2 794 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Seinämateriaali kellarissa - apua!
Olen rakentamassa huonetta talomme kellariin. Olen asentanut 70 mm teräsrankoja. Aion asentaa eristyksen, ja sitten levyt kiinnitetään huoneeseen päin olevalle puolelle. Minulla on 300 mm ilmarako rankojen ja betoniseinän välillä. Huoneen puoleinen levy on tarkoitus olla osb, mutta nyt kysymykseen. Levy, joka asennetaan ensin rankoihin, mitä pitäisi käyttää siellä? Olen pitkään harkinnut minerit-levyä, mutta ne maksavat paljon. Olen saanut vinkkiä humidboard 2.0:sta, jonka voin saada kaverini kautta puoleen hintaan verrattuna minerit:iin. Samaan aikaan en halua tinkiä näin tärkeästä osasta huonetta, en halua purkaa seiniä jonkin ajan kuluttua vain siksi, että valitsin halvemman materiaalin. Riittääkö siis humidboard? vai täytyykö minun keskeyttää projekti ja säästää rahaa kalliimpaa materiaalia varten? Kun Anticimex oli täällä, kellarissa ei ollut merkittävää kosteutta, mutta kaikissa kellareissa on aina jonkin verran kosteutta. Itsevedon asennus tehdään myös kaikille seinille, joten ilma ei tule seisomaan täysin paikallaan seinien takana.
Jäsen
· Blekinge
· 12 216 viestiä
Aiotko jättää 300 mm ilmarakoa sääntöjen taakse? Onko tämä tila tarkastettavissa? Mikä on sen tarkoitus? Se viehän valtavasti tilaa.
Tämä johtuu siitä, että siellä on betonipylväs molemmilla pitkällä sivulla, joka tukee kattorakenteen "teräsrunkoa". Joten pylväiden kohdalla, jotka ovat 200 mm leveitä, siellä ei ole ilmarakoa, mutta seinien pitämiseksi suorina jää tällainen ilmarako. Tarkastusluukkuja tulee olemaan siellä, missä sähkö asennetaan.T Thomas_Blekinge sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi