N
nordlandarn: Suuret kiitokset vastauksistanne! Kävin asian vielä kerran läpi kauppiaan kanssa, ja aivan oikein, he olivat laskeneet 4m aukon mukaan. Miten näin suuri ero saattoi syntyä, en jaksanut nyt tutkia, kun uusi laskelma täyttää vaatimukset. Uusi taipuma 165x360 olisi 8mm. Kun ajatellaan, että alapuolella tulee olemaan liukuosa, otan mieluusti vähän ylimääräistä nyt kun tilaa on.
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
anders07
anders07: Nosturin asettaminen paikoilleen on poissuljettu, koska mikään nosturiauto ei yllä (tai tarvitsisin valtavan auton) ja se olisi kyllä melko kallis ratkaisu... Aion yrittää valaa "käsin" ja täyttää tikkaiden alaosan voidakseni sitten asettaa S200 styroksin ennen pumppuauton valua. Tällä tavalla se ei valu tikkaiden välistä ja voin aloittaa ylhäältä (mikä helpottaa).
5 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
D
Daniel 109: Niin kauan kuin se ei jäädy, sen pitäisi kovettua, vaikka se vie aikaa.
3 vastausta · 7,5k lukukertaa
·
T
tergo: 900 mm leveys on ollut standardi joitakin vuosia nyt, eikä ole sallittua käyttää 1200 mm levyjä uusissa rakennuksissa työympäristösyistä. saatavilla on 410 mm leveää eristettä puutolpille, joissa on 45 c/c. ongelma on, että on niin monia erilaisia eristeitä, joten kauppiailla ei ole tilaa pitää kaikkia lajeja varastossa.
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
S
Stefan1972: valitettavasti ei taida olla mitään yksinkertaista ratkaisua. Tällainen massa voi tarttua tiukasti puuhun, eikä taida olla muuta keinoa kuin irrottaa se sopivilla työkaluilla.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
H
Hoppsans: Mitä mieltä olette tästä? Tämä oli heillä rautakaupassa täällä. http://www.heydi.se/produkt.asp?VdaID=170 Todella noviisina minulle tulee sekaannusta, kun siinä lukee näin " Esivalmistelut - Alusta Rappausten ja betonin päälle levitetään Hey’di Hurtigstöp ohutvaluina kerrospaksuudeltaan 2-4 cm, tiiviissä kontaktissa alustaan. Tämä varmistetaan alustan tasoitusseoksella
10 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
R
rävlyan: Silloin nappaa hyvin nurkassa :D
15 vastausta · 6,3k lukukertaa
·
A
abel48: Ajattelin ostaa 22 mm lattialastulevyä jemofixistä, mutta huomasin sivulla, että siinä luki lattialämmitys ei. Luulin, että kaikki lastulevyt sopisivat yhteen lattialämmityksen kanssa? https://www.jemfix.se/golvspaanskiva-22-x-620-x-1820-mm/4130/9014299/ Byggmaxissa ei sanota mitään lattialämmityksestä, mutta ne ovat noin 20kr kalliimpia per kpl.
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
P
Anonymiserad 173289: Tältä se näyttää nyt peltiliittimien ja smyykien kanssa. Vuorilistat lisätään myös hieman myöhemmin. [bild]
6 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
F
Finndjävel: Jos ymmärtää höyrysulun periaatteen, ymmärtää myös, että sen on toimittava yhdessä alipaineen (poistoilmapuhaltimen) kanssa talossa. Silloin muutamat ruuvinreiät eivät vaikuta yhtään mitään.
5 vastausta · 4,5k lukukertaa
Anders243
Anders243: Kyllä, sen pitäisi mennä hyvin. Itse olen laittanut melko paljon kipsikittiä talossani, enkä ole tähän mennessä törmännyt mihinkään ongelmaan.
3 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
L
largab: [citat] Jos klinkkeri pystyy kiinnittymään mattoon, niin sen pitäisi toimia. Se ei tule olemaan yhtään tiiviimpi kuin nyt (matto vs matto + klinkkeri). Matto voi jopa toimia jonkinlaisena kosteussuojana klinkkerin yläpuolella olevalle vuodolle. Jos se on hyväksytty vai ei, ei liene merkitystä, koska kyseessä ei ole märkätila (sen sääntöineen).
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
J
jurkeller: Huonosti vastauksia maarakennustyöketjussa, joten kokeilen täällä! Olen juuri remontoimassa kellaria, mukaan lukien laskemassa ja eristämässä lattiaa. Talo on vuodelta 1912 ja betonilattia oli noin 5 cm ilman eristystä. Kerran viidessä vuodessa ja erittäin voimakkaan sateen aikana on tullut vähän vettä yhteen nurkkaan, joten ajattelin tehdä sen kunnolla salaojitettuna. Rakentaja on
0 vastausta · 7,1k lukukertaa
·
anders07
anders07: Kyllä, sitten betonin ulkopuolelle radonkaasun sulkemiseksi sisään .. (jos se on sinibetonista, mutta olen melko varma, että se on). Se ei välttämättä ole mikään ongelma, mutta kun olet joka tapauksessa tekemässä sitä, on yhtä hyvä hoitaa se kunnolla ajattelin ...
5 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
W
witten: Ei ole normaalia, että betoniseinä halkeilee niin paljon, se viittaa melkein perustamisongelmaan.
