3 843 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Laudat, jotka eivät vaadi ylläpitoa pitkään aikaan
mikä puu/käsittely/valmistaja minun pitäisi valita aitaan, jota minun ei tarvitse huoltaa?
Valan todennäköisesti pilareita ja varmistan, ettei mikään puu ole kosketuksissa maan kanssa.
Mielellään jotain, mikä sulautuu luontoon ja on luonnollisemman väristä. Esimerkiksi vihreä, tumma, öljytty/täkattu tai vastaavaa.
Sen tulisi olla tontin rajalla, toisella puolella on jyrkkä pudotus.
Valan todennäköisesti pilareita ja varmistan, ettei mikään puu ole kosketuksissa maan kanssa.
Mielellään jotain, mikä sulautuu luontoon ja on luonnollisemman väristä. Esimerkiksi vihreä, tumma, öljytty/täkattu tai vastaavaa.
Sen tulisi olla tontin rajalla, toisella puolella on jyrkkä pudotus.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Voit lukea luokat täältä ja mikä voisi olla sinulle sopiva www.kemi.se/fraga-kemikalieinspektionen/vadinnebar-klassificeringen-m-a-ab-och-b-for-impregnerat-virke/
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
A ja AB ovat ne, mitä yleensä myydään rakennustarvikeliikkeissä. Luulen, ettei sillä ole merkitystä, mitä valitset aitatauluun:S spaxx sanoi:
- Luokan A mukaisesti kyllästetty puu on tarkoitettu käytettäväksi maaperään tai makeaan veteen kosketuksessa olevissa rakenteissa sekä erityistapauksissa maanpinnan yläpuolella, joissa on merkittävä riski lahohyökkäykselle, tämä vastaa suojaluokkaa 4 EN 335:n mukaan.
- Luokan AB mukaisesti kyllästetty puu on tarkoitettu käytettäväksi näkyvissä rakenteissa maanpinnan yläpuolella, kuten esimerkiksi aitauksissa, tuulilaudoissa, tämä vastaa suojaluokkaa 3 EN 335:n mukaan.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Päätypuut on suojattava. Itselläni on melko pitkä lankku, jossa vinossa oleva lauta, joka on päällystetty kuparilevyllä, toimii tällaisena suojana. Tolpilla on metallihatut. Kynsäpuut ovat sydänmännystä ja hieman viistettyjä. Kaikki on maalattu keittomaalilla. Mikään puutavara ei ole painekyllästettyä. Se on seissyt nyt 12 vuotta ilman muita muutoksia kuin että väriä täytyy hieman lisätä. Jos rakennetaan oikein, ei tarvita painekyllästettyä. Suurin osa painekyllästetystä on lisäksi höylättyä, mikä ei sovi esim. keittomaaleille.
Klikkaa tästä vastataksesi