Hei
Minulla on pieni talviprojekti, ajattelin muuttaa takkahuoneen kotiteatteriksi. Projektori ja 120" kangas hankittu.
Ajattelin myös laskea sisäkattoa noin 5-10 cm piilottaakseni ruman betonikaton, piilottaakseni sähköjohdot ja projektorin/verkkokaapelit, ja samalla laittaa LED-spottivaloja.
Ongelma on, että minulla on ikkunoita kattokorkeudella.
Onko jollain vinkkejä tyylikkäästä ratkaisusta?
Katso liitteenä oleva kuva!
Olen nähnyt huoneita, jotka ovat samanlaisia kuin sinun, joissa kattoa on laskettu noin 5 cm seinään asti ja sitten smygeen viistottu takaisin alkuperäiselle tasolle. Viisi cm sillä syvyydellä pitäisi toimia. Vanhat rakennukset, joissa on paksut perustusmuurit, eivät ole harvinaisia, niissä on huoneita, jotka ovat kokonaan maanpinnan alapuolella ja joilla on valonlähteitä, jotka kulkevat tuubina ylöspäin.
Olisin antanut sisäkaton mennä syvennykseen asti ja mahdollisesti asettanut kulmalevyn ikkunan ja sisäkaton väliin.
Joo, se kuulostaa kätevältä ratkaisulta. Googlasin vähän, mutta en löytänyt kuvia siitä, miltä se voi näyttää. Olisi ollut hyvä, jos voisi nähdä kuvia joiltakin, jotka ovat käyttäneet tätä ratkaisua.
Olen nähnyt huoneita, jotka ovat samanlaisia kuin sinun, joissa katto on laskettu noin 5 cm seinään asti ja sitten viistetty aukko alkuperäiselle tasolle. Viisi cm sillä syvyydellä pitäisi toimia. Vanhoissa rakennuksissa, joissa on paksut perusmuurit, ei ole harvinaista, että aivan maanpinnan alapuolella olevissa huoneissa on valonlähteitä, jotka menevät kuin putket ylöspäin.
Ehkä voisit asentaa kehyksen, joka ei laskeudu ja työskennellä jännittävien valaistusratkaisujen parissa kehyksessä? Tämä kuva sattuu olemaan kylpyhuoneesta, mutta ymmärrät ajatuksen. LED-nauha, jossa on lämmin himmennettävä valo, voisi olla mukava yksityiskohta kotiteatterihuoneessa.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.