F
Fred vom Jupiter: Kun kiinnitin byggskivor Träullitiin, porasin suoraan Träullitin läpi ja betoniin taakse. Sitten iskin sisään pitkät spikplugg niin, että laajeneva osa päätyi betoniin. Tosin minun Träullit ei tietenkään ollut niin paksu.
14 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
R
RapidSledge: Riskinä on, että sylli ja lattianiskat ovat painekyllästettyjä jne. Betonilaatta on varmasti myös eristämätön eli tuntematon määrä cm sepeliä ja sitten laatta sen päällä. Jos sinulla on huonoa onnea, mainitut 50000 eivät riitä pitkälle. https://www.anticimex.com/sv-SE/fuktproblem/misstanker-du-fukt-eller-mogelskada/platta-pa-mark/
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Björn tarkoittaa luultavasti tällaista: https://www.jula.se/catalog/bygg-och-farg/farg-och-fog/tejp-och-maskering/dubbelhaftande-tejp/mattejp-avtagbar-035040/#tab01 [bild] Saatavilla "kaikkialla".
5 vastausta · 21,0k lukukertaa
Bernieberg
Bernieberg: Pahin on tietysti peltisepän torx-tyyppinen variantti, jossa on kahdeksan uraa torxin kuuden sijaan. Se vain virnistää, kun seisoo siellä tikkailla torx-kärki kädessä. Myös tähän sopii nelikulmabits. [bild]
20 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
A
Abraham_E: Kiitos vinkistä. Saan tietää vastauksen kolmen kuukauden kuluttua, kun muutan sisään. ;-)
18 vastausta · 11,3k lukukertaa
·
E
Eric_lagenhetsrenovering: [citat] Kiitos nopeasta vastauksesta! kuten sanottu kaikki vinkit ovat tervetulleita!
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
D
DrGreenbaum: Hei, tämä on yleinen virhe, jonka olen nähnyt monta kertaa, kun tein äänimittauksia loppukatselmusta varten. Syinä siihen, ettei putkistoja valeta kiinni, ovat enimmäkseen tuotannolliset syyt mutta myös se, että putkistot voivat napsahtaa lämpölaajenemisen vuoksi talvella. Jos asut kerrostalossa, jonka välipohjassa on noin 250-260 mm betonia (suunniteltu ääniluokan B mukaan),
10 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
useless
useless: Leca kestää 3MPa, joten blokki, jonka mitat ovat 59x19 cm, kestää parhaimmillaan tasaisesti jakautuneen kuorman, joka on noin 34 tonnia.
19 vastausta · 14,0k lukukertaa
T
tobben87: Isodrän/pordränia voi ostaa isoissa säkeissä, eli vain kuulat. Niillä voi täyttää tiloja rakennuksen ja kallion välillä esimerkiksi. Siten saat eristyksen ja salaojituksen samanaikaisesti. Esimerkiksi täällä: https://www.bauhaus.se/kross-isodran-1-sack-1-8-m.html
15 vastausta · 2,9k lukukertaa
ballefjongberra
ballefjongberra: Toivon mielipiteitä tästä rakenteesta. Ajatuksena on tehdä lisärakennus liukuoviosalla, jonka haluan saada lähemmäksi maata. [bild]
0 vastausta · 719 lukukertaa
·
J
justusandersson: Helpoin tapa on pitää silmällä rakennusvuosia. Yksitasoinen talo, jossa on maavarainen laatta ja joka on rakennettu vuoden 1980 jälkeen, on varmasti eristetty. Jos se on rakennettu ennen vuotta 1970, on laatta yleensä eristämätön. Vuosien 1970 ja 1980 välillä rakennetussa talossa kannattaa olla tarkkana. Talossa, jossa on kellari, on kellarin lattia melkein aina eristämätön.
7 vastausta · 3,8k lukukertaa
H
hejhopp: Kellariseinät ovat valmiina laajennusosassa ja olen tilaamassa välipohjan palkit ym. rungon pystytystä varten ensi viikolla. Olen miettinyt asiaa lisää ja olen päättänyt käyttää 90x180x8000 liimapuuta laajennusosan alempaan välipohjaan (se raskas, noin 100kg/m2 omapaino ja kokonaisjännitys 7350mm, s600 ja kolme tukipistettä, mukaan lukien kantava sisäseinä). Tämä sen sijaan,
10 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
A
Alltoinget: [citat] Useimmat putket, jotka ovat 70-luvun alusta, Ovat hyvin hauraita. Ne voivat haljeta, kun avaa lattiakaivon ilman että huomaa sitä. Olen myös lukenut eri paikoista, että näiden putkien käyttöikä on 40-50 Vuotta Voi siis olla aiheellista vaihtaa putket, jos kuitenkin aikoo remontoida.
