1 270 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Materiaalivalinta kellariseinälle
Hei!
Aion purkaa takkahuoneen. Ajattelin rapata seinät kellarissa, mikä rappaus kestää eniten kosteutta? Kävisikö tavallinen Putsbruk C?
Olisiko mahdollista tilata valkoiseksi värjätty rappaus, niin ei tarvitsisi maalata? Vai tuleeko halvemmaksi käyttää silikaattimaalia?
En halua, että se irtoaa vuoden kuluttua, vai onko muita vaihtoehtoja?
Aion purkaa takkahuoneen. Ajattelin rapata seinät kellarissa, mikä rappaus kestää eniten kosteutta? Kävisikö tavallinen Putsbruk C?
Olisiko mahdollista tilata valkoiseksi värjätty rappaus, niin ei tarvitsisi maalata? Vai tuleeko halvemmaksi käyttää silikaattimaalia?
En halua, että se irtoaa vuoden kuluttua, vai onko muita vaihtoehtoja?
Ja siis se haisee todella kellarilta, luulen että eristeessä on hometta, joten haluaisin poistaa koko oleskelutilan mahdollisimman pian.
Voisin aloittaa purkamisesta, poistaa puulattian ja kaiken muun. Sen jälkeen voin antaa seinien olla paljaina, kunnes tiedän, ovatko ne tarpeeksi kuivia ja tarvitaanko salaojitusta uudelleen. En tiedä miltä siellä takana näyttää juuri nyt. Jätän yksinkertaisesti seinän paljaaksi, se voi olla jo rapattu, ei aavistustakaan.
Mutta kosteutta betonilaatasta tulee aina olemaan, joten ainakin seinän alaosa on enemmän tai vähemmän kosteuden vaikutuksen alaisena.
Puulattian alla on hiekkaa ja karkeasti rikottu laatta. Voiko olemassa olevan laatan päälle valaa, jotta lattia olisi tasaisempi? Ajattelin laittaa päälle neulahuopamattoa, luulen, että klinkkeri olisi liian kylmä.
Voisin aloittaa purkamisesta, poistaa puulattian ja kaiken muun. Sen jälkeen voin antaa seinien olla paljaina, kunnes tiedän, ovatko ne tarpeeksi kuivia ja tarvitaanko salaojitusta uudelleen. En tiedä miltä siellä takana näyttää juuri nyt. Jätän yksinkertaisesti seinän paljaaksi, se voi olla jo rapattu, ei aavistustakaan.
Mutta kosteutta betonilaatasta tulee aina olemaan, joten ainakin seinän alaosa on enemmän tai vähemmän kosteuden vaikutuksen alaisena.
Puulattian alla on hiekkaa ja karkeasti rikottu laatta. Voiko olemassa olevan laatan päälle valaa, jotta lattia olisi tasaisempi? Ajattelin laittaa päälle neulahuopamattoa, luulen, että klinkkeri olisi liian kylmä.
En tiedä kuinka tasainen se on, mutta sanottiin sen olevan "karkean reviitty", joten toivon sen olevan tarpeeksi tasainen matolle.Fulkemisten sanoi:
Fulkemisten
Talon omistaja
· Enskede
· 2 439 viestiä
Fulkemisten
Talon omistaja
- Enskede
- 2 439 viestiä
No mutta siis karkeasti raastettu betonipinta tarkoittaa yleensä, että se on sellainen rosoinen, ettei siihen liukastu kun se on märkä. Se on luultavasti myös tasainen, mutta kuten sanoit, ei sitä tiedä ennen kuin näkee sen.
Klikkaa tästä vastataksesi
