihen kosteutta. Tyypillinen esimerkki kosteuden
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
villeg
villeg: Olen ajatellut asentaa jonkinlaisen levyn tuulensuojaksi taloomme, joka pian alkaa rakentua. Julkisivun pinta-ala on hieman yli 200 m². Koska rakennan suurimman osan itse, etsin jotain materiaalia, joka kestää säätä jonkin aikaa ennen kuin paneeli asennetaan. Olen keskustellut seuraavista kolmesta vaihtoehdosta rakennustarvikeliikkeiden kanssa: Asfalttilevy on halvin, noin 10000 kr. Mutta
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
Anonymiserad 122206: Rakensimme kokonaan omassa hallinnassamme, Skånessa, joten kerroin rakennusmyyjälleni rakennuskaupassa, mitä halusin ja kuinka paljon, ja sitten hän teki tarjouksen.
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
Fulkemisten
Fulkemisten: No mutta siis karkeasti raastettu betonipinta tarkoittaa yleensä, että se on sellainen rosoinen, ettei siihen liukastu kun se on märkä. Se on luultavasti myös tasainen, mutta kuten sanoit, ei sitä tiedä ennen kuin näkee sen.
7 vastausta · 1,3k lukukertaa
L
Labanmatte: [citat] 6 kpl tulee mennä.
8 vastausta · 940 lukukertaa
·
L
8 vastausta · 940 lukukertaa
·
T
tabenius: Ajattelin, että autotalli, joka on yhteydessä kellariin, voisi toimia esimerkiksi pelihuoneena/harrastetilana ja se tulisi olla lämmitetty. OSB kelpaa ainakin hyllyille kevyemmällä kuormituksella, paljon parempi kuin pelkkä kipsilevy, mielestäni. Onko sinulla jotain parempaa edullista ehdotusta kuin OSB kipsilevyn sisäpuolelle?
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
M
martinradbo: Ei, mitään osaa ei puutu, vaan se näyttää tältä. Vähän logiikkaa ehkä, koska vaaditaan, että vedetään putki ja sähkökabeli etukäteen, ja silloin oletetaan ehkä, että myös kiinnike järjestetään. Kiinnike on aluksi täysin oikein irtonainen, joten aion irrottaa sen uudelleen ja tehdä kuten yllä on kuvattu. Fiksua!
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
tommib
tommib: Eikö tuo ole ruuvitappi? Se näyttää PH2-uratulta ylhäältä. Jos se on ruuvitappi, sen takana on mutteri, johon sinun täytyy päästä käsiksi poistaaksesi pesualtaan kaapin.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
richardtenggren
richardtenggren: Toimme työtason sisään nosturin avulla, kattomateriaalin tilasimme maksimi pituudessa, joka mahtui rappukäytävään ja listat samaten. Jouduimme kantamaan lauta laudalta, etuna oli 3 metrin huonekorkeus rappukäytävässä. Mutta asuimme 3. kerroksessa, ensimmäinen kerros oli puolikkaan kerroksen ylhäällä.
8 vastausta · 1,6k lukukertaa
J
justusandersson: Sen jälkeen kun olen katsonut piirustustasi, uskon että ainoa asia, mitä sinun tarvitsee tehdä (siis niiden neuvojen lisäksi, jotka olen aiemmin antanut), on tehdä uudet tuuletusaukot levyjen väliin. Helpoin tapa on varmaan porata kovametalliporalla. Teet oikein pohtiessasi tätä. On tärkeää, että siitä tulee siisti.
9 vastausta · 3,1k lukukertaa
M
MangeKl: Ei, kaikki on nyt kuivaa. Mutta miettii kyllä miten h-vetissä ne on rakentaneet tämän seinän...erottaa huomattavasti muusta talosta! [bild] [bild]
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
S
Stambro: [citat] Kiitos vinkeistä - juuri hiiret ovat ongelma.
3 vastausta · 9,1k lukukertaa
R
rävlyan: [citat] Kirjoita "" soraa järfälla "" niin saat osumia hinnoista ja lajikkeista
6 vastausta · 2,9k lukukertaa
ricebridge
ricebridge: 1. Suihkuta Klorin. 2. Hankaa pois home.
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kantavat seinät sijaitsevat yleensä talon keskellä, eivät yleensä lähellä ulkoseiniä, jotka ovat usein myös kantavia. Yleisiä periaatteita on vaikea laatia, koska paljon riippuu rakennustavasta. Rakennustavat liittyvät usein aikakausiin. Helpoin tapa saada hyödyllinen vastaus on laittaa esille pohjapiirros ja kertoa hieman rakennusvuodesta.
1 vastaus · 861 lukukertaa
·
H
hank74: Nyt tuntuu siltä, että minulla on tiedot, joita tarvitsen jatkaakseni eteenpäin. Kiitos paljon kaikesta avusta ja että olet ollut mukana!
24 vastausta · 4,9k lukukertaa
·
N
NoOne2k: [citat] Esiporaa kaikki ruuvit ja varmista erityisesti, että ostat kunnollisia poria. Porissa on eroja, halpa porasarja Jula:sta toimii todella huonosti.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
E
En dag ett passivhus..: Kävin Brohaga byggmaterialissa viikonloppuna (myy käytettyä rakennusmateriaalia) ja siellä he eivät suositelleet ollenkaan rakentamista käytetyillä tiilillä, jos en ollut varma, että ne olivat pakkasenkestäviä. Heillä ei kuitenkaan ollut itse käytettyjä tiiliä myytävänä, mutta sen sijaan pienempi erä uusia tiiliä... Keskustelin tällä viikolla rakennusinsinöörin kanssa,
10 vastausta · 9,5k lukukertaa
·
F
FRS05: Syynä tähän on se, että olen ottanut aidan haltuuni. Nyt voin "irrottaa" aidan osion erittäin nopeasti. Hyvä, kun tarvitsen päästä tavaroiden kanssa puutarhaan ja ohi aidan. Nyt voin tehdä sen ilman työkaluja, ilman että tarvitsee ottaa esiin ruuvinväännintä ja muita varusteita.
14 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
A
Arne999: Se olisi ollut kullanarvoista, jos joku, jolla on samanlainen rakennus, voisi ladata kuvan.
7 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Jos ei ole tyytyväinen asunnon ääniympäristöön, voi ottaa yhteyttä ympäristövirastoon. Silloin vuokranantajan on todistettava, täyttyvätkö Sosiaalihallituksen vaatimukset vai eivät. Tämä on todellakin viimeinen keino ja todella ikävää, että siihen on turvauduttava.
12 vastausta · 3,5k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.