1 860 lukukertaa ·
14 vastausta
2k lukukertaa
14 vastausta
Miten tehdä säännöllä, joka on keittiökaapin tiellä?
Minulla on ongelma. Aion asentaa uuden keittiön, mutta minun täytyy silloin kaataa väliseinä nykyisen keittiön/ruokailuhuoneen väliltä, jotta saan tilaa uusille kaapeille ja työtasolle, joka on noin 70 cm pidempi kuin vanha. Ongelmana on se, että olen ostanut sahatun marmorilevyn, enkä siksi voi tehdä kompromisseja työtason pituudesta. Kun väliseinä purettiin, huomasimme, että seinässä oli sekä kantava palkki että sähköputkia!
Miten sinä ratkaisisi ongelman?
Miten sinä ratkaisisi ongelman?
Sähkö ei varmaankaan ollut yllätys, koska siellä on näkyvissä oleva kytkin ja liitäntärasia, mutta sähköt voi vetää uusiksi kattoon ja seinään, koska joka tapauksessa puretaan. Sitten tolppien kohdalla, jos ne ovat kantavia, olisi siisteintä upottaa tolppa seinään ja sitten asettaa liimapuupalkki kantavana palkkina toiselle puolelle seinän sijaan. Mutta vaikea sanoa tarkkaa toteutustapaa pelkästään kuvan perusteellaM Maria_B sanoi:Minulla on ongelma. Aion asentaa uuden keittiön, mutta minun on purettava väliseinä nykyisen keittiön/ruokailuhuoneen välillä, jotta uudet kaapit ja työtaso, joka on noin 70 cm pidempi kuin vanha, mahtuisi. Ongelma on siinä, että olen ostanut mittatilaustyönä tehdyn marmorilevyn, joten en voi tinkiä työtason pituudesta. Mutta kun väliseinä purettiin, huomasimme sekä kantavan tolpan että sähköputket seinässä!
Miten sinä ajattelisit ja ratkaisisit ongelman?
Harkitsen seinän ulosvillittämistä hieman, jotta "upotan" säännön.
Näyttää siltä, että joudutte purkamaan vähän enemmän, jos aiotte asentaa uuden keittiön. Silloin teillä on todennäköisesti mahdollisuus tarkistaa säännön ratkaisu.
Mutta aloitetaan - oletko varma, että se todella kantaa jotain?
Mutta aloitetaan - oletko varma, että se todella kantaa jotain?
Sinun täytyy kertoa lisää, koskeeko se taloa vai asuntoa?
Onko yläkerta?
Miltä näyttää pohjapiirros, sillä voi ainakin arvata, onko kyseessä kantava rakenne, kuten esimerkiksi sydänseinä?
Onko talossa vintti, voi nähdä, miten kattotuolit sijoittuvat ja on rakennettu.
Onko yläkerta?
Miltä näyttää pohjapiirros, sillä voi ainakin arvata, onko kyseessä kantava rakenne, kuten esimerkiksi sydänseinä?
Onko talossa vintti, voi nähdä, miten kattotuolit sijoittuvat ja on rakennettu.
Ehdottomasti, en tarkoita, että sääntö pitäisi poistaa hätiköiden. Mutta seinien levyt pitäisi esimerkiksi poistaa, eikä pitäisi olla vaikeaa poistaa vähän paikallisesti säännön kohdalta, kuten joku yllä ehdotti.M Maria_B sanoi:
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Sähkö vedetään yleensä tänään flexslangissa, mutta sen tekee sähköasentaja.
Sääntö ei välttämättä tarvitse olla kantava, joten on hyvä idea lähettää pohjapiirros ja rakennesuunnitelmat.
Sääntö ei välttämättä tarvitse olla kantava, joten on hyvä idea lähettää pohjapiirros ja rakennesuunnitelmat.
Sääntö jonka haluat poistaa on se joka on pistorasian vieressä vai se joka on seinän vieressä? Näyttää olevan kaksi sääntöä pistorasian kohdalla, toinen vaikuttaa olevan sahattu poikki siinä missä kytkentärasiakotelo (a-dosan) on, eikä siten voi olla kantava? Vieressä oleva sääntö näyttää olevan 45x45(?) ja tuntuu silloin melko heikolta ollakseen kantava...?
Sen jälkeen saa vetää sähköt uudelleen taipuisassa putkessa.
Sen jälkeen saa vetää sähköt uudelleen taipuisassa putkessa.
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 334 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 334 viestiä
En oikein ymmärrä, miten olet ajatellut tässä?M Maria_B sanoi:Minulla on huoli. Aion asentaa uuden keittiön, mutta silloin minun on purettava väliseinä nykyisen keittiön/ruokailutilan väliltä, jotta uudet kaapit ja työtaso, joka on noin 70 cm pidempi kuin vanha, mahtuvat. Ongelma on, että olen ostanut mittatilaustyönä leikatun marmorilevyn, joten en voi tehdä kompromisseja työtason pituuden suhteen. Mutta kun väliseinä purettiin, huomasimme sekä kantavan pystypuun että sähköputkia seinässä!
Miten sinä pohtisit ja ratkaisisi ongelman?
Jos seinä on kantava tai ei, se on selvitettävä ensin, mieluiten ennen purkamisen aloittamista.
Jos se on kantava, sinulla on edessäsi paljon työtä.
Regla on se, joka on lähimpänä seinää. Aivan oikein, pistorasian kohdalla olevat reglat eivät ole kantavia. Mutta todennäköisesti yläkerta lepää kahden ”kehyksen” päällä, jossa on karkeampia regloja. Yksi niistä aiheuttaa minulle päänvaivaa tällä hetkellä.T TechChad sanoi:
Etsin vähän papereista edellisiltä omistajilta ja katson, jos voin julkaista ne täällä.Johannes Carlsson sanoi:
Se on paljon spekulaatioita.M Maria_B sanoi:
Anna meille enemmän tietoa, jos haluat konkreettista apua, muuten pura se, mitä pitää, ja rakenna seinää ulospäin sen 5-6cm ja anna reglan jäädä paikoilleen.
Edit: Olin vähän liian nopea, huomasin, että olet vastannut useampaan viestiin aiemmin.
Klikkaa tästä vastataksesi