Dan_Johansson
Dan_Johansson: Elementti on alun perin lakattu, joten emme puhu mistään äärimmäisistä lämpötiloista... Kysy maalikaupastasi, en muista mitä maalia ostin, mutta en ole nähnyt mitään ongelmia, ei värimuutoksia, hajua tai mitään muutakaan niissä 5 vuodessa, kun elementtini ovat olleet maalattuina...
23 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
O
ollefisk: [citat] Koska teräsprofiili näyttää tältä: [bild] niin minun täytyy asettaa se palkille plus muutaman cm lisää, jotta voin saada koukun kiinni oveen. Ovea ei ole pyörää jalassa, joten koko paino tulee ylemmälle teräsprofiilille, joka on kiinnitetty kattoon, mutta todennäköisesti antaa enemmän voimaa lattianpalkille. Tältä se näyttää lattiaa vasten: [bild]
2 vastausta · 898 lukukertaa
·
J
justusandersson: Niin kauan kuin ilma on lämmitetty, kosteus (eli vesihöyry) pysyy sidottuna ilmaan. Vasta kun ilma jäähtyy, vesihöyry voi tiivistyä.
5 vastausta · 5,9k lukukertaa
P
patrikd84: Jotta tukipylväs olisi hyödyllinen, se tulisi sijoittaa niin, että voit ottaa kuorman lattialta ylhäältä - oletan, että siellä on myös poikittaisia palkkeja? Silloin tukipylväs ottaa niistä kuormaa. Voit käyttää väliaikaista palkkia ja asettaa tukipylvään päihin esimerkiksi saadaksesi useampia palkkeja per tukipylväs. Riippuu mm. siitä, minkä kuorman kukin tukipylväs
4 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
S
slurppe99: Kyllä vain, makuja on monenlaisia. Vaihtaisin mieluummin rahalla modernimpaan täysin valkoiseen liesiin.
14 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
K
KermitW: Joo, eristys myös :)
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
J
justusandersson: Se on ainoa paikka, jossa 6 metrin jänneväli voi olla ajankohtainen, kuten tekninen kuvaus viittaa. Sen aikaisessa talossa ei voi pitää mitään itsestäänselvyytenä, esimerkiksi, että lattianpalkit ovat samalla suunnalla kaikissa kerroksissa. 3x9 tuumaa vastaa 45x267 mm, mikä on tukeva mutta ei riittävän kestävä hyväksyttävään taipumaan.
8 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
F
fixarx: Rakensin aluksi kolmesta IKEA LACK -pöydästä, mutta ne olivat aivan liian epävakaat ja vaikuttivat siksi tulosteisiini. Katselin sitten IVAR-hyllyjärjestelmää, mutta epäilen jos se on kestävä, koska minun on kiinnitettävä pleksilasi runkoon ruuvaamalla, eikä sitä voi käyttää uudelleen tai säätää tulevaisuudessa. Olen katsellut motedis.se, ratrig.com, kjell.com ja alucon.se
4 vastausta · 8,0k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Ehkä voisit asentaa kehyksen, joka ei laskeudu ja työskennellä jännittävien valaistusratkaisujen parissa kehyksessä? Tämä kuva sattuu olemaan kylpyhuoneesta, mutta ymmärrät ajatuksen. LED-nauha, jossa on lämmin himmennettävä valo, voisi olla mukava yksityiskohta kotiteatterihuoneessa. [bild]
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
J
Johan456: Toimivatko tavalliset tulpat kipsissä? Kyllä vain, se käy aivan hyvin. En tiedä kuinka paljon olen asentanut keltaisilla tulppilla, jos se painaa vain 1,7 kg, ei ole ongelmaa.
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: Suosittelen bitumiinipohjaista saumaa perustuksille. Löytyy "kaikkialta"
4 vastausta · 797 lukukertaa
·
M
mugatu: [citat] Olen käyttänyt kipsilaastia, jonka sekoitan veteen halutun koostumuksen saamiseksi.
1 vastaus · 2,0k lukukertaa
·
J
Jeyya: [citat] Tuhannet kiitokset! Tarkistan sen läpi :)
3 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Kyllä.
14 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
J
14 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Näyttää olevan spikskruv, eli ruuvi, jonka voi vasaroida sisään mutta joka voidaan myöhemmin kiertää ulos. Ruuvin kärjen tulee mennä kokonaan läpi pluggen pohjasta, joten ruuvin tulisi olla pluggen pituus plus kiinnitettävän materiaalin paksuus plus vähintään ruuvin kärjen pituus.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
J
justusandersson: Pienin liimapuupalojen mitta on yleensä 42x180 mm. Rakennussääntö esimerkissä on kuusta eikä kovin sopiva tammen pöytääsi. Katso sen sijaan höylättyä puuta, jota löytyy yleensä listoista ja vastaavista. 33x95 mm mänty voisi toimia. Saatavilla on myös höylättyä tammea. Tammi on lisäksi jäykempää kuin mänty. Näille jaloille ei tule suuria kuormia. Joku vaunu-pultti voisi
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
T
tergo: saniteettisilikonia tulee käyttää voisiko olla, että sait vanhan tuubin tec7, mikä päivämäärä tuubissa on?
