On mökki, jossa ajattelimme lakata kaapit uudelleen.
Mutta oikeastaan haluaisimme vaihtaa kaakelit toiseen, mutta ei oikeastaan ole enemmän rahaa käytettävissä tähän projektiin.

Mutta..kiinnostaisi kuitenkin vähän.
Minkälaisista rahasummista puhutaan?
Tyhmä kysymys ehkä, mutta en todellakaan tiedä...

Siis, kuvassa alla.
Mustat kaakelit pitää alas.
Yksinkertainen valkoinen kaakeli 15x15 "tiililadonnassa" pitää laittaa ylös, ja se pitää saumata.

Paljonko luulee tämän kaiken maksavan?

Keittiö, jossa on musta kaakeli liesituulettimen takana ja valkoiset kaapit, ikkuna näkymällä ulos metsään.

JanneJanne123
Ehkä se on itsestäänselvyys, mutta oletko ajatellut palkata käsityöläisen vai tehdä sen itse?

S
Käsityöläiselle se on noin 4 tunnin työ. 3 tuntia laatoittamiseen ja 1 tunti saumaukseen. Se on noin 2 neliömetriä yhteensä.

Laske 2200 miinus kotitalousvähennys työstä = 1540. Itse materiaalit asettuvat noin 1500. Olen laskenut, että laatat maksavat 500 kr per neliö. Kiinnitys ja saumaus maksavat 400-500.

Yhteensä maksat 3000-3500 sisältäen kaiken, jos ulkoistat työn.

Laatoituksen voi maalata uudelleen hyvällä lopputuloksella

S Stadsfiskalen sanoi:
Käsityöläiselle se on noin 4 tunnin työ. 3 tuntia laatoitukseen ja 1 tunti saumaukseen.
Mutta vanhojen purkaminen ja uuden kipsin asentaminen aiheuttavat lisätyötä.

Fadai
Poista vanha itse, niin sinun ei tarvitse maksaa siitä.

S
Stefan N Stefan N sanoi:
Fast att ta ner det gamla och sätta ny gips tillkommer.
Exakt. Oletin, että hän ottaisi itse alas vanhan kaakelin, mutta se ei tullut esille. En usko, että hänen tarvitsee laittaa uutta kipsiä, en ole koskaan tehnyt niin ja olen kuitenkin remontoinut useita kohteita.

Jep tarkoitan siis palkata en hantverkare.
Kaklet on yksinkertaista valkoista maksaa 99kr/neliömetri, joten periaatteessa ei juuri rahaa siinä.

Toivoisin mielelläni, että hantverkare repii pois vanhan, pelkään että minä saattaisin ottaa mukaani osia seinästä.
3tkr kaikesta voin selvitä.
Siihen pitäisi pystyä?

N naggen sanoi:
Joo, tarkoitan siis palkata hantverkarin.
Laatta on yksinkertainen valkoinen ja maksaa 99kr/m2, joten siinä ei ole juuri kustannuksia.

Haluaisin, että hantverkari poistaisi vanhan, pelkään että otan osia seinästä mukaan.
3tkr kaikesta voin selvitä.
Pitäisikö sen riittää?
Ei, se ei riitä jos hantverkari pitää myös purkaa ja asentaa uusi kipsi, hakea mtrl, kuka heittää roskat? Olen vähän allerginen ilokalkyyleille...
se voi maksaa 8000kr sis. alv ennen ROT.

• Tykkään
kulle ja 2 muuta
  • Laddar…
BirgitS
N naggen sanoi:
3tkr för allt kan jag överleva.
Det borde man klara?
Vain pyytämällä joiltakin käsityöläisiltä tarjouksia saadaksesi selville, mitä he pitävät järkevänä aikamääränä ja siten hintana.

N naggen sanoi:
Yksinkertaiset valkoiset kaakelit, tyyppiä 15x15, "sidonta" pitäisi asentaa
Jos "sidonnalla" tarkoitat sitä, että laatat eivät ole suoraan toistensa yläpuolella, ihmettelen, näyttääkö se hyvältä neliönmuotoisilla laatoilla sen sijaan että niillä pitkänomaisilla laatoilla, joita yleensä käytetään tällaisissa tapauksissa.

15x15 voidaan asentaa täyssaumaan, suoraan toistensa yläpuolelle tai puolisaumaan, puolikkaan laatan siirtymällä. Molemmat vaihtoehdot ovat yleisiä.

Avohyllyt, joissa on astioita ja koriste-esineitä, valkoiset laatat taustalla.

Kyllä, mutta ei ole erityisen tyylikästä asettaa neliölaattoja noin?
Näyttää minusta enimmäkseen levottomalta ja sekavalta.

• Tykkään
Tombrittberg ja 1 muu
  • Laddar…
JanneJanne123
Makuasiat ovat makuasioita. Juuri nyt on todella "muodissa" laittaa neliskulmaisia valkoisia laattoja puolitiilikuvioon.

Kyllä vain, makuja on monenlaisia. Vaihtaisin mieluummin rahalla modernimpaan täysin valkoiseen liesiin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.