2 615 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Onko lattiassa eristystä? (Kuva)
Löysin poikkileikkauksen, kuinka he rakensivat laatani kellarissa vuonna 1970. Kuten näen, siinä on 70 mm eristystä, mikä ei täytä nykyisiä rakennusnormeja, mutta jos se pitää paikkaansa, niin laatta ei ole täysin eristämätön ainakaan.
Miten te tulkitsette kuvan, onko laatassa eristystä? Täyttääkö se jonkin tehtävän? Ajattelen lattialämmitystä.
Miten te tulkitsette kuvan, onko laatassa eristystä? Täyttääkö se jonkin tehtävän? Ajattelen lattialämmitystä.
Tulkitsen sen niin, että laatta on eristämätön, sinulla on 70 mm eristys levyn yläpuolella. Rakenne, joka voi olla riskirakenne nykyään, koska se voi pitää kosteuden siellä, joka pääsee sokkelille muovikalvosta huolimatta, joka on siellä.
Sinteroitu laatta on kai vanhempi termi klinkerille, joten toinen betonikerros on tasoitusmassa, jotta klinkkereiden asettaminen kellarikerrokseen on mahdollista ilman, että lattiat ovat niin kylmiä (eristys).
Joissakin tapauksissa vanhemman mallin lattiakierrolla, jossa teräsputket tai prisolputket on valettu tasoitukseen.
Oikeastaan sama tekniikka, jota käytetään nykyään liippakakun kanssa klinkkereiden tukemiseksi muilla kuin kiinteillä alustoilla, kuten puuvälipohjissa.
Joissakin tapauksissa vanhemman mallin lattiakierrolla, jossa teräsputket tai prisolputket on valettu tasoitukseen.
Oikeastaan sama tekniikka, jota käytetään nykyään liippakakun kanssa klinkkereiden tukemiseksi muilla kuin kiinteillä alustoilla, kuten puuvälipohjissa.
Siitä tuli heti hyvin hankalaa.C corre sanoi:
Miksi talo lepää puun päällä? Tarkoitan, että se on kivitalo, en ymmärrä tarkoitusta, miksi puu on alimpana.
Viimeksi muokattu:
Nyt ei olekaan seinäpiirrosta. Mutta se, mitä näen seinistä, ei näytä kivitalolta. Puutalossa voi toki olla rappaus tai kivi julkisivu.
Mikä on kysymyksesi?
Viimeisin kuva näyttää melko tavallisen kellarin, jossa on korotettu lattia betonilaatan päällä. Sekin on riskirakenne, joka pitäisi arvioida kokonaisuutena salaojituksen ja seinämateriaalien kanssa.
muokkaus:
Luin taas TS:n ensimmäisen viestin.
Mietitkö lattialämmityksen asentamista olemassa olevan lattian päälle?
Jos näin on, en suosittele sitä.
Voit vilkaista Granab/Nivell tai Platon, joissa on 20mm XPS ja vesikiertoinen lattialämmitys.
Viimeisin kuva näyttää melko tavallisen kellarin, jossa on korotettu lattia betonilaatan päällä. Sekin on riskirakenne, joka pitäisi arvioida kokonaisuutena salaojituksen ja seinämateriaalien kanssa.
muokkaus:
Luin taas TS:n ensimmäisen viestin.
Mietitkö lattialämmityksen asentamista olemassa olevan lattian päälle?
Jos näin on, en suosittele sitä.
Voit vilkaista Granab/Nivell tai Platon, joissa on 20mm XPS ja vesikiertoinen lattialämmitys.
Juuri niin, suunnittelen mekaanisesti tuuletettua platon-ratkaisua ja harkitsen lattialämmitystä. En saa mahtumaan suositeltua eristystä, mutta 50mm XPS mahtuu. Suositus on kai noin 30 cm.C corre sanoi:Mikä on kysymyksesi?
Viimeisin kuva näyttää melko tavallisen kellarin, jossa on puurunko ja betonilaatta. Myös tämä on riskirakenne, joka on arvioitava kokonaisuutena salaojituksen ja seinämateriaalin kanssa.
edit:
Luin ketjun aloittajan ensimmäisen viestin uudelleen.
Pohditko lattialämmityksen asentamista olemassaolevan lattian päälle?
Se ei ole jotain, jota suosittelisin.
Voit tarkastella hieman Granab/Nivell tai Platon 20mm XPS:llä ja vesikiertoisella lattialämmityksellä
Paras vastaus
300 mm on suositus uudelle laatalle, kun eristetään betonilaatan alla, jotta modernit rakenteet ilman lattioiden tuuletusta kestävät tämän päivän melko tiukat energiamääräykset ja kosteusturvallisuus. Voit asettaa parketin tällaiselle laatalle ilman platon tai vastaavaa.
Jos kyseessä on ROT ja näin, otat mitä voit.
40 tai 50 mm XPS riittää eristämiseen tässä tapauksessa, joten en näe siinä mitään ongelmaa.
Jos kyseessä on ROT ja näin, otat mitä voit.
40 tai 50 mm XPS riittää eristämiseen tässä tapauksessa, joten en näe siinä mitään ongelmaa.
Klikkaa tästä vastataksesi