2 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: Oletan, että laatta on eristämätön. Silloin ei saa asettaa puuta tai muita orgaanisia materiaaleja suoraan betonin päälle. Se, että näin on tehty, osoittaa myös, että rakentajat eivät ole tienneet, miten pitäisi tehdä. Ei ole mahdollista ratkaista kestävästi ilman, että lattiaa puretaan. Kosteat koolaukset on vaihdettava. Ongelmia syntyy, kun lämmin ja kostea sisäilma jäähtyy
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
H
huggan: Suosittelisin, että sahaat trallista, jotta voit ruuvata tolpan kiinni säännön sivulle. Ajattelitko kiinnittää kaiteen myös seinään?
1 vastaus · 5,9k lukukertaa
·
B
Bo Berglund: Visual CADD 6 2D-pohjapiirroksia varten SketchUp8 attefallshusin 3D-mallinnukseen Kaikki yksityiskohdat talosta ovat mukana 3D-mallissa ja olen säätänyt mallin sijaintia kaikkien osien osalta mittausten perusteella, mistä ne todella päätyivät rakennuksen aikana. Tarvitsin 2D-piirroksia rakennuslupien ym. varten, joten käytin vanhaa Visual CADD -ohjelmaani.
13 vastausta · 15,7k lukukertaa
·
Anna_H
Anna_H: Aito joustinpatjapohja on jo itsessään kehystetty ja kantava, joten voit kiinnittää seinille tukipalkkeja, joille asetat sen, ja sitten kiinnität kuten tukipalkit olisivat sängynjalkoja. Jäljelle jää kulma, johon olen nähnyt ratkaisuja, esimerkiksi vahva ketju, josta se roikkuu. Helpoin ratkaisu on asentaa tukipalkit seinästä seinään, mutta se riippuu hieman huoneen muodosta. Tämä
1 vastaus · 9,4k lukukertaa
MaxFalk
MaxFalk: Kiitos!! Ei helppoa tämä. Se auttaa muutaman askeleen oikeaan suuntaan. [citat]
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
harry73
harry73: Haluatko ostaa valkoinen vai musta?
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Maksoimme noin 10kkr lattiareguleista, jaloista, betoninaulapusseista, eristekannattimista ja eristeistä. Tilamme on noin 17 neliömetriä, mutta materiaali toimitetaan kiinteissä määrissä, ja reguleita riittää noin 10 neliömetriä lisää. Eristyksen kolmella paketilla oli juuri tarpeeksi, mutta otimme neljä varmuuden vuoksi. Kun jatkamme seuraavan tilan kanssa, yritän optimoida, miten
11 vastausta · 7,7k lukukertaa
CassandraJee
CassandraJee: [citat] Ja, tarkoitat Kaj Nilssonia. Isä työskenteli hänen kanssaan Modulenti:ssa, joten he tuntevat toisensa hyvin. Isä on myös rakennusinsinööri. Aivan, pylväs on kantava. Luulen, että isä mainitsi myös jotain lattiarakenteen avaamisesta pylvään poistamiseksi. Onko sinulla kuvia vanhempiesi talosta? Olisi hauska nähdä toinen ”samankaltainen” talo, jossa on kasvanut. Minulla
5 vastausta · 3,8k lukukertaa
S
spaxx: [citat] Ei ole mitään :crysmile: mutta ehkä vuoden kuluttua!
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
ullberg
ullberg: kysyt riskistä, mikä minulle tarkoittaa todennäköisyys*seuraus (R=P*K) todennäköisyys ei ole kovin suuri, kuten yllä mainittiin - vesiputket kulkevat usein pystysuorassa suhteellisen suorilla ulkonemilla (@b8q on varmaan ainoa poikkeus, joka vahvistaa säännön) joten erityisesti katossa todennäköisyys on matala - silloin on todennäköisempää, että osut sähköputkeen Seuraus sen
14 vastausta · 31,1k lukukertaa
F
Finndjävel: Luultavasti on riski, että se halkeilee tai irtoaa alustasta. Tuskin se murenee. Muurauslaasti ei ole varsinaisesti minun asiantuntemustani, jos niin voi sanoa, joten sinun ei pitäisi kuunnella liikaa mitä sanon:confused: Olen kuitenkin kuullut kokeneilta muurarilta, että parhaan tuloksen saavuttamiseksi pitäisi käyttää "heikompaa" laastia kuin olemassa oleva, kun kunnostetaan vanhaa
10 vastausta · 7,7k lukukertaa
·
H
Hantlangaren: Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta!
6 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
T
twoody: Riippuu siitä, miltä näyttää ja voiko sähköasentaja tulla useamman kerran. On erittäin kätevää asentaa koko katto kerralla sen sijaan, että tekisi huone huoneelta. Mutta kaikki riippuu pohjaratkaisusta ja minkälaisesta katosta.
7 vastausta · 1,7k lukukertaa
A
Amanda Cartagena: Kiitos! Olen juuri lähettänyt tarjouspyynnön foamkingille...diffuusionläpäisemätön vaahto oli uusi materiaali, josta nyt etsin tietoa...kiitos paljon avusta, kaikki neuvot ovat todella tärkeitä juuri nyt...
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
M
mandg: [citat] joo se on uritettu putki on juuri lastulevyn pinnan alapuolella
9 vastausta · 4,6k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.