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
S
stajo917: Jos tehdään liitteenä olevan luonnoksen mukaan ja annetaan pitkien huulien osoittaa alaspäin selkä selkää vasten (kuin T) - ehkä jäykkyys ei ole ongelma? Ajattelin, että jätän 5-10 cm ilmarakoa alas liukukehystä varten ja kantokyky on tärkeämpää kuin jäykkyys, kunhan taipuma ei tietenkään kasva liian suureksi ;-) Ajattelin siis ruuvata yhteen useita 170x45 listoja pylväiksi
8 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: Hyi, vuotava katto ei ole leikin asia eikä sellaista, jonka kanssa pitäisi kokeilla mielestäni. Vain koska heillä mantereella on ok 7° kaltevuus, ei tarkoita että se olisi järkevää täällä. Katto, jossa on niin pieni kaltevuus, pitäisi olla täysin tiivis minun mielestäni. En haluaisi olla se, joka selittää vakuutusyhtiölle, kuinka se on ammattimaisesti tehty, jos jotain tapahtuu.
7 vastausta · 2,5k lukukertaa
major_tom
major_tom: tuli nyt ainakin muokattavaa epoksia. varmasti overkill mutta hauskaa kokeilla.
5 vastausta · 5,5k lukukertaa
L
lklakej: Miten suhtaudutaan eristämisen tarpeeseen? Onko olemassa riski, että "lämmitetään turhaan"?
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
S
SH68: [citat] Emme ole käyttäneet mitään kalkinpoistoainetta ollenkaan.
37 vastausta · 21,0k lukukertaa
·
Stefan N
Stefan N: Kyllä, sanoisin että kaikkeen (varauksella kohtaan 4, koska en ole itse käyttänyt sitä).
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
Rabbithole
Rabbithole: Parempi, mutta siitä tulee kylmäsilta tiilen kanssa ;)
29 vastausta · 15,9k lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: Olin ajatellut kerran ja toisenkin eri vaihtoehtoja, jotta välttyisin piikkaamasta koko kellarin auki ja halusin oikeastaan, että sinäkin tekisit niin. (Outoa, kun sitä ajattelee) Kaivojen vaihtaminen ja vähän uuden vetäminen itsessään ei mielestäni ole syy vaihtaa kaikkea, nyt en tietenkään tiedä sen kuntoa. Sukittaminen on kysymys itsessään ja voi olla ratkaisu, tiedän itse
25 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
B
bellman83: Yksi levy tretex eristää myös yhtä hyvin kuin 300 mm graniittia. Näin kerran hienon kuvan, joka vertasi uutuus tretexiä sen ajan saatavilla oleviin materiaaleihin.
18 vastausta · 47,0k lukukertaa
J
justusandersson: Sitä ei voi lukea piirustuksesi perusteella. Vaikka seinä, jonka haluat poistaa, olisi kantava, olohuoneessa olisi liian pitkä jänneväli. Siellä täytyy olla jotain muuta, esim. palkki, joka myös kantaa. Sinun täytyy laatia poikkileikkauspiirustus, jotta rakenne voidaan ymmärtää.
2 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Semiproffset
Semiproffset: On helppo sahata millä tahansa sirkkelillä, koska voit säätää niiden syvyyttä. Suora lista vastapuolelle niin leikkauksesta tulee suora ja siisti. Jos sinulla on mahdollisuus lainata upotussaha, se on kaikkein helpoin. Tämä edellyttää tietenkin, että sinulla on tilaa. Viimeiset palat seinää vasten otat monitoimityökalulla/sahalla (fein-saha). En missään tapauksessa asettaisi
1 vastaus · 3,1k lukukertaa
·
Y
Yrrol: Jos muistan oikein, kattotuolit eivät olleet yhdistettynä taloon vaan vapaasti autotallin seinien päällä. Mutta kun seisoin siellä ja laitoimme harvan sisäkattoon, saatoin kiinnittää muutamia ruuveja yhdistämään kattotuolit talon paneeliin. Pitäisikö minun siis poistaa nämäkin?
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
C
C.Lundin: [citat] Se on paljon spekulaatioita. Anna meille enemmän tietoa, jos haluat konkreettista apua, muuten pura se, mitä pitää, ja rakenna seinää ulospäin sen 5-6cm ja anna reglan jäädä paikoilleen. Edit: Olin vähän liian nopea, huomasin, että olet vastannut useampaan viestiin aiemmin.
14 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.