3 469 lukukertaa ·
12 vastausta
3k lukukertaa
12 vastausta
Äänieristää naapurin keittiötä vastaan
Hei
Asun asunnossa ja naapurini pitävät myöhäisiä aikoja keittiössään, joka on minun asuntooni päin. Keittiön ja huoneeni välillä on kipsiseinä. Musiikki ja puhe eivät kuulu kovin paljon, mutta heillä on tapana paiskoa kaappeja ja aterimien laatikoita, jotka sulkeutuvat vauhdilla. Olen puhunut heille, mutta he kieltäytyvät kuuntelemasta, joten se ei ole vaihtoehto tai mikään toive. Ongelma on, että seinä toimii kuin rumpu, se kolisee voimakkaasti koko huoneessa, melkein kuin basson ääni. Mitä voin tehdä? Onko hyvä vaihtoehto asentaa ohjaus ja toinen kipsiseinä alkuperäisen seinän päälle? Minulla on vain 10 cm tilaa käytettävissä. Minulla ei ole lainkaan kokemusta tällaisesta. Vai onko olemassa jotain, jonka voisin ripustaa ja saisin sillä vaikutusta?
Kiitos etukäteen
Asun asunnossa ja naapurini pitävät myöhäisiä aikoja keittiössään, joka on minun asuntooni päin. Keittiön ja huoneeni välillä on kipsiseinä. Musiikki ja puhe eivät kuulu kovin paljon, mutta heillä on tapana paiskoa kaappeja ja aterimien laatikoita, jotka sulkeutuvat vauhdilla. Olen puhunut heille, mutta he kieltäytyvät kuuntelemasta, joten se ei ole vaihtoehto tai mikään toive. Ongelma on, että seinä toimii kuin rumpu, se kolisee voimakkaasti koko huoneessa, melkein kuin basson ääni. Mitä voin tehdä? Onko hyvä vaihtoehto asentaa ohjaus ja toinen kipsiseinä alkuperäisen seinän päälle? Minulla on vain 10 cm tilaa käytettävissä. Minulla ei ole lainkaan kokemusta tällaisesta. Vai onko olemassa jotain, jonka voisin ripustaa ja saisin sillä vaikutusta?
Kiitos etukäteen
Voit asentaa seinän ulkopuolelle ilman että se on kosketuksissa vanhaan. Terästolpat kumitiivistyksellä, kivivilla ja kaksinkertainen kipsilevy siirretyllä saumalla. Ota 75 mm tolpat niin sinulla on tilaa. Yhden päivän työ kokeneelle puusepälle.CGK sanoi:
Ok, sen pitäisi vaimentaa itse jyskinää sitten? tällä hetkellä seinä on melkein kuin rumpu, kevyt koputus voimistuu seinässä.. Mutta seinässä on kuitenkin kaksi sähköpistorasiaa.Stiftet sanoi:
Vaihtoehtosi on muuttaa maaseudulle taloon ilman naapureitaCGK sanoi:
Hej
Asun asunnossa ja naapurini elävät myöhäisiä tapoja ja heidän keittiönsä on minun asuntoa vasten. Keittiön ja huoneeni välillä on kipsiseinä. Ei kuulu niin paljon musiikkia ja puhetta, mutta heillä on tapana paiskata kaapit ja ruokailuvälineet laatikot, jotka pyörivät sisään vauhdilla. Olen puhunut heidän kanssaan, mutta he kieltäytyvät kuuntelemasta, joten se ei ole vaihtoehto tai jotain, johon voi toivoa. Ongelma on, että seinä toimii melkein kuin rumpu, se jyskyttää koko huoneessa voimakkaasti, melkein kuin basson ääni. Mitä voin tehdä? Onko hyvä vaihtoehto laittaa rima ja uusi kipsiseinä alkuperäisen seinän jälkeen? Minulla on vain 10 cm pelivaraa. Minulla ei ole lainkaan kokemusta tällaisesta. Tai onko jotain, jonka voin ripustaa, joka antaisi vaikutuksen?
Kiitos etukäteen
Keskustele vuokranantajan kanssa, jos naapurit eivät suostu yhteistyöhön.
Kerro vuokranantajalle, että maksaisit kaappien vaimentimista esimerkiksi niin hän voisi tulla asentamaan ne.
Se on todennäköisesti vuokranantajan ongelma, ei vuokralaisten. Aloita siitä, ennen kuin rakennat ylimääräisiä seiniä ja tavaroita. Useimmat saamasi vastaukset perustuvat siihen, että kyseessä on asunto-osake, jossa asukkailla on itse vastuu.
Tietenkin, mene ensin vuokranantajan luo. Omassa asunnossa väliseinä on yhdistyksen vastuulla. Ei pitäisi joutua kestämään huonoa seinää naapuriin. Ehkä se voisi auttaa. Mutta jos kyseessä on yksityinen vuokranantaja, ei varmasti ole rahaa ja julkisella puolella ehtii muuttaa ennen kuin mitään tapahtuu. Jos tarjoat itse hoitaa sen, saatat saada hieman rahaa materiaaleihin. Tärkeintä äänen eristyksessä on, että seinästä tulee raskas ja ilmatiivis.Anna_H sanoi:
Åsa Lund
Talon omistaja
· Skåne
· 6 969 viestiä
Åsa Lund
Talon omistaja
- Skåne
- 6 969 viestiä
Jos ei ole tyytyväinen asunnon ääniympäristöön, voi ottaa yhteyttä ympäristövirastoon. Silloin vuokranantajan on todistettava, täyttyvätkö Sosiaalihallituksen vaatimukset vai eivät. Tämä on todellakin viimeinen keino ja todella ikävää, että siihen on turvauduttava.
Klikkaa tästä vastataksesi