B
bompa: Ajattelen rakentaa osan isommasta terassista yläkerrokseen. Mitä lasijärjestelmää pitäisi käyttää? Mitä suositellaan seiniin, kattoon jne.?
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
F
frutty: [citat] Hitto mitä hyvä, sitten sen pitäisi olla täysin kunnossa, jos rakennan jonkinlaisen lattian + podiumin päälle. Sitten se on todellakin olkaimet ja vyö!
15 vastausta · 5,1k lukukertaa
M
MagnusTobias: [bild] Nyt on valmis porata ja ruuvata, hiton homma mutta aina mukavaa kun se on tehty...
14 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
T
topmount: Jos stressaat rappauksen halkeamien takia, sinulla on oikein hieno talo, joten ota rauhallisesti. En näe syytä huoleen.
1 vastaus · 3,0k lukukertaa
·
Isakare
Isakare: Runoilijan kumilista ei vie 3 cm, mutta he voivat asentaa portin suoraan, niin voit korjata lattian jälkeenpäin. Informoi heitä, jotta he tietävät, eivätkä asenna porttia vinoon. Olen joutunut asentamaan ylimääräisen kumilistan useisiin portteihin, kun lattia ei ole ollut suora, mutta ei ole valmista ratkaisua, jonka tiedän.
1 vastaus · 2,2k lukukertaa
M
M@ZE: [citat] Kiitos @witten, ymmärsin, että tarkoituksesi oli hyvä. Ja olen kanssasi samaa mieltä. On kuitenkin hyvä, että hän ainakin tuli paikalle ja vastaa materiaalista ja pystyi auttamaan minua, vaikka ratkaisu ei ollutkaan täysin hyvä teidän mukaan. Tuntuu kuitenkin siltä, että suunnitelma eteenpäin ratkaista sekä alas taipuneet ylä- ja alaosat on seuraava, jos haluatte
190 vastausta · 37,1k lukukertaa
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Siirrettiin kysymyksesi Rakennustekniikkaan.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
R
rävlyan: Vaikuttaa siltä, että ovikellossa on paristokäyttö, jos näin on, ne sijaitsevat yläpuolella olevassa laatikossa, kotelossa on luultavasti ollut vanha rämisevä, joka on korvattu Ding-Dongilla, voi myös olla muuntaja sijaitsevana sähkökaapissa, sinun on selvitettävä, eikö talossa pitäisi olla ovikelloa? Toiseen, jonka ikä ei näy, voidaan asettaa niin sanotut korotusrinkulat
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Robblund
Robblund: Luulen, että olet oikeilla jäljillä, kun otat sen useassa vaiheessa.
6 vastausta · 5,3k lukukertaa
C
corre: 300 mm on suositus uudelle laatalle, kun eristetään betonilaatan alla, jotta modernit rakenteet ilman lattioiden tuuletusta kestävät tämän päivän melko tiukat energiamääräykset ja kosteusturvallisuus. Voit asettaa parketin tällaiselle laatalle ilman platon tai vastaavaa. Jos kyseessä on ROT ja näin, otat mitä voit. 40 tai 50 mm XPS riittää eristämiseen tässä tapauksessa, joten
11 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Jos kipsilevyillä oli tapetit, kuulostaa epätavalliselta asentaa remonttikipsiä, koska remonttikipsiä laitetaan yleensä vain jos on suuria epätasaisuuksia. Kuinka vanha talo on? Kipsi on erittäin vakaa ja siihen vaikuttaa vain vähän kosteus ja lämpö.
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
justusandersson: 9x12 cm vastaa suunnilleen 5x15 cm, eli 2 tum 6 vanhemman terminologian mukaan. Ilman muita kuormia kuin oma paino ne kestävät 6 m jännevälin. Poistetut tukijalat eivät ole hyviä, periaatteessa ne pitäisi palauttaa. Yhteenvetona uskon, että voit tehdä suunnittelemasi aukot.
13 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
W
witten: Se on totta, on olemassa painumavaurioiden riski. Maanolosuhteet vaikuttavat ja kuten mainitsit julkisivumateriaali. Rappaus ei kestä liikkeitä.
8 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
Keexet
Keexet: Sehän oli hyvä vinkki, pidän silmällä, kun ajan ohi ja heillä on auki. Tosin joskus he voivat olla hieman hankalia, kun kyse on sellaisesta, joka on jo heitetty pois, vaikka ehkä he ovat hankalampia kodinelektroniikan ja vastaavan suhteen. Kivi ja betonilaatat ovat yleensä helpompia ottaa, mutta tiili vaikuttaa olevan halutumpaa?
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
O
Oddbod: Yrittäisin kiinnittää runkoon sisäpuolelta, jotta se kestää mahdollisen lumen katolle kertymisen. Tiedätkö miltä tiilien sisäpuolella näyttää?
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
A
andost: Teimme samanlaisen muutoksen ja asensimme yksinkertaisesti raskaan liimapuupalkin (luulen että 295x120) räystään alle. Jätimme laskelmat insinöörin hoidettavaksi. Tuli todella hyvä. On todellakin sen arvoista poistaa pilari...
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
K
kizzy: Hengittääkö humid board? Vai onko se täysin "tiivis"?
0 vastausta · 740 lukukertaa
R
rävlyan: Ei varmaan kosteus, raoista yleensä kulkee vähän ilmaa ja tulee paskaa ilmasta ja värjää sen ja eristeeseen tulee harmahtava sävy.
8 vastausta · 5,3k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 56656: Olen kokeillut liikuttaa putkia. Ne ovat melko karkeita ja kaikki pysyy todella paikallaan. En usko, että nuo nippusiteet vaikuttavat mitään. Todennäköisesti niitä on käytetty vain "oikaisemaan" putkia työn aikana. Jää nähtäväksi. Elää reunalla...
12 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
H
HenrikLWW: [citat] Ei huono idea! Aion tehdä niin. Kiitos vinkistä.
7 vastausta · 10,1k lukukertaa
A
Anonymiserad 122206: Se ei ole hyvä! Käytä reglar.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
A
ashkouli: [citat] Hei, Olen lukenut kysymyksen ja vastauksesi, ja minulla on kysymys tukipuiden paksuudesta, aion rakentaa huoneen, seinät eivät ole kantavia, ja mietin, riittävätkö 28x70 tuet, luuletko, että se toimii hyvin? Terveisin Asheer
21 vastausta · 83,3k lukukertaa
ullet
ullet: Joo, asensin lattian suoraan, en halunnut korottaa lattiaa enempää, mutta mielestäni ei pitäisi olla tarpeen, jos valitsee hieman paksumman lattian (14 mm parketti omalla kohdallani, lankkulattia olisi ollut vielä parempi) ja oikein luokitellun solumuovin, jos käytät laminaattia tai jotain muuta ohuempaa lattiaa, lastulevy on varmaan hyvä. Uskon, että et tarvitse muovia, platonmatto on
4 vastausta · 4,9k lukukertaa
S
snowjim: Kiitos neuvosta! Se sujui erinomaisesti Biltemasin kanssa, toki saranat kuluivat hieman mutta nyt ovi on oikein :D
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
justusandersson: Päätypuut on suojattava. Itselläni on melko pitkä lankku, jossa vinossa oleva lauta, joka on päällystetty kuparilevyllä, toimii tällaisena suojana. Tolpilla on metallihatut. Kynsäpuut ovat sydänmännystä ja hieman viistettyjä. Kaikki on maalattu keittomaalilla. Mikään puutavara ei ole painekyllästettyä. Se on seissyt nyt 12 vuotta ilman muita muutoksia kuin että väriä täytyy
8 vastausta · 3,8k lukukertaa
B
Björkäng: [citat] Joo totta kai tarkoitan kattopalkkeja. Nyt minulla on rakennusfirma, joka auttaa minua tämän ongelman kanssa :-)
2 vastausta · 2,1k lukukertaa
P
Perrekk: Googlailin vähän ja ajattelin VP10, eli 10mm putki urissa.
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
J
Josefinb: [citat] Mietin samaa! Meillä on terrace, joka on noin 5x6m ja ainoat ratkaisut, jotka ovat saatavilla siinä koossa, ovat erittäin kalliita. Emme ole keksineet mitään hyvää ratkaisua, jonka voisimme tehdä itse ja joka näyttäisi silti hyvältä.
1 vastaus · 6,3k lukukertaa
·
B
bygganna: [citat] Kiitos!
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
B
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: Talon omistajat yksivaiheisilla tiivistetyillä julkisivuilla saavuttavat sovinnon HSB:n kanssa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=91&artikel=7037991
0 vastausta · 781 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.