Hei!

Aion purkaa takkahuoneen. Ajattelin rapata seinät kellarissa, mikä rappaus kestää eniten kosteutta? Kävisikö tavallinen Putsbruk C?

Olisiko mahdollista tilata valkoiseksi värjätty rappaus, niin ei tarvitsisi maalata? Vai tuleeko halvemmaksi käyttää silikaattimaalia?

En halua, että se irtoaa vuoden kuluttua, vai onko muita vaihtoehtoja?
 
Jos sinulla on kosteutta seinässä, sinun tulee aloitta ongelman ratkaiseminen, ei sen vaikutusten.

Ei käytetä valkoista rappausta, vaan silikaatti on se, mitä tarvitaan.
 
  • Tykkään
Ernfrid
  • Laddar…
Ja siis se haisee todella kellarilta, luulen että eristeessä on hometta, joten haluaisin poistaa koko oleskelutilan mahdollisimman pian.

Voisin aloittaa purkamisesta, poistaa puulattian ja kaiken muun. Sen jälkeen voin antaa seinien olla paljaina, kunnes tiedän, ovatko ne tarpeeksi kuivia ja tarvitaanko salaojitusta uudelleen. En tiedä miltä siellä takana näyttää juuri nyt. Jätän yksinkertaisesti seinän paljaaksi, se voi olla jo rapattu, ei aavistustakaan.

Mutta kosteutta betonilaatasta tulee aina olemaan, joten ainakin seinän alaosa on enemmän tai vähemmän kosteuden vaikutuksen alaisena.

Puulattian alla on hiekkaa ja karkeasti rikottu laatta. Voiko olemassa olevan laatan päälle valaa, jotta lattia olisi tasaisempi? Ajattelin laittaa päälle neulahuopamattoa, luulen, että klinkkeri olisi liian kylmä.
 
Kyllä, ala purkaa ja katso miltä se näyttää. Itse saan kylmiä väreitä puurakenteisista kellareista, joten ajatuksesi on oikea tässä.
 
  • Tykkään
Ernfrid
  • Laddar…
Sama täällä koskien uppreglad-kellaria, haluan vain päästä eroon siitä mahdollisimman pian.
 
Fulkemisten
Neulasukka pitäisi toimia suoraan levylle, eikö niin? Kuinka epätasainen se voi olla? Muuten tasoite on käytettävä. Jos on yksittäisiä suuria reikiä, ne voi täyttää hienobetonilla.
 
  • Tykkään
Ernfrid
  • Laddar…
Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Neulahuopa pitäisi toimia suoraan levyn päälle, eikö vain? Kuinka epätasainen se voi olla? Muuten tasoitemassa on varmaan se mitä tarvitaan. Jos on yksittäisiä suuria reikiä, ne voi täyttää hienobetonilla.
En tiedä kuinka tasainen se on, mutta sanottiin sen olevan "karkean reviitty", joten toivon sen olevan tarpeeksi tasainen matolle.
 
Fulkemisten
No mutta siis karkeasti raastettu betonipinta tarkoittaa yleensä, että se on sellainen rosoinen, ettei siihen liukastu kun se on märkä. Se on luultavasti myös tasainen, mutta kuten sanoit, ei sitä tiedä ennen kuin näkee sen.
 
  • Tykkään
Ernfrid
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.