Hei

Vaihdoin äskettäin keittiön, joten tarvitsen vinkkejä oikeasta saumasta. Menin tunnettuun rakennusliikkeeseen, joka antoi minulle TEC 7 sauman, joka ilmeisesti oli ainoa mitä piti käyttää keittiösaumoissa.

Valitettavasti tämä sauma oli melko arvoton. Se oli tahmea ja vaikea saada hyväksi. Kuivuttuaan se kerää likaa heti, koska se on niin tahmea.
Purkkapullo TEC 7 -tiivistettä valkoisella korkilla, seisoo puupöydällä valkoista seinää vasten.

Kysymys 1: miten saan pois olemassa olevan sauman?
Kysymys 2: mitä saumaa minun pitäisi sen sijaan käyttää?

En uskalla kysyä enää liikkeessä, koska en luota henkilökuntaan, joten käännyn teidän puoleenne.

Kiitos etukäteen.

Terveisin Thomas Ljunggren

Fulkemisten
Sitä olen käyttänyt ulkona. On kestänyt hyvin useita vuosia auringosta ja kylmästä huolimatta. Muistaakseni se oli ihan ok työstää, mutta kuten sanot, vähän tahmea ja pitkä aika kuivumiseen/tahmattomuuteen. Olen myös liimannut sillä joitakin pieniä asioita, tiedän. Maalasin sen päälle myöhemmin, mutta niin oli tarkoituskin. En valitsisi sitä keittiöön vaan mieluummin silikonin.

Löysin ohjeen sen poistamiseen Relektas-verkkosivulta. Leikkasin seuraavaa:

"A. Leikkaa sauma-aineen läpi veitsellä tai ohuella metallilangalla (esim. pianolanka). Sauma-aineen jäänteet voidaan liuottaa REMOVE ALL:llä ja sitten poistaa tai hioa pois. Messinkiharja sopii saumausjäämien poistamiseen laatoilta ja lasista.

B. Lämmitä liima/sauma-aine voimakkaalla hiustenkuivaajalla tai lämpöpistoolilla purettavaksi ja poistaaksesi liimajäänteet. HUOM! Testaa, ettei pinta vaurioidu kuumailmasta. Tätä menetelmää ei saa käyttää polyuretaanipohjaisille sauma-aineille, sillä lämpö voi vapauttaa haitallisia kaasuja."

He haluavat, että käytät heidän omaa tuotetta "Remove all", joka näyttää olevan jotain nimeltään asetaali (itselleni tuntematon aine). Muistan, että todennäköisimmin puhdistin sotkua tavallisella asetonilla, joten se voi olla vaihtoehto.

Onnea matkaan.

Fulkemisten Fulkemisten sanoi:
Sitä olen käyttänyt ulkona. On kestänyt hyvin useita vuosia auringosta ja kylmyydestä huolimatta. Mielestäni se oli ihan ok työstää, mutta kuten sanot, hieman tahmea ja pitkä aika ennen kuin kuivuu. Olen myös liimannut muutamia pikkuesineitä sillä. Maalasin sen sitten päälle, mutta se oli myös tarkoitus. En kuitenkaan valitsisi sitä keittiöön, vaan sen sijaan silikonia.
Löysin ohjeen, kuinka poistaa se Relektan verkkosivuilta. Leikkasin tämän.

"A. Leikkaa saumausmassan läpi veitsellä tai ohuella teräslangalla (esim. pianolanka). Jäljelle jäänyt saumausmassa voidaan sitten liuottaa REMOVE ALL:lla ja poistaa tai hioa pois. Messinkiharja soveltuu saumanjäänteiden poistamiseen kaakeleista ja lasista.

B. Kuumenna liima/saumausmassa voimakkaalla hiustenkuivaajalla tai lämpöpistoolilla irrottaaksesi liimatut materiaalit ja poistaaksesi liimajäänteet. HUOM! Testaa, ettei pinta vahingoitu kuumailmasta. Tätä menetelmää ei saa käyttää polyuretaanipohjaisiin saumausmassoihin, koska lämpö voi vapauttaa haitallisia kaasuja."

He haluavat, että käytät heidän omaa tuotettaan "Remove all", joka näyttää olevan jotain nimeltään acetal (minulle tuntematon aine). Muistan, että todennäköisesti siivosin tahraa tavallisella asetonilla, joten se voi olla vaihtoehto.

Onnea.
Suurkiitokset vinkeistä, käyn etsimässä heidän poistotuotettaan, niin tämä varmaan ratkeaa
Silikonin suhteen keittiöön, kelpaako mikä tahansa valkoinen silikoni vai onko lajikkeita, joita tulisi välttää?

saniteettisilikonia tulee käyttää
voisiko olla, että sait vanhan tuubin tec7, mikä päivämäärä tuubissa on?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.