Aion remontoida vanhan talon, jonka olen ostanut.
Törmäsin patteriin, jonka haluan poistaa, jotta voin maalata seinät sen takana.

Mutta mikä tyyppinen patteri tämä on?
Oletan, että se on sähköinen? Mutta en löydä siihen pistorasiaa.

Voinko poistaa sen? Miten se tehdään?

Vanha patteri puulattialla, patjan vieressä, seinää vasten. Vanha, irrotettava elementti seinää vasten, ketju kiinnitettynä. Kuvassa näkyy myös osittain lattia ja matto. Vanha seinään kiinnitetty sähköpatteri, jossa on säätökytkin. Lattialla on kulunut matto ja vanhaa parkettia. Seinää vasten nojaava irrallinen valkoinen lämmitin kuluneen puulattian päällä maton vieressä.

Sähköliitäntärasia, jossa on useita johtoja kytkettynä muovisiin liittimiin; käsi pitää kiinni johdoista. Sähköjohdot kytkettyinä muovisiin liittimiin metallikotelossa lämmityselementin takana. Elementin takana on pieni boksi, johon elementti on kytketty. Meillä oli samantapaisia aikaisemmin ennen kuin vaihdoimme ne. Juuri siltä se näyttää meidän laatikossamme (katso kuva).

Stickan56
Kiinteästi kytketty (pistoke puuttuu).
Tarkista arvokilvestä, onko kyseessä 400V:n lämmitin.
Poista sulakkeet, varmista että jännite on katkaistu, dokumentoi, irrota, maalaa, palauta.

Stickan

Kuinka sujuvasti sen voi irrottaa?
Vaikuttaa hankalalta :thinking:

Ehkä pitäisi vain maalata sen ympärillä?
Ei ole kovin kaunista, mutta en tiedä sähköstä mitään

Mikä siinä on hankalaa? Se on vain irrottaa saapuvat kaapelit

Sen jälkeen kun sulakkeet on poistettu, olet tarkistanut ettei ole jännitettä ja merkinnyt, mikä johto kuuluu mihin tietenkin.

Kytkennän irrottaminen ei ole vaikeaa, mutta uuden asentaminen pitäisi tehdä sähköasentajan toimesta, jos sen halutaan olevan oikein. Jos aiot tehdä sen itse, ota kuva, jotta tiedät, mikä johto menee oikeaan paikkaan.

Tarvitsenko sammuttaa virran jossain talossa ennen kuin ruuvaan irti nuo kaapelit?

Vai onko täysin vaaratonta vain ruuvata ne irti?

Sammuta virta ennen kuin alat sörkkiä sitä.

Kuten sanottu, virta täytyy katkaista ennen kuin alat säätää kaapelikytkentöjä!

Jos kytket elementin uudelleen, on erittäin tärkeää, että kaapelit menevät oikein, koska väärin kytketty kaapeli, jossa maadoitusjohdon pitäisi olla, tarkoittaa, että elementin kuori on jännitteellinen.

Kuulostaa siltä, että hänen pitäisi antaa sen olla paikoillaan, vaikuttaa siltä että sähköistä ei ole hyvää käsitystä. :rolleyes:

• Tykkään
Samuel Hopstadius
  • Laddar…

Paras vastaus

Minulla on täsmälleen samanlaisia elementtejä, eikä sinun tarvitse irrottaa niitä maalataksesi takaa ...

Irrota ne yläreunasta niin voit vain taittaa ne ulospäin... ne roikkuvat alareunassa, ja pääset käsiksi 90 %:iin pinnasta takana...
Jos olet tarkka, voit irrottaa ne alareunan saranasta, mutta jätä johdot paikoilleen (kunhan olet poistanut sulakkeet tietysti) ... johdot seinärasiasta elementtiin ovat niin pitkät, että voit asettaa elementin lattialle ja taittaa sen niin että pääset viimeiseen kohtaan ... (y)

• Tykkään
arowe17 ja 3 muuta
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson sanoi:
Minulla on täsmälleen samanlaiset elementit, eikä sinun tarvitse irrottaa niitä maalataksesi takaa ...

Irrota ne yläosasta ja käännä vain ulos ... ne roikkuvat alaosassa, ja niin pääset käsiksi 90% pintaan takana ...
Jos olet tarkka, voit irrottaa ne alaosan saranasta, mutta jättää johdot paikoilleen (kunhan olet poistanut varokkeet tietysti) ... johdot seinärasiasta ja elementistä ovat niin pitkät, että voit asettaa elementin lattialle ja taittaa sen ulos niin saat viimeisenkin osan maalattua ... (y)
Täydellistä, se meni oikein mainiosti. Kiitos avusta!
Olen nyt laskenut elementin alas, joten maalaaminen on helppoa.

Mutta miten elementti käynnistetään?
Pitäisikö jollain tavalla avata se muoviluukku edessä?
Se on sumea, tuskin näkee sisälle.

Kyllä, muovikannen takana näen päällä/pois-painikkeen ja termostaatin. Kansi on varmaan pölyinen. Napsauta se irti ja puhdista.

Ensimmäinen kerta kun käynnistät sen. Seuraa tilannetta. Älä laita päälle ja poistu talosta. Jos termostaatti on rikki, voi tulla todella kuuma. Kierrä termostaattia pienemmälle hetken kuluttua ja kuuntele, että se naksahtaa.
Ole valmis lämpimän pölyn hajuun, jos sitä ei ole ollut käytössä pitkään aikaan, haju pitäisi hävitä jonkin ajan kuluttua.

• Tykkään
naggen ja 1 muu
  • Laddar…
Kun aiot remontoida taloa, saatat todennäköisesti kohdata lisää sähköaloittelijan pulmia. Vinkkini - ottaen huomioon omat kommenttisi sähköosaamisesta - on, että pyydät silloin sähköasentajan mukaan ja pyydät häntä joko irrottamaan ja poistamaan elementin muiden sähköasennusten yhteydessä tai, vielä parempi, vaihtamaan sen nykyaikaisempaan ja ennen kaikkea tyylikkäämpään.

Suuri kiitos!
Toimi todella hyvin käynnistää elementti ja olen myös maalannut ympäriltä.

Huomasin, että minulla on jo elementtiväriä, ajattelin maalata muutaman tavallisen vesipatterin sillä värillä.
Voiko tämän elementin ulkopuolen myös maalata tavallisella elementtivärillä?

Näyttää vähän tylsältä, kun muu huone on laitettu kuntoon.

Seinälle asennettu valkoinen lämmitin, vaalea puulattia edessä, rikkoontunut lattiapalanen ja osa työkalua näkyvissä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.