20 vastausta · 10,0k lukukertaa
K
knipo: Kiitos! Sain myös vastauksen ihmettelyyni, joka minulla on ollut jonkin aikaa. Löysin kokonaisen laatikon vintiltä, kun vedin siellä ylhäällä flex- ja VP-putkia. Oli muutamia hajallaan vähän siellä sun täällä. Sitä oli käytetty myös paisuntasäiliön eristämiseen, huomasin. Se pölysi hirveästi. Se näkyi erittäin selvästi, kun otsalamppu loisti pimeässä. Mutta kutterinlastu
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
S
Stefan1972: Valitettavasti uusille savupiipuille on erittäin tiukat säännöt..............nuohoojan vaihtaminen ei yleensä auta, koska heillä on monopoli omalla alueellaan ja he työskentelevät saman nuohoojamestarin alaisuudessa. Jos asut laholmissa, et voi tietääkseni soittaa sinne ketään mukavaa västeråsista. Jos rakentaa uutta, niin tämän päivän säännöt ovat voimassa, miltä se näytti
3 vastausta · 8,0k lukukertaa
P
Pappa1986: [citat] :crysmile::crysmile:
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
P
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: [citat] kyllä
10 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
K
kalvisen: Hei! Talon välipohjassa on 15 cm siporex-välipohjalevyt (1963). Olohuoneen yhdessä osassa lattia värisee niin, että sen huomaa selvästi, kun joku kävelee ohi. Voimme aiheuttaa värähtelyä tai tärinää kolmen neljän neliömetrin alueella, mikä aiheuttaa "merisairautta". Alla olevassa autotallissa, jossa jokainen elementti näkyy selvästi, en näe halkeamia tai vastaavaa, mutta
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
H
Hannyedward: [citat] Kuulostaa joka tapauksessa vähän paremmalta. Tuhannet kiitokset avusta :)
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
J
jojo123: Täytyy pitää kirjaa, missä kantolinjat ovat lattiarakenteessa, jotta et sahaa mitään poikki. Käytä ensin terää, joka on säädetty noin 38 mm:iin, ja leikkaa aukko, sitten mittaa lattian alla olevia esteitä vastaan, jotta tiedät, missä et saa sahata. Sen jälkeen käytä sahaa metalliterällä, joka kestää paremmin tärinää.
1 vastaus · 3,2k lukukertaa
J
justusandersson: Lastulevyllä on vain noin 25 % puun jäykkyydestä (keskimäärin), joten samalla paksuudella lastulevy on huomattavasti huonompi. Että 22 mm pontatut lattialautasi eivät myöskään ole hyvät, johtuu siitä, että väli lattian palkkien välillä ullakolla on liian suuri tälle paksuudelle. Paras on käyttää paksumpia lautoja, mielellään 32-36 mm. Voit myös yhdistää levymateriaalin ja
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
·
F
Fixar_Krille: Apuva, olen ostanut tuotteita, joita en tiedä mitä ne ovat. Valmistaja on Baumit -Estrich E160 - Flex top -Klima White -Uno Red Jos joku tietää, olen kiitollinen vastauksesta.
0 vastausta · 810 lukukertaa
H
Henfer: [citat] Hei, miten ratkaisit pistekuorman jakautumisen pylväästä?
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
I
inspectah44: Julan pedalripustin yleensä plus kaapin kahva Biltemasta etupyörän alle. Ei kuitenkaan yleensä, mutta etupyörään ei tule paljon painoa, kahva on vain estämään pyörän pyöriminen. Yritä löytää sääntö tai kuten aiemmin mainittiin, laita lauta lattialta kattoon. [bild]
8 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
hscn
hscn: Se on sellaisia yllätyksiä, joihin on varauduttava (olen kokenut pahempaakin). On hieman vaikea ehdottaa toimenpiteitä pelkkien kuvien perusteella, mutta jos seinä muuten on vakaa eikä altistu suuremmille rasituksille, asettaisin vain kipsilevyn "aukkoon", mahdollisesti sijoittaisin vanerista tai OSB:stä tehdyn suikaleen kiinnitettynä reunoihin tiivistemassalla olemassa olevan OSB:n alle
13 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Leeten
Leeten: Kiitos! ☺
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
Leeten
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
Vermilion
Vermilion: Minulla tulee olemaan 2 kerrosta koolauksia, ensin 60 cc toiseen suuntaan ja sitten 30 cc toiseen suuntaan. Tämä on kaapelointia ja tilaa downlight-valoille varten. Haluan, että kipsilevyt ovat tiettyyn suuntaan, jotta saadaan mahdollisimman vähän saumoja (vähemmän tasoitettavaa ja leikattavaa). Kaapelointi kulkee kipsilevyjen pitkien sivujen suuntaisesti, ja tämä tekee erityisen
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
justusandersson: Ei ole mitään, mikä viittaisi siihen, että tämä seinä on kantava. Ei sen sijainti eikä toteutus.
7 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
H
hejhopp: Hei! Aion liimata ja ruuvata yhteen sormiliitettyjä palkkeja 45x170 c24 cc600 laajennuksessani. Ne ovat 7,8 metriä pitkiä ja minulla on 10 paria per kerros (2 kerrosta). Syy löytyy keskusteluketjusta Välipohja - rakenteen valinta ja äänieristys - jos joku miettii. Kellariseinät on muurattu, ja olen parhaillaan tekemässä puutavaran luetteloa. Huomasin nyt, että runko pystytetään
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
A
AK74: [bild] [citat] Meillä on suunnittelija, joka on laskenut tämän. Seinä ei ole 944 mm paksu, vaan se on leveys. Ruuvi-kiinnitetyn k-plywooden ansiosta jokaisesta seinästä tulee erittäin vakaa ja kuin yksi suuri pylväs. Keskelle tulee suuri liukuovi ja sen yläpuolelle 2 kolmionmuotoista ikkunaa.
2 